Seksuaalisen vetovoiman syntyminen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moi.

Kiinnostaisi tietää onko aihetta tutkittu ja miten paljon esim. ihan kemiallisella/hormonaalisella tasolla, mikä vaikutus on siihen, että toinen sukupuoli kokee vetoa toiseen tai siis ylipäänsä ajatellen, että joku kokee vetoa toiseen ihmiseen.
Joskushan tuo veto saattaa olla hyvinkin voimakasta ja jopa itselleenkin yllättävää.

Itseä asia askarruttaa lähinnä siksi, koska itse koen vetoa ihan normaalisti vastakkiseen sukupuoleen. Mutta toistaiseksi en ole tavannut elämäni 35 vuoden aikana naista joka olisi kokenut vetoa minuun.

En ole mikään rumannäköinen ihmisten mielestä, vaan monet sanovat, että ihan ok ja rohkaisevat, että kyllä se nainen vielä löytyy.

Toisaalta näen ympärilläni, että on miehiä joita useatkin naiset piirittävä. Itse olen suhteellisen avoin henkiseltä olemukselta enkä edes mielestäni mitenkään homomainen/naisellinen.

Mietin vaan miten asiat on. Voisiko kyseessä olla joku itselle tuntematon tekijä? Voisiko asiaa selvittää lääkärin pakeilla? Vai onko ajatus täysin älytön?

Sivut

Kommentit (46)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
ronttius
Kiinnostaisi tietää onko aihetta tutkittu ja miten paljon esim. ihan kemiallisella/hormonaalisella tasolla, mikä vaikutus on siihen, että toinen sukupuoli kokee vetoa toiseen tai siis ylipäänsä ajatellen, että joku kokee vetoa toiseen ihmiseen.

On sitä varmaan tilastollisesti tutkittu, mutta yksilökohtaisesti tuskin. Ei se ole kovin helppoa asia tutkia, jos mahdollinen ollenkaan, koska tuohon vetovoimaan liittyy hyvin paljon muitakin tekijöitä kuin vain kemialliset hormonit.

Mutta toistaiseksi en ole tavannut elämäni 35 vuoden aikana naista joka olisi kokenut vetoa minuun.

Tuo on tavallista, mutta kyllä useimmat noistakin miehistä saavat puolisot "järkiavioliittoon", jos vaan kelpuuttavat naisen jolle seksi ei ole mikään intohimo.

En ole mikään rumannäköinen ihmisten mielestä, vaan monet sanovat, että ihan ok ja rohkaisevat, että kyllä se nainen vielä löytyy.

Sitten jos kukaan nainen ei kelpuuta edes järkisuhteeseen, on varmaan jotakin pahemmin vialla. Itsevarmuudella saa ihmeitä aikaan, mutta älä kysy minulta miten sitä saadaan.

Toisaalta näen ympärilläni, että on miehiä joita useatkin naiset piirittävä.

Itsevarmuudella ne sen tekevät, joko katteellisella tai katteettomalla (kate vaikuttaa ympärillä pörräävien naisten laatuun, ei määrään).

Voisiko kyseessä olla joku itselle tuntematon tekijä? Voisiko asiaa selvittää lääkärin pakeilla? Vai onko ajatus täysin älytön?

Tuskinpa lääkäristä on apua, eikä tuo vaiva hoidu millään lääkkeellä (tai no, rahalla, mutta sitä ei saa reseptillä). Joku psykologinen itsetunnonkohotusterapia voisi toimia. Ei minulla sellaisesta kuitenkaan ole kokemusta.

Vierailija
ronttius
Moi.

Joskushan tuo veto saattaa olla hyvinkin voimakasta ja jopa itselleenkin yllättävää.

Itseä asia askarruttaa lähinnä siksi, koska itse koen vetoa ihan normaalisti vastakkiseen sukupuoleen. Mutta toistaiseksi en ole tavannut elämäni 35 vuoden aikana naista joka olisi kokenut vetoa minuun.

Erittäin kummallista. Viestinnässä on vikaa.

Noilta, jotka rohkaisevat lähinnä voi kysyä lisää neuvoja.

Toisaalta näen ympärilläni, että on miehiä joita useatkin naiset piirittävä. Itse olen suhteellisen avoin henkiseltä olemukselta enkä edes mielestäni mitenkään homomainen/naisellinen.

Mietin vaan miten asiat on. Voisiko kyseessä olla joku itselle tuntematon tekijä? Voisiko asiaa selvittää lääkärin pakeilla? Vai onko ajatus täysin älytön?

Lääkärit eivät tuohon ainakaan virkansa puolesta puutu, koska kysessä ei ole mikään sairaus. Plasiikkakirurgi korkeintaan voi yrittää myydä jotakin, mikä "varmasti tehoaa"...

Jokin avaus pitäisi tehdä. Mites maksullinen? Kun katsoo, ettei ole gansteri, mikä on kyllä varsin mahdollista...

Vierailija

Minustakin vetovoima on aika ihmeellinen ilmiö.
Mutta vielä käsittämättömämpää on se, että millä perusteella se valikoituu keihin rakastutaan, ei ainakaan mitenkään pääsääntoisesti rakastaviin ihmisiin, vaikuttaisi siltä...

Mutta seksuaaliseen vetovoimaan en kauheesti perusta mitään, kun musta vähän tuntuu, että se on semmosta energiaa, jota ihmiset voi manipuloida, joten hyvin aito konstailematon ihminen koetaan ehkä vähemmän vetovoimaiseksi...

Ja minen kyllä ymmärrä miksi ihmeessä ympärilleen pitäisikään saada miehiä pörräämään yhtä enempää...mul ainakin yhden lisäks...kaikki muu olis ylimääräistä häiriötä...

Yksihän olis jo riittävä saavutus, mut ihmiset valittaa semmosia, että voi voi ku vain kymmenen...en ymmärrä...

Vierailija

Maksullinen toki varmasti antaisi rohkeutta. Mutta ei minulta rohkeuttakaan oikeastaan puutu.
Pystyn kyllä mennä juttelemaan ja olemaan naisen seurassa. Toki joskus hieman jännittää kun aivan uusi ihminen on kysymyksessä.
Olen lähinnä netin kautta vuosien varrella treffannut hyvinkin paljon ihmisiä. Nuorempana epäilin kun kuvan lähetettyäni tulin torjutuksi monesti tai vastapuolen kiinnostus loppui, että kysymyksessä olisi ulkonäköön pää-asiassa liittyvä ongelma.
Mutta monien naisten palaute noin muuten on ollut rohkaisevaa ja on minua kehuttu myös useiden ihmisten taholta, ihan hyväksi keskustelijaksi ja älykkääksikin.

Se vaan noissa treffijutuissa joita on siis kymmeniä ja kymmeniä tapaamisia kahvilassa, ravintolassa, elokuvissa ja muutenkin. Niin niissä pääsee puhumaan ja vaihtamaan ajatuksia, mutta sitä kipinää ei tule. Itse olen ollut erittäin kiinnostunut joistakin tapaamistani, toki en kaikista itsekkään ole niin kiinnostunut, se on selvää.

Mutta tosiaan sitten myöhemmin yhteyttä ottaessa, huomaa ettei naista enää kiinnostakkaan ja joskus tuntuu, että se on sellaista maanittelua toiseen tapaamiseen, ja siihen viimeistään se päättyy.

Olen myös ollut ottamatta joskus yhteyttä ja ajatellut, että kun otan etäisyyttä sen toisen kiinnostus lisääntyy, muttei näinkään ole käynyt kyllä.

Ehkä vain rima on sitten niin korkealla, että täytyisi todella panostaa vielä paljon enemmän.
Toisaalta siinä taas tulee se vaara, että rupeaa yrittämään liikaa, ja kadottaa oman vapautensa ja rentoutensa.

Mutta lisää treffejä olen päättänyt vain buukata Kyllähän niistäkin aina oppii asioita vaikka mitään kummenpaa ei tulisikaan, ja jollain tavalla kokemusten myötä hioutuu.

Vierailija
ronttius

Veikkaan että et ole tarpeeksi aktiivinen, vaan odotat naisten tapaan passiivisesti että joku odottaisi kiinnostusta sinua kohtaan. Niin ei tule tapahtumaan, olet kuinka komea tahansa.

Miehen tule mennä ja ottaa mikä miehelle kuuluu, eli tehdä aloite ja hakea seuraa niistä joita kohtaan vetoa tuntee. Se onkin sitten vaikeampi juttu tehdä onnistunut aloite, jos tilanne ei sellaista itsestään suo. Sillä nainen ei saa huomata että lähestyt häntä sen takia että tunnet häntä kohtaan vetoa, vaan naisen luo pitää mennä juttelemaan sillä tavalla että se ikään kuin on se mitä seuraavaksi tapahtuu, luontevana osana todellisuuden tapahtumaketjua.

