Kaularangan kuluma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

moro.olen 53v.äijä ja kärsinyt em. vaivasta vuosia.viimeisen parin vuoden aikana vaiva pahentunut.kaula tönkkö ja päänsärkyjä säännöllisen epäsäännöllisesti.kävely tuntuu epämiellyttävältä,vaikka pyrin päkiäpainoitteisesti menemään ettei tökkisi niskaa/kaulaa.fillarikin tuottaa kipua vaikka vain aavistuksen etukeno asento.nyt aloin käymään fysioterapiassa,mutta olisiko jollain kanssakärsijällä omakohtaisia vinkkejä millä pitää kurissa toi vaiva.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tietääkseni tuohon auttaa vain leikkaus.

Toinen vaihtoehto on erittäin osaava kiropraktikko, joka on perehtynyt kaularangan manipulaatioon. Hänelle mennään tuoreiden magneettikuvien kera, jolloin päättää koskeeko lainkaan vai ei.

Vierailija
taavia
moro.olen 53v.äijä ja kärsinyt em. vaivasta vuosia.viimeisen parin vuoden aikana vaiva pahentunut.kaula tönkkö ja päänsärkyjä säännöllisen epäsäännöllisesti.kävely tuntuu epämiellyttävältä,vaikka pyrin päkiäpainoitteisesti menemään ettei tökkisi niskaa/kaulaa.fillarikin tuottaa kipua vaikka vain aavistuksen etukeno asento.nyt aloin käymään fysioterapiassa,mutta olisiko jollain kanssakärsijällä omakohtaisia vinkkejä millä pitää kurissa toi vaiva.

Selkärangan pitäminen liikkeellä on parasta lääkettä.
Lihakset alkavat helposti kramppaamaan jos on kauan samassa asennossa, hermot joutuvat puristuksiin, mikä aiheuttaa lisää kramppailua.
Jos lihakset ovat jumissa, kannattaa ehkä aluksi niellä lihasrelaksantteja että pääsee kramppikierteestä eroon ja sitten kuntouttaa yläselän ja niskan lihakset.
Googleta kaularankaoireyhtymä.

Vierailija
MsHorton

Toinen vaihtoehto on erittäin osaava kiropraktikko, joka on perehtynyt kaularangan manipulaatioon. Hänelle mennään tuoreiden magneettikuvien kera, jolloin päättää koskeeko lainkaan vai ei.

Kaularangan manipulaatiota ei suositella, joku puoskari voi silti osallistua sellaiseen.
Tossa on hyvä sivusto aiheesta,
http://www.therapiafennica.fi/wiki/inde ... _kiputilat

Vierailija
taavia

Kuluma on seuraus. Mikä on kuluman syy?
Ja miksi kanta-astuja kävelee päkiäpainotteisesti? Siitä seuraa ongelmia jalkoihin.
Lisäksi pitäisi selvittää minkä nikaman kohdalla liikerajoite on. Sen osaa selvittää vain OMT-fysioterapeutti, DO osteopaatti tai DC kiropraktikko.
Niskan ongelmien syy lienee kuitenkin alempana...

"Klassisessa osteopatiassa lantion katsotaan olevan koko rangan perusta ja tuki. Usealla ihmisellä lantio kallistuu tai kiertyy, josta seuraa selkä-, niska- ja olkapääkipuja,"

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Mulla on pari nikamaa niskasta degeneroitunut lievästi. Magneetilla kuvattu pari kertaa. Mömmöjä vaan särkyihin. Tuttu halvaantui niskanikamat kun oli pahoin kuluneet ja kaatui jäällä. Pirullinen vaiva.

Nikamien jäykistämisestä olen kuullut, jos tilanne on paha.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija
parantunut
Lisäksi pitäisi selvittää minkä nikaman kohdalla liikerajoite on. Sen osaa selvittää vain OMT-fysioterapeutti, DO osteopaatti tai DC kiropraktikko.

Unohdit kertoa taas että lääkärit eivät tiedä mistään mitään.
Jos vika on päässä niin todellinen syy siihen löytyy yleensä varpaista.

