Kauhukokemukseni -yritin itsemurhaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämän tekstin tarkoituksena on toimia varoittava esimerkkinä siitä, mitä ei todellakaan kannata tehdä kotona ja samalla toivoisin teiltä vastauksen muutamaan kysymykseen. Tapahtumat alkoivat torstain ja perjantain välisenä yönä 17.9.2010. Vielä tuolloin olin hyvässä kunnossa oleva kolmikymppinen mies.

Join torstai-illan aikana 12 kaljaa ja otin purkillisen Opamoxia sekä Seronilia.

12 x olut III
30 x Opamox(15mg)
100 x Seronil(60mg)

Kyllä, luit aivan oikein. Sata kappaletta vahvaa Seronilia, joka on masennuslääke. Heräsin seuraavana päivänä selälläni lattialta, keuhkokuumeen oireet päällä ja paita oksennuksessa. Oksennusta oli kuitenkin verrattain vähän, eli en ollut oksentanut ulos kuin ehkä hyvin pienen osan "annoksestani". Lisäksi joka paikka oli mustelmilla ja lihaksia särki. Olin yön aikana ilmeisesti kouristellut ja telonnut itseäni irtaimistoon, näin veikkaisin.

Ja nyt tulee se karu osuus..

Kun yritin nousta maasta, en pystynytkään. Raajani, enimmäkseen jalat, sätkivät kuin viimeistä päivää aina, kun yritin vähänkään päästä liikkeelle. Kuin ihmeen kaupalla sain itseni raahattua sänkyyn hitaasti ryömimällä ja se matka kesti kauan, huimasi, oksetti ja kroppa sätki hervottomasti aina, kun etenin. Makuuhuoneen Kynnyksen ylittäminen oli hyvin vaivalloista.

Aina vaakasuorassa liikkumatta olo oli siedettävä, mutta auta armias jos yritti nousta. Tilanne kuitenkin parani iltaa kohden ja pystyin käymään vessassa, konttaamalla (muita yksityiskohtia en mainitse). Seuraavana päivänä kykenin jo seisomaan, hädin tuskin, sekä ottamaan tipuaskelia sillä ehdolla, että molemmat käteni olivat tukevasti seinää vasten. Sätkyjä ei onneksi enää tullu, mutta tasapaino ei pitänyt sitten millään. Jonkin aikaa levättyäni pystyin varovasti ottamaan askelia ilman tukea. Se oli kuin nuoralla tanssimista. Nyt on kolmas päivä ja pystyn liikkumaan ja hoitamaan kotiaskareeni, kunhan vain teen kaikki liikkeeni varovasti ja hitaasti.

Osaisiko joku selittää, miksi moiset oireet? Tiedän kyllä, että Opamox vaikuttaa keskushermostoon, mutta olen aikaisemmin ottanut kyseistä lääkettä kaksinkertaisen määrän mitä nyt otin, eikä mitään ihmeellistä tapahtunut, paitsi että nukuin erinomaisesti ja heräsin pirteänä.

Nyt, lauantaina on jo suhteellisen hyvä olo, vapinaa käsissä lukuun ottamatta. Voitte siis