Ainakin itselläni tämä on aina toiminut, ja sellainen väkinäisempi juttu on aina mennyt harakoille. Ehkä kyse on myös siitä miten kohtaaminen kehittyy.

Netin kautta tapaaminen on suoraan väkinäistä. Voi sieltä löytää kumppanin mutta onnen löytäminen on haastavampaa. Itselläni on kyllä tullut enemmän haavoja kuin täyttyneitä haaveita nettideittien kautta. Siellä on ihan ihme porukkaa tarjolla.

Olen vähän siinä uskossa, että ihmisen ei tule väkisin rakentaa itse tulevia ihmissuhteitaan, vaan antaa niiden tipahdella kohdalle. Toisaalta, en nyt voi kehua että loistavasti olisin tällä asenteella pärjännyt. Mutta kestävimmät suhteet ihmisiin ovat syntyneet spontaanisti ilman ponnisteluja. Niin sen mielestäni pitääkin olla.

Aloitteen voi tehdä, ihan missä tahansa, jos tuntuu että nyt ehkä kannattaisi kokeilla. Ja olla rehellinen ja suora, oikea mies.

Kirjoittamasi perusteella tiedostat jo itsekin että väkisin yrittäminen ei toimi, koska "se jokin" tuntuu puuttuvan. Se on se sattumanvaraisuus ja sellainen sopiva tilanne, joka sitten saa kummastakin tuntumaan siltä että hei, palasethan loksahti kohdalleen (ainakin hetkeksi). Jos se jää puuttumaan kummaltakin, niin etenemistä on vaikea jatkaa.

Mutta lisää treffejä olen päättänyt vain buukata Kyllähän niistäkin aina oppii asioita vaikka mitään kummenpaa ei tulisikaan, ja jollain tavalla kokemusten myötä hioutuu.

Siitä vaan, mutta elämän ihmissuhteet eivät ole mikään ajanvaraus hammaslääkäriin. Tämä siis nöyrä mielipiteeni.

Kaikki pitkäkestoisimmat suhteeni ovat tapahtuneet sattuman oikusta, ilman mitään alkuoletusta että homma kehittyisi suhteeksi. Ihan kaikki.

Ja jokainen sovittu deitti on lähinnä huono vitsi, ja jotkut jopa järkyttävät huonoja siinä mielessä että olen erehtynyt luulemaan että homma voisi toimia ja rakastunut päätä pahkaa ja sitten nuollut haavojani kuukausia tai vuosia.

Elämässä on jokin kumma vastajännite, joka aina aika-ajoin nousee vastustamaan haluttua tapahtumakulkua, ja korvaa sen omallaan. Ihmissuhteissa se tuntuu etenkin hallitsevan enemmän kuin itse pystyy.

Laivalla, bussissa, ravintolassa, ystävän luona, missä tahansa arjen tapahtumapaikassa on aina jatkuva deittipalvelu menossa. Joskus mieli tekee mennä sanomaan jotain, mutta sitä jahkailee ja hetki menee ohi.

Joskus tulee sellainen pieni kutina että hei, vau mikä tytsy! Siinä kohdassa ei pdä liikoja miettiä vaan mennä ja kysyä vaikka että "onko kivaa?". Mutta ei sillä asenteella että taustalla kummittelee "oletkohan nyt elämäni rakkaus?" tai "pääsenköhän tänään sänkyyn?", vaan ihan pelkkä kysymys, ja jos tulee keskaria tai käsketään painumaan vittuun niin jes, selväksi tuli, intuitiossa on parantamisen varaa, ei sen kummempaa. Itselläni on lähes poikkeuksetta jokaisesta spontaanista lähestymisestä vailla lähestymistarkoitusta poikinut kelpo suhteita.

Nuorena olin varma siitä ettei minusta kukaan koskaan kiinnostu, koska olin niin ruma ja ketään kiinnostamaton. Sitten jossain vaiheessa huomasin ettei se pitänytkään paikkansa.