Vierailija
fenomenologi
MsHorton

Kaularangan manipulaatiota ei suositella, joku puoskari voi silti osallistua sellaiseen.
Tossa on hyvä sivusto aiheesta,
http://www.therapiafennica.fi/wiki/inde ... _kiputilat

"""Ensisijaisesti hoitona on fysikaalinen kuntoutus, särkylääkitys ja seuranta."""

Eli ei mitään tehdä. Hermot on puristuksissa ja ne eivät avaudu hieromalla. Yleensä leikataan. Tunnen pari tyyppiä.

Mutta jos sinun mielestäsi 6 vuotta korkeakoulua käynyt on puoskari, niin olen hämmästynyt tiedoistasi.

Itse ravasin siellä lääkärillä 38 vuotta ja fysioterapiassa, mutta avun sain vasta korkeasti koulutetulta kiropraktikolta, jota kukaan ei minulle suositellut.

Olivat vissiin lukeneet tuota sinun linkkiäsi

Mutta nämä ovat yksilöllisiä vaivoja ja ei voi yleistää.

Alkuperäinen kysyjä jatkaneen vaivojensa kanssa kärsimistään hautaan asti.

Ja ne kivut taatusti vaan lisääntyvät.

Vierailija
MsHorton

"""Ensisijaisesti hoitona on fysikaalinen kuntoutus, särkylääkitys ja seuranta."""

Eli ei mitään tehdä.
Mutta jos sinun mielestäsi 6 vuotta korkeakoulua käynyt on puoskari, niin olen hämmästynyt tiedoistasi.

Itse ravasin siellä lääkärillä 38 vuotta ja fysioterapiassa, mutta avun sain vasta korkeasti koulutetulta kiropraktikolta, jota kukaan ei minulle suositellut.

Riippuu vaivan syystä mitä sille voi tehdä, on turha luulla että kiropraktikko pystyy hieromalla poistamaan esimerkiksi fyysiset muutokset selkärangasta.

Wikipediasta,
Suurin osa kiropraktiikkaan liittyvästä tieteellisestä tutkimuksesta on käsitellyt selkärangan manipulaatiota yleisesti eikä keskittynyt kiropraktiseen käytäntöön.[44] Tutkimuksissa on voitu osoittaa vain kiropraktiikan kaltaisten manipulaatiohoitojen lievä tai kohtalainen vaikuttavuus kroonisen alaselkäkivun hoidossa.[6][7][2][8] Kiropraktinen hoito on pääasiallisesti turvallista taitavasti ja asiallisesti käytettynä[45], vaikkakin harvoissa tapauksissa manipulaatiolla voi olla vakavia terveydellisiä komplikaatioita.[46][47] Niskan alueen manipulaatio voi aiheuttaa vakavia haittoja ja sitä ei suositella.[48]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiropraktiikka

Vierailija
fenomenologi
parantunut

Jos vika on päässä niin todellinen syy siihen löytyy yleensä varpaista.

Minulla on omalääkärin mielestä luulotauti kun niskaa, yläselkää ja hartioita särkee
ja liikeradat ovat rajoittuneet.
Nykyään omalääkäri ei ota enää ollenkaan vastaan, vaan delegoi homman aina jollekin
muulle.
Olisko mummotautinen tai neuroottinen.

Joka tapauksessa mulla on kusiletkussa melkoiset aromit vaikka olen syönyt
klamydialääkitykset ja laittanut hiivavoidetta, voikohan tollanen kroonistua ja mennä
niveliin jonnekin päin kehoa, sellasta huhua olen kyllä kuullut että niinkin voisi käydä.
Pientä kuumeilua ja nivelkipua on heti kun ilmat vetää vähän koleaksi.

Mikä vaivaa, kertoo ken tietää.

Vierailija
fenomenologi
MsHorton

Eli ei mitään tehdä.

Riippuu vaivan syystä mitä sille voi tehdä, on turha luulla että kiropraktikko pystyy hieromalla poistamaan esimerkiksi fyysiset muutokset selkärangasta.

Wikipediasta,
Suurin osa kiropraktiikkaan liittyvästä tieteellisestä tutkimuksesta on käsitellyt selkärangan manipulaatiota yleisesti eikä keskittynyt kiropraktiseen käytäntöön.[44] Tutkimuksissa on voitu osoittaa vain kiropraktiikan kaltaisten manipulaatiohoitojen lievä tai kohtalainen vaikuttavuus kroonisen alaselkäkivun hoidossa.[6][7][2][8] Kiropraktinen hoito on pääasiallisesti turvallista taitavasti ja asiallisesti käytettynä[45], vaikkakin harvoissa tapauksissa manipulaatiolla voi olla vakavia terveydellisiä komplikaatioita.[46][47] Niskan alueen manipulaatio voi aiheuttaa vakavia haittoja ja sitä ei suositella.[48]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiropraktiikka

Kiveen hakattu.

Piste.

Vierailija
Romu-Simo
olen syönyt
klamydialääkitykset ja laittanut hiivavoidetta, voikohan tollanen kroonistua ja mennä
niveliin jonnekin päin kehoa, sellasta huhua olen kyllä kuullut että niinkin voisi käydä.
Pientä kuumeilua ja nivelkipua on heti kun ilmat vetää vähän koleaksi.

Mikä vaivaa, kertoo ken tietää.

Kyllä klamydia ja monet infektiot voi aiheuttaa ohi meneviä niveltulehduksia.

Vierailija
MsHorton

Eli ei mitään tehdä.

Miksi vääristelet asioita, joita muut sitten joutuvat oikomaan.
Vaikutat lisäksi tyhjännaurajalta, en ole ihan varma kiinnostaako osallistua mihinkään naurettavaan pelleilyyn, mistä aiheutuu turhaa vaivaa.
Lue antamani linkki uudestaan tai pyydä joltain apua, jos et osaa.

Vierailija
fenomenologi

Unohdin? Miksi tuollainen olisi pitänyt mainita?

MsHorton

Niinpä niin. Vähän sama kuin mulla.

MsHorton

Alkuperäinen kysyjä jatkaneen vaivojensa kanssa kärsimistään hautaan asti.
Ja ne kivut taatusti vaan lisääntyvät.

Jos ei syytä saa korjattua, niin luultavasti olet oikeassa.

fenomenologi

Niin on.

fenomenologi
MsHorton

Eli ei mitään tehdä.

Et voi oikoa toisten kokemuksia. Kullakin on oikeus mielipiteeseensä.
Näinhän se usein menee, turha yrittää oikoa:

Romu-Simo
Minulla on omalääkärin mielestä luulotauti kun niskaa, yläselkää ja hartioita särkee
ja liikeradat ovat rajoittuneet.
Vierailija
parantunut

fenomenologi
MsHorton

Eli ei mitään tehdä.

Et voi oikoa toisten kokemuksia. Kullakin on oikeus mielipiteeseensä.

En minä mitään kokemuksia ole oikonut vaan vääriä väitteitä, siltikin vaikka ei kiinnostaisi oikoa yhtään mitään.

MsHorton

Eli ei mitään tehdä.

Vähän on asiayhteydestään irrotettu juttu ja sitten typerää "naurua" päälle.

Kaularankaoireyhtymän hoito ja ennuste
Ensisijaisesti hoitona on fysikaalinen kuntoutus, särkylääkitys ja seuranta.
Potilas tulee yleensä toimeen ajoittaisilla hoitokuureilla ja oikeilla elämäntavoilla.

Tietysti sitten varmaan tehdään jotain jos siihen on tarvetta, yleensä ei ole.
Olen aika kyllästynyt siihen että näen vaivaa jonkun asian kanssa ja sitten taas kerran joku tulee tarkoituksella vääristelemään asioita ja joutuu näkemään lisää vaivaa asian eteen tai haistattamaan vitut ääliöille perkele.
Menkää terveyskeskukseen kyselemään tai googlettakaa, ei kiinnosta.

Vierailija
fenomenologi
Tietysti sitten varmaan tehdään jotain jos siihen on tarvetta, yleensä ei ole.

Miten sinä sait selkärankasi ja kaularankasi kuntoon?

Pistät linkkejä käypähoitosuosituksiin ja wikipediaan.

Onko sinulla ihan oikeita kokemuksia vai uskotko noihin linkkeihin?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat