TV-mainos: auto ilman minkään valtakunnan kulutusta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Käsittääkseni kyseessä on hybridiauto, jota vihermuotiaatteen perusteella tyrkytetään nollapäästöisenä. Mainoksessa sanotaan, että auto kulkee alhaisissa nopeuksissa ilman minkään valtakunnan kulutusta. Ilmeisesti tässä viitataan pelkkään sähkömoottorilla etenemiseen. Kuitenkin tämä slogan on perseestä, koska silloinkin kulutetaan sähköenergiaa, joka on peräisin akusta, johon se on tuotettu bensalla, eikä siitä pääse yli eikä ali vaikka mainostoimistojen pellet kuinka vänkäisivät.

Kommentit (11)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Voisi se olla niin, että talletettua jarrutusenergiaa voidaan laskea käytettävän johonkin osaan ajelusta. Eikö tuossa hybridissä moottorijarrutus tarkoita generaattorikäyttöä?

Onko muuten niin, että Toyota on ainut varteenotettava hybridien valmistaja?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Hybridivillityksessä on hiukan kusetuksen makua. Toyotassa taisi olla kaikkien aikojen suurin ero ilmoitetun ja toteutuneen keskikulutuksen välillä. Toisin sanoen hyvin monella tavallisellakin autolla pääsee pienempiin kulutuslukemiin.
Silloin hommassa olisi järkeä, jos auton voisi ladata töpselistä kotona ja ajelisi lyhyehköjä matkoja pelkällä sähköllä.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Odotan kun sarjahybridit (esim. Chevrolet Volt) pääsevät kunnolla markkinoille. Ovat mekaanisesti paljon yksinkertaisempia kuin rinnakkaishybridit (mm. Prius) ja helpompia muuntaa käyttämään eri energianlähteitä (bensa, diesel, maakaasu, whatever), ja Chevy Volt on tietenkin myös pistokkeesta ladattava. Pelkällä sähköllä pääsee paljon pidemmän matkan kuin pian myyntiin tulevalla ladattavalla Priuksella. Sen verran pitkän että se kattaa Jenkeissä enimmän väestön työmatkat. Jo se, että lyhyet matkat voi ajaa pelkällä sähköllä, vähentää bensiinin kulutusta aika roimasti.

Kiinnostaisi vain tietää että kuinka paljon huonompi hyötysuhde aggregaatti-sähkömoottori -yhdistelmällä on kuin sillä että bensamoottori pyörittää renkaita mekaanisesti. Ainakin ensin mainitussa moottori voi käydä jatkuvasti optimaalisella kierrosluvulla.

Vierailija

Hybridit ovat mega-luokan k*setusta ilman muuta. Niiden ainoa tarkoitus on mahdollistaa tavallisten autojen käyttö. Hybridejä käyttävät ihmiset, jotka haluavat näkyä julkisuudessa parempina ihmisinä.

Mitä hyvää 'jokamiehen' hybrideissä on? Ei ainakaan tilat eikä ulkonäkö. No, vamaan se tietoisuus maailman pelastumisesta. Vaan muuttuuko hybridikuskin muu käytös maapallon hyväksi?

ID10T
Seuraa 
Viestejä1674
Liittynyt3.10.2007

Mitä muuten tarkoittaa joskus näkemäni ilmaus "täyshybridi"? Periaatteessahan hybridi on yhdistelmä tai risteytys, mutta miten jokin voi olla täysyhdistelmä? Onko muuli (eli aasin ja hevosen risteytys) täyshybridi?

Vierailija

Käytettyjen hybridiautojen hintakehitystä on mukava seurata. Muutamassa vuodessa hybridien hinnat romahtavat huomattavasti alle normaalien autojen, vaikka olivatkin uutena polttomoottoriautoja kalliimpia. Eipähän tuo mikään yllätys ole, kun muutamassa vuodessa hybridien akut menettävät tehonsa, ja käytännössä hybridi muuttuukin normaaliksi polttomoottoriautoksi, jossa on huomattava lisäpaino ja ekokatastrofi bonuksena takakontissa. Toki akut voi uusia, mutta moinen lysti kustantaa lähes uuden auton verran, joten kukaan täyspäinen ei sitä tee. Uutta putkeen vain ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Autoteollisuus kiittää kun auton käyttöikä painetaan muutamaan vuoteen ja ekouskon vallassa olevat luulevat pelastavansa maailman. Taitaa vain se ympäristö jäädä tässä sekoilussa häviäjän osaan, mutta eihän sillä ennenkään ole niin väliä ollut.

Goswell
Seuraa 
Viestejä10349
Liittynyt8.3.2010
Paul M
Voisi se olla niin, että talletettua jarrutusenergiaa voidaan laskea käytettävän johonkin osaan ajelusta. Eikö tuossa hybridissä moottorijarrutus tarkoita generaattorikäyttöä?



Olkoon vaikka jarrutusenergiaa, jostakin se energia on tullut, että voidaan jarruttaa.
Tyhjästä ei edelleenkään nyhjäistä yhtään mitään.

Minun mielestä noin.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Onko olemassa hybridibusseja? Niiden luulisi hyötyvän tekniikasta eniten, sillä ne ajavat paljon kaupungeissa ja joutuvat pysähtelemään jatkuvasti. Juuri sellaisessa ajossa hybrideistä on eniten etua.

Vierailija

Lisäys aloitukseeni: mainoksen auto kuulemma käyttää omaa energiaa, mutta niin tekevät kaikki muutkin autot tankkauksen jälkeen. Jarrutusenergian talteenotto on toki hienoa, mutta ei silti ole kyseessä ikiliikkuja vaikka mainos kauttarantain näin uskotteleekin. No, ekologinen mainonta on tietysti nykyään hottista mainosmaailmassa, joten suotakoon se heille pelleille.

Vierailija

Volvo v50 1.6d on tavallinen turbodiesel joka kuluttaa vähemmän kuin tämä kohuttu maailmanpelastajakaikkijulkkiksetostaajaonolevinaancool prius. Repikää ituhipit siitä huumoria.

Uusimmat

Suosituimmat