Itsevarmuudesta on apua, mutta ei itsevarmuudessa loppujen lopuksi ole kyse kuin itsekritiikin sammuttamisesta ja itse tilanteeseen keskittymisestä. Ei itsevarma ihminen koe itseään sen varmemmaksi kuin muutkaan, mutta ei koko ajan piinaa itseään epävarmuuden tunteella. Ja jos koheltaa ihan todella tolkuttoman nolosti, koko juttu muuttuu komiikaksi. Moni kyllä varmaan pitää mua 100% kahjona, mutta ne ei tajua että taustalla on koko ajan pikku pilke silmäkulmassa. Eli tiedostettua narrittelua. Jos pitää mielessään sellaisen pienen huumoriasenteellisuuden, niin voi rauhassa koheltaa. Sehän on vaan hauskaa!

Etsi deittiseuraa jostain naisesta suoraan kertomalla että haluaisit suoraa palautetta deittipartnerilta itsestäsi. Ties vaikka sen kautta unohtuu liika jännittäminen ja yrittäminen. Ja siis minkä yrittäminen? Ei pidä yrittää mitään sellaista mistä ei ole varmuutta tapahtuvaksi, eikä siis toimia vastoin tilannetta. Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Vierailija

Banaani punttiin ja maskuliininen hiirenpimpsa viilto mattoveitsellä leukaan, testolla levossa lihakset timmiin ja hieman agren tuoksuista myski hikeä pintaan… niin kyllä se siitä…

Rahamassi kuntoon. Messinki vitjat kaulaan, timanttinen lasinappi korvaan, vaikka lainarahoilla BMW alle, feikki merkkilasit päähän, näitä ne ei kyllä erota aidoista laatumerkeistä… ei saa näyttää köyhältä, vaikka sitä ainakin mieleltään olisi.

Naiset kun tykkää Tosi Miehistä, eikä mistään köyhistä muotitiedottomista mikkihiiristä. (tm on testannut)

Etanoli litkujen juottamisella naiselle, varmistat testotason nousun ja egologisten estojen vähenemisen … ja siten ainakin parittelutarvekellon piippausten lisääntymisen hetkellisesti. Parittelukumppaniksi naiselle riittää räkänokkakin, mikäli baarit ovat jo sulkeutuneet, eikä sopivaa uhria ole vielä löytynyt. Päivystysluontoinen yökävely kaduilla baarien sulkeutumisen aikaan voi tuottaa siis monesti tulosta. Viehätysvoimansa vähäisyydestä tuskailevat aikapomminaarat ottavat sinut …kuka lienetkin, nimeä ei kysytä… avosylin vastaan kun vihjaat tarjoavasi kunnon kyytiä, minnekä muualle kuin kotiin Bemarillasi. Etkä valehdellut kun raahasit siis omaan luolaasi. Tässä vaiheessa nainen ei enää peräänny vaan tajuaa oman tyhmyytensä… marjasato on kypsä, varsinkin jos nainen sammahtaa.

Parittelutarve tyrehtyy naisella kuitenkin luonnollisesti n.10 avioliittovuoden jälkeen, 2-3 lapsen jälkeen, jonka jälkeen nainen alkaa viettää puuma vaihetta, haahuilee nuoruuden lähdettä, perversio poikansa ikäisistä uroksista. Tämänkin vaiheen aikana, voitte kuitenkin tehdä yhteisiä kävelylenkkejä. Kädestä tuskin enää pidetään kiinni, ja naisen käsi ei vaeltele muutoinkaan enää lähelläkään omaa omenaista vartaloasi. Seksiä tulee kerran vuoteen joululahjana, silloin kun se naiselle päänsärkyjen ja vatsavaivojen välistä sopii. Vuosiseksin aikana nainen sitten fantasioi thaimaalaisista marjanpoimijoista, tai rekkalastillisista herkkutatteja matkalla Italiaan. Italiassa vaimosi kesä lomansa nykyään viettääkin, sienen makuun päästyään, siitä kun ei pääse irti… näin sitä siis minulle perusteli.

T:voima olkoon kanssasi, vajosin pimeyteen

Joo, ole vaan oma itsesi. Älä valehtele, tai liiottele kuten esimerkin bemari mies. Muutoin päädyt omatattiseen kaksoiselämään.
Itselläni netti toimi, tosin vasta toisella kerralla. Älä hätäile, mihinkään ei ole kiire. Mutta lähde silti lenkille. Anna koiran nuuskia rauhassa tienpientareita, älä kisko narusta. Enkä tarkoita nyt naisia, vaan yleensä... relaa, mutta tee nyt asian eteen jotain. Liiku näkyvillä... puhu naisille, kehitä harrastus, käy tanssikurssilla, mene lavoille yksin ja selvinpäin... niinkuin nytkin netissä, voihan se olla, että joku sinutkin vaikka täällä armahtaa.

T:chilling

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Semmosen tutkimusuutisen luin männävuosina kilpailevasta populääritieteellisestä aikakausijulkaisusta jossa todettiin, että parit joiden geenipooli on mahdollisimman erilainen tuntevat vahvinta vetoa toisiinsa. Siitä sitten nykäistiin samaan pakkaan Freudin insestiteoria ihan pyytämättä... Mutta siis, tuo perustui geenianalyysiin ja johonkin näihin haistelu/katselukokeisiin.

Hämmentää.

Vierailija

Vatkain kirjoitti:

...mahdollisimman erilainen tuntevat vahvinta vetoa toisiinsa.
Muistaakseni kyseessä oli haistelukoe ja hajun miellyttävyys oli sitä suurempi, mitä erilaisempi perimä yksilöillä oli. Tämä menee kyllä täysin muistirekonstruktioksi, mutta käsittääkseni naisilla ehkäisypillereiden popsiminen jotenkin vaikutti kyseiseen haisteluprosessiin.

Vierailija

YLE uutisoi:

MIEHILLE LÖYDETTIIN NAISIA PARHAITEN HOUKUTTELEVA TANSSITYYLI
Brittiläisessä Northumbrian yliopistossa on tutkittu naisia eniten houkuttelevia, miesten käyttämiä tanssityylejä. Tärkeintä on vartalon liike.

Kokeissa filmattiin 19 miehen tavanomaista diskotanssia. 19 - 35 -vuotiaiden miehesten ihoon oli kiinnitetty markkerit, joiden liikkeen tietokone rekisteröi. Liikkeistä muodostettiin "avatar"-tietokonekuva, jolla ei ollut tunnistettavaa kasvoa tai edes sukupuolta.

Avatarin liikkeitä naytettiin 37:lle heteroseksuaaliselle naiselle ja heitä pyydettiin kertomaan, mitkä liikkeet olivat heidän mielestään houkuttelevimpia.

Tulokseksi saatiin kahdeksan tanssin osatekijää. Parhaimmiksi todetut tanssijat tekivät laajoja ja voimakkaita liikeitä päällään, niskallaan ja vartalollaan. He myös taivuttelivat oikeaa jalkaansa nopeasti. Oikean jalan liike selittyy lähinnä sillä, että neljällä miehellä viidestä oikea jalka on toimivampi, samalla tavalla kuin ihmiset ovat yleensä oikeakätisiä.

Huonoiksi todetut tanssijoilla vartalo oli jäykkä. He heiluttelivat enemmän käsiään, mikä ei korvannut naisten silmissä vartalon liikettä.

Avatarin käyttö ehkäisi tutkijoiden mielestä tulosten vääristymän, joka olisi voinut johtua miesten ulkonäöstä tai pukeutumisesta.

Tutkimus on julkaistu Biology Letters -tiedelehdessä.

http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikk ... origin=rss

Aiheeseen liittyen.

Vierailija
ronttius
Mutta toistaiseksi en ole tavannut elämäni 35 vuoden aikana naista joka olisi kokenut vetoa minuun.

Let me guess...

Et ole myöskään tehnyt vaikutusta itsellesi. Et ole ylittänyt itseäsi.
Et ole juossut maratonia, kiivennyt Kebnekaiselle, perustanut bändiä tai yritystä.

Et ole tehnyt mitään. Siksi itsetuntosi on niin huono. Naaraat vaistoaa sen.

Ensi talvena tapaamme Finlandia-hiihdossa 26.2.2011. 50km ei ole mitään, siihen menee muutama tunti. Minä olen edennyt jo pitemmälle, teen 6kk välein jopa 24h lenkkejä. Viimeksi tänään sain kuulla että naiset ovat kiinnostuneet minusta, vaikka olen ylipainoinen ja kaljuuntuva. No siitä viis, olen terästä, ja olin just tullut 20km lenkiltä !! Antaa tulla vaan maitotuote-anukset ja muut kermaperseet! Tämä on tiede-palsta (engl. this is sparta !)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

tämä menee ohi aiheen:

Lektu-Elli
Minä olen edennyt jo pitemmälle, teen 6kk välein jopa 24h lenkkejä.

