Näytönohjainkeskustelua ei ole koskaan liikaa!

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Moro!

Kaipaan lisää näyttiskeskustelua ja vahvaa argumenttia pikseliliukuhihnoista ja latensseista ja lämmöistä ja sukupolvista! Foorumilla on ihan liian vähän näytönohjainkeskustelua. Näyttikset sentään ovat suurin mahdollinen tekijä ilmastomuutoksessa ja oikean valinnan tekeminen antaa parhaan mahdollisen kilowattisyönnin per petapikseli.

Vääntö näyttiksistä ei pääty koskaan, sillä on taas aika julkistaa uusi sukupolvi tehonäyttiksiä.

Mä vaan kysyn, missä on kiihkeät ATI-fanit! HÄ! Missä!

Tulkaas tänne!

Omilla foorumillani on käynnissä kova vääntö! Täällä taas tuntuu, ettei porukka ees tiedä mikä on näytönohjain GPU!

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija
Saw
Moro!

Kaipaan lisää näyttiskeskustelua ja vahvaa argumenttia pikseliliukuhihnoista ja latensseista ja lämmöistä ja sukupolvista! Foorumilla on ihan liian vähän näytönohjainkeskustelua. Näyttikset sentään ovat suurin mahdollinen tekijä ilmastomuutoksessa ja oikean valinnan tekeminen antaa parhaan mahdollisen kilowattisyönnin per petapikseli.

Vääntö näyttiksistä ei pääty koskaan, sillä on taas aika julkistaa uusi sukupolvi tehonäyttiksiä.

Mä vaan kysyn, missä on kiihkeät ATI-fanit! HÄ! Missä!

Tulkaas tänne!

Omilla foorumillani on käynnissä kova vääntö! Täällä taas tuntuu, ettei porukka ees tiedä mikä on näytönohjain GPU!

Piti oikein tarkistaa, kumpi on. NVIDIA on, joten sitä äänestin, koska mulla on se. Eikös tää näin mee?

Olenko minä nyt ilmastonmuutoksen suurin pahis?

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Nonii! Hitto, mullakin on NVIDIA, ei voida alottaa vielä sotaa. Odotellaan että saadaan se ATI-fani, jotta voidaan alottaa vääntö!

NVIDIA 2 - 0 ATI

Kuka olit joka klikkasit ATI?!

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Valitsitko itse koneeseesi ATIn vai oliko se muun tahon päätöksellä mukana?

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Minä valitsin ATIn itse. Ostin erillisenä vanhaa konetta piristämään. Hyvin on toiminut. Onhan noita joitakin nVidioitakin hurisutettu jostain TNT:stä lähtien.

We're all mad here.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

^^ sori en oo vielä tullut kaapista, multa menee maine jos paljastuu että oon peelo-Saw tiedefoorumilta. Pelkään pahoin että Sanomien logit paljastuu joku päivä Wikileaksissa ja jään kiinni.

Millaiset vaatimukset sulla on kortille?

Jos sen parhaan toivoo ilman hintarajaa tuolla yläpäässä, valinta on herkullinen GeForce GTX 480 naminami komeassa kotelossaan vaikkapa Gainwardilta. Hintaa se 420 -- 800 euroa. http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html http://www.nvidia.co.uk/object/product_ ... 80_uk.html

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Njoo. Njaa. Nvidia taitaa vaan olla nyt sen vuoden pari myöhässä näissä näyttiskarkeloissa. HD6000 sarja kolkuttelee kuitenki kohta jo pukinkontissa ja vidia sai vasta nyt DX11 ja HD5000 sarjan vastineet markkinoille. Eikä tietenkään kannata unohtaa sitä korttien uudelleen brändäyssotkua, kun 8xxx ja 9xxx korteista tehtiin 100 eri versiota eri nimillä, mutta tehoa ei vaan tullut yhtään lisää ja DX10.1 saaminenkin kehiin oli työn ja tuskan takana...

X

Vierailija

Geforce GTX 260 normaalia suuremalla määrällä muistia, (1792 MB) ja MSI Afterburner ohjelmalla pykälän verran nostetut kellotaajudet.
En ole vielä törmännyt peliin joka ei pyörisi täysillä grafiikoilla.
Lisäksi jalkoja ei palella pelatessa ollenkaan jos konetta kääntää hieman, et poistoilma puhaltuu pöydän alle.

Vierailija

Cain kirjoitti:

Geforce GTX 260 normaalia suuremalla määrällä muistia, (1792 MB) ja MSI Afterburner ohjelmalla pykälän verran nostetut kellotaajudet.
Valaiseppas lisää tästä ihmeitätekevästä ohjelmasta. Paljonko saa tehonlisäystä ja millä kustannuksella? Nouseeko lämpötila paljonkin?

Lisäksi jalkoja ei palella pelatessa ollenkaan jos konetta kääntää hieman, et poistoilma puhaltuu pöydän alle.
Itse puolestani pystyn olemaan talven ilman patterin suloista lämpöä, 850W virtalähteellä varustetun tietokoneen lämmittäessä ilmastoa.

BlackKnight
Seuraa 
Viestejä320
Liittynyt28.3.2006

Piriform Speccy sanoi, että minulla on näytönohjaimena:

Plug and Play -näyttö on SAPPHIRE RADEON 9600 ATLANTIS
256MB SAPPHIRE RADEON 9600 ATLANTIS (Sapphire/PCPartner)

Installation Date: 27 October 2003, 15:47

Ongelmana on vain, ettei ATI tarjoa linux:ssa suljettuja ajureita vaan täytyy käyttää niitä mitä Ubuntusta löytyy. NVIDIA:lta ilmeisesti löytyy paremmin suljettuja ajureita .

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Kosh
Sinä päivänä, kun näytönohjain on EVVK, olet tullut hankkineeksi elämän.
Näytönohjaimen kyvyt on kuule elämää suurempi kysymys.

Kaiken lisäksi ATI:n romujen yhteensopivuusongelmat ja heikkoudet ovat merkittävä kansanterveydellinen riski, sillä ne vaikuttavat mielenterveyteen kymmenien prosenttien osuuteen väestöstä suoraan tai välillisesti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat