Lapsettomien syrjintä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jatkuvasti sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät halua hankkia lapsia, tivataan perusteluja tälle heidän yksityisasialleen. Miksi sellaisilta ihmisiltä, jotka hankkivat lapsia, ei koskaan vaadita perusteluja lapsien hankinnalle? Lisäksi jotkut lapselliset käyttäyvät vihamielisesti lapsettomia ihmisiä kohtaan, en ymmärrä miksi.

Sivut

Kommentit (38)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Jotkut lapsia laittaneet luulevat ja pelkäävät että kaikki lapsia haluamattomat ovat ihmisvihaajia ja toivoisivat itseasiassa että näiden "lapsirakkaiden" lapset eivät olisi koskaan syntyneetkään.

Mutta niinhän tietenkin toivovat toisinaan ne lapsia laittaneetkin. Sellaista ajatusta ei vaan saa paljastaa, joten omiin lapsiin kohdistuva viha projisoidaan nurinkurisesti lapsia haluamattomien vihaksi.

Kaikkein yököttävin "lapsia rakastava" (poislukien pedofiilit) tyyppi on sellainen ihminen joka rakastaa lapsia ihan pienenä, vaikkapa vauvana, mutta suhtautuu isompiin lapsiinsa kireästi ja inhoten. Vähän niin kuin jotkut tykkäävät kissanpennuista, mutta eivät isoista kissoista. Kyllähän lapsi kun laitetaan niin se laitetaan koko sen kehityskaaren kannalta asiaan innostuneena, eikä vain sen takia että "vauvat on niin ihquja". Tai niin siis pitäisi olla.

Tai parempi kun ei laita ollenkaan jos jokin tietty ikäkausi inhottaa. Omalla kohdallani se olisi ollut juurikin teini-ikä ja vauvaikä. Ei nappaa kumpikaan sakki. Enpä sitten alkanut esittää mitään lapsia rakastavaa ollenkaan.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Lapsettomat ovat luonnollinen suunta purkaa lasten hoitamisen ja kasvattamisen aiheuttamaa stressiä. Kiukkuenergia kulkeutuu lapsilta vanhemmille ja siitä edelleen kiukkutyhjiöön eli lapsettomiin. Lapsettomien elämä on monella tapaa helpompaa, joten eivätköhän nuo kestä pienen kiukuttelun. Mistään syrjinnästä ei ole kyse.

We're all mad here.

Vierailija

Itsekkäinä? Toki minä joutuisin uhraamaan asioita, jos hankkisin lapsen, mutta mitä hyötyä tästä olisi kenellekään? Minkä eteen minä uhraisin? Eikö lapset hankita siksi, että halutaan lapsia, eikä uhrautumisen takia?

Vierailija
VHM
Itsekkäinä? Toki minä joutuisin uhraamaan asioita, jos hankkisin lapsen, mutta mitä hyötyä tästä olisi kenellekään? Minkä eteen minä uhraisin? Eikö lapset hankita siksi, että halutaan lapsia, eikä uhrautumisen takia?

Ajatukset saattavat muuttua matkan varrella, kun joudutaan omasta ajasta ja resursseista tinkimään ja lapsettomien elämä vaikuttaa niin huolettomalta. Ruoho vihreämpää jne...

En minä oikeasti tiedä, kun en ole koskaan ollut katkera lapsettomille, kunhan arvailen. Ja mitä olen akkojen juttuja joskus kuullut.

Vierailija
abskissa
Lapsettomien elämä on monella tapaa helpompaa, joten eivätköhän nuo kestä pienen kiukuttelun.

Voi olla tai voi olla olematta. Jonkun monen lapsen äidin elämä voi olla paljonkin onnellisempaa kuin masentuneen kotonaan makaavan lapsettoman.

Vierailija
VHM
Voi olla tai voi olla olematta. Jonkun monen lapsen äidin elämä voi olla paljonkin onnellisempaa kuin masentuneen kotonaan makaavan lapsettoman.

Niin voi ja todennäköisesti onkin, mutta mitä se kotona makaava masentunut siitä tietää?

Vierailija
Electric shadow
VHM

Niin voi ja todennäköisesti onkin, mutta mitä se kotona makaava masentunut siitä tietää?

Ei paskaakaan. Mutta ainahan voi spekuloida.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
Electric shadow
Ajatukset saattavat muuttua matkan varrella, kun joudutaan omasta ajasta ja resursseista tinkimään ja lapsettomien elämä vaikuttaa niin huolettomalta. Ruoho vihreämpää jne...

Tätä juuri tarkoitin. Muiden ihmisten elämä vaikuttaa aina huolettomalta silloin, kun itse joutuu taistelemaan (lasten kanssa tai muuten). Sanovat jotkut oikeistohörhöt mitä hyvänsä, kateus ei ole mikään positiivinen tunne, eikä se myöskään sellaisena ulospäin näyttäydy.

VHM

Puhuin vain elämisen helppoudesta. Onnellisuus on tuskin kiinni lapsista tai elämän helppoudesta.

We're all mad here.

Vierailija

Niin, mitä tarkoitetaan elämisen helppoudella. Toki joku sinkku voi luultavasti juosta halutessaan paljon enemmän baarissa, eikä hänen tarvitse kantaa huolta lapsistaan, mutta toisaalta hänellä voi esim. olla merkittävästi vähemmän rahaa, mielenterveysongelmia tai muita terveysongelmia kuin lapsellisella. Kiistättä rahan puute tai muut ongelmat vaikeuttavat elämää. Lapsellisten ei kyllä kannattaisia kadehtia lapsettomia. Näin se on.