En suosittele kenellekkään. Yli maratonin juokseminen on sairasta, tosin minusta jo maratoni on siinä rajalla. Ihmisen täytyy pystyä elää arkea eikä hakea onnellisuutta fyysisestä kivusta.

Ylen tiedeuutisista:
"Maratonin juokseminen ei ole haitallista vanhemmillekaan juoksijoille, mutta ultrajuoksut käyvät sydämen päälle
Brittitutkijoiden mukaan 80 ja 160 kilometrin ultrajuoksut vaativassa maastossa vaurioittivat sydänlihasta lähes kaikilla jonkun verran ja vakavia sydänoireita sai joka kahdeksas. "

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005
Neutroni
ronttius

Tuo on tavallista, mutta kyllä useimmat noistakin miehistä saavat puolisot "järkiavioliittoon", jos vaan kelpuuttavat naisen jolle seksi ei ole mikään intohimo.

Toisaalta nykyään sinkkuuskaan ei ole kamalampi siunailun aihe. Mielestäni "järkiavioliittoon" tarvittaisiin "järkevä" syy. Siis törkeen rikas muija.

Mutta asiaan. Treffeillä ja baareissa ramppaamisen ohella voisi harkita jotain harrastustoimintaa, jonka kautta tutustuisi vastakkaiseen sukupuoleen "luonnollisemmin".

Vierailija

Kutsuilme. Niissä on eri vivahteet seksille ja eri hyödyntämistavoitteille. Yleensä ne tehokkaimmillaan on asiaa selvästi ilmentäviä ja harkikitsemattomia ja epäonnistuvat muun mimiikan kertoessa muusta. Työnsä vuoksi seuraan tuppautuvan huomaa väkinäisestä pakosta viestivästä epävarmuudesta tai juonista taustavireestä kertovasta. Jos ihastuksen kohde tuntuu liian korkeatasoiselta, se saa epävarmuuden tunteen paistamaan läpi ja alempi röyhkeyden tai ylimielisyyden.

Puunaamat eivät kiehdo ketään ja sen välttääkssen täytyy oleilla ihmisten parissa niin mimiikkakin tarttuu kuin murre, huomaamatta.

Ihmisjoukosta täytyy erottua vaikka pukeutumalla sirkuspelleksi tai rikkaaksi ennenkuin erottuu. Tämä on ns. käänteinen parviefekti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
Finlandes
Toisaalta nykyään sinkkuuskaan ei ole kamalampi siunailun aihe. Mielestäni "järkiavioliittoon" tarvittaisiin "järkevä" syy. Siis törkeen rikas muija.

Tietysti, joskin kyllä niitä muitakin järkisyitä on kuin raha. Aika monelle elämä nyt vaan on mukavampaa tutun kumppanin kanssa, vaikka se sitten edellyttäisi seksin antamista tai mankumista. Ei kai kuitenkaan kukaan, jolle sinkkuus on kiinnostava valinta, kuitenkaan kysele miten saisi omaa viehättävyytään lisättyä vastakkaisen sukupuolen silmissä, ja siten sellaisessa tapauksessa voidaan turvallisesti olettaa, että kysyjä pitää koko asian unohtamista huonona ratkaisuna.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
Lektu-Elli
Et ole myöskään tehnyt vaikutusta itsellesi. Et ole ylittänyt itseäsi.
Et ole juossut maratonia, kiivennyt Kebnekaiselle, perustanut bändiä tai yritystä.

Et ole tehnyt mitään. Siksi itsetuntosi on niin huono. Naaraat vaistoaa sen.

Tarvitseeko naisten lunastaa miesten kunnioitusta yhtään noin äärimmäisillä keinoilla kuin miehiltä näköjään vaaditaan? Vai riittääkö pelkkä meikki ja hymy? Kun mediassa puhutaan vain ja ainoastaan siitä miten naisilta vaaditaan työelämässä ja lasikatto ja patriarkaatti.

P.S. Kyllä tämä aihe periaatteessa kuuluisi tuonne Psykologia -osastolle, mutta siellä on jo liiankin kanssa ketjuja tästä aiheesta...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat