Roskaaminen lisää siivouksen tuottavuutta

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olen tässä siivoillut koko kesän ja olen huomannut että kaupassa jos asiakkaat heittää kaikki ostoskuitit lattialle niin ne saa nopeammin siivottua, kun taas ne laittaa ne roskapusseihin niin iso rivi pusseja ja niiden vaihtaminen on hitaampaa kun lattioiden siivoaminen.

Eli jos ei olisi kaupan kassoilla roskiksia, niin siivous onnistuisi nopeammin.

Kommentit (10)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
tiäremiäs
Eli jos ei olisi kaupan kassoilla roskiksia, niin siivous onnistuisi nopeammin.

Kannattaa tuottavuuden lisäksi ehkä ajatella, miksi siivotaan.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija

Myös siisteydellä on arvoa, ei tarvitse elää sikolätissä. Ja roskista ei pitäisi tarvita tyhjentää jos siellä on vain muutama kuitti.

Vierailija

Jos jätteenkäsittelyjärjestelmät toimisivat (semi)autonomisesti, siivouspalveluita ei tarvittaisi lainkaan ja monta tuhatta siivoojaa makaisi työttömänä.

Vierailija
Bushmaster
Jos jätteenkäsittelyjärjestelmät toimisivat (semi)autonomisesti, siivouspalveluita ei tarvittaisi lainkaan ja monta tuhatta siivoojaa makaisi työttömänä.

Miten siivoaminen voidaan muka automatisoida? Lattialla itsekseen pörrääviä pölynimureja on toki olemassa, mutta pelkkä imurointi ei ole siivoamista. Tuon nyt luulisi jokaisen vähänkin aikaa heteroseksuaalisessa parisuhteessa eläneen miehen tietävän. Asiantuntijamme Hannu T. varmaan pian valistaa meitä, mitä ns sateenkaariperheet asiasta ajattelevat.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Dredex
Myös siisteydellä on arvoa, ei tarvitse elää sikolätissä. Ja roskista ei pitäisi tarvita tyhjentää jos siellä on vain muutama kuitti.
Jos säännöt sanoo, että roskis vaihdetaan n (n kokonaisluku > 0) kertaa päivässä, niin näin tehdään. Muutamassakin likaisessa kuitissa voi pesiä tappajabakteeri.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Saw
Jos säännöt sanoo, että roskis vaihdetaan n (n kokonaisluku > 0) kertaa päivässä, niin näin tehdään. Muutamassakin likaisessa kuitissa voi pesiä tappajabakteeri.

No huh huh. Liika hygienisyyskään ei ole hyvästä. Toisaalta useinhan sitä näkee, että erilaiset roskikset pikemminkin tursuavat yli paperia, pahvimukeja ja muuta moskaa, kuin että olisivat kokeneet lähiaikoina jonkin sortin tyhjennysoperaation.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Dredex
No huh huh. Liika hygienisyyskään ei ole hyvästä. Toisaalta useinhan sitä näkee, että erilaiset roskikset pikemminkin tursuavat yli paperia, pahvimukeja ja muuta moskaa, kuin että olisivat kokeneet lähiaikoina jonkin sortin tyhjennysoperaation.
Muovipussit ovat ympäristöhaitta, joten mun huonetta siivoova tyttö kaataa korissa olevat satunnaiset suklaapatukan kääreet ja jättää vaihtamatta pussin. Tässä tapauksessa kyllä niistetyn nenäliinan tahrat voivat jäädä pesimään pitkäksikin aikaa...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija
tiäremiäs
Olen tässä siivoillut koko kesän ja olen huomannut että kaupassa jos asiakkaat heittää kaikki ostoskuitit lattialle niin ne saa nopeammin siivottua, kun taas ne laittaa ne roskapusseihin niin iso rivi pusseja ja niiden vaihtaminen on hitaampaa kun lattioiden siivoaminen.

Niin mitäh? Heittääkö suomalaiset asiakkaat kuitit lattialle vai ymmärsinkö väärin. No johan. Eikö ole opetetttu paremmille tavoille, ryökäleet...

Laita iso kyltti kaupan kassalle että ei saa heittää kuitteja lattialle. Mitenkähän siinä sitten kävisi. Heittäisköhän ne kuitit sitten vaikka johonkin hyllyyn. Minulla on tapana survoa kuitit kukkaroon.

Vierailija

En ymmärrä niitä, jotka kanniskelevat pulleaa lompsaa täynnä kuitteja. Mielestäni sellainen nahkapaakku on inhottava.

Vierailija
Dredex
En ymmärrä niitä, jotka kanniskelevat pulleaa lompsaa täynnä kuitteja. Mielestäni sellainen nahkapaakku on inhottava.

Sanos muuta mutta täällä päin vaan tehdään näin. En siis ole ainoa. Italiassa on pakko säästää (laki määrää) kuitit ainakin niin kauan kunnes astuu kynnyksen yli kotiin.

Tukholmassa kassaneitit kysyvät usein että haluatko kuitin. En tiedä mihin ne heittävät kuitit joita ei asiakkaat halua, tuskin lattialle kuitenkaan .

Uusimmat

Suosituimmat