Vierailija
VHM
Niin, mitä tarkoitetaan elämisen helppoudella. Toki joku sinkku voi luultavasti juosta halutessaan paljon enemmän baarissa, eikä hänen tarvitse kantaa huolta lapsistaan, mutta toisaalta hänellä voi esim. olla merkittävästi vähemmän rahaa, mielenterveysongelmia tai muita terveysongelmia kuin lapsellisella. Kiistättä rahan puute tai muut ongelmat vaikeuttavat elämää. Lapsellisten ei kyllä kannattaisia kadehtia lapsettomia. Näin se on.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, kenenkään ei kannattaisi kadehtia ketään.

Vierailija
abskissa
Electric shadow
Sanovat jotkut oikeistohörhöt mitä hyvänsä, kateus ei ole mikään positiivinen tunne, eikä se myöskään sellaisena ulospäin näyttäydy.

Kateus on vihasta juontuva negatiivinen tunne, mutta sen vaikutus ihmiseen voi olla negatiivinen tai positiivinen. Jos kateus saa ihmisen yltämään parempiin suorituksiin tai saavuttamaan tavoitteensa, koska hän haluaa samaa kuin kadehtimansa henkilö, on tämä toki positiivista. Mutta jos kateus saa aikaan vihaista asennoitumista ja halua viedä tai tuhota toiselta tämän hyvä, aiheuttaa kateus tietysti kaikkien kannalta negatiivisia seurauksia. Amerikkalaiseksi kateudeksi on sanottu sitä, että yksilö haluaa hankkia itselleen hienomman auton kuin naapurilla. Neuvostoliittolaiseksi kateudeksi on sanottu sitä, että yksilö haluaa tuhota naapurin hienomman auton.

Vierailija
VHM
abskissa
Sanovat jotkut oikeistohörhöt mitä hyvänsä, kateus ei ole mikään positiivinen tunne, eikä se myöskään sellaisena ulospäin näyttäydy.

Kateus on vihasta juontuva negatiivinen tunne, mutta sen vaikutus ihmiseen voi olla negatiivinen tai positiivinen. Jos kateus saa ihmisen yltämään parempiin suorituksiin tai saavuttamaan tavoitteensa, koska hän haluaa samaa kuin kadehtimansa henkilö, on tämä toki positiivista. Mutta jos kateus saa aikaan vihaista asennoitumista ja halua viedä tai tuhota toiselta tämän hyvä, aiheuttaa kateus tietysti kaikkien kannalta negatiivisia seurauksia. Amerikkalaiseksi kateudeksi on sanottu sitä, että yksilö haluaa hankkia itselleen hienomman auton kuin naapurilla. Neuvostoliittolaiseksi kateudeksi on sanottu sitä, että yksilö haluaa tuhota naapurin hienomman auton.

Laitetaan ne lainaukset oikein.

Minusta asia ei ole ihan noinkaan. Etkö ole huomannut, että ihmisten kateutta käytetään säälimättä heitä vastaan. Kenen etu on ylittää itsensä siksi, koska on kateellinen? Päämäärä on silloin valheellinen. Kateuden vuoksi ihmiset saadaan esim. tekemään töitä yli kestokykynsä ja tavoittelemaan kuvittelemaansa onnea heidän itse asiassa tuhotessa itseään ja omaa onneaan. Jos voi luopua kateudesta, ei ole ulkoisesti ohjattavissa, vaan voi asettaa tavoitteensa itse.

E: He, laitoin sitten ne lainaukset oikein...

Vierailija
Electric shadow
VHM
abskissa

Laitetaan ne lainaukset oikein.

Minusta asia ei ole ihan noinkaan. Etkö ole huomannut, että ihmisten kateutta käytetään säälimättä heitä vastaan.

Kuka käyttää?

Kenen etu on ylittää itsensä siksi, koska on kateellinen? Päämäärä on silloin valheellinen.

Kateellisen etu. Jos kateellinen saa kateudestaan boostia toteuttaa omat tavoitteensa. Ei päämäärä ole välttämättä valheellinen. Tarkkailemalla sitä, mistä itse on muille kateellinen, näkee helposti sen mitä itse oikeasti haluaisi. Ihminen kun tietysti kadehtii muilta niitä asioita joita itse arvostaa eniten.

Kateuden vuoksi ihmiset saadaan esim. tekemään töitä yli kestokykynsä ja tavoittelemaan kuvittelemaansa onnea heidän itse asiassa tuhotessa itseään ja omaa onneaan. Jos voi luopua kateudesta, ei ole ulkoisesti ohjattavissa, vaan voi asettaa tavoitteensa itse.

E: He, laitoin sitten ne lainaukset oikein...

No niinhän se on että nyky-yhteiskunnassa ihaillaan kaikenmoista paskaa kuten esim. rahaa. Sitä haalitaan vain siksi että sitä olisi enemmän kuin jollakin muulla, vain sen itsensä takia, ilman että sille olisi mitään järkevää käyttötarkoitusta. Moni hakee oikikseen tai kauppikseen vain koska uskoo saavansa rahaa ja arvostusta, vaikka vähemmän arvostetut ammatit tuottaisivat enemmän tyydytystä. Oot ihan oikeessa että kateudellekin pitäisi laittaa joku roti.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Huomio asiasta.

Perhe/lapset nostavat asemaa nokkimajärjestelmässä, se on fakta. Respektiä tulee enempi.

Vaikka olisi leski, eronnut tai karannut, respekti säilyy jos on jälkikasvua jotka voidaan yhdistää henkilöön.

Syytä en tiedä. Se liittynee ihmisotusten kokoonpanoon ja softaan.

- Ubi bene, ibi patria -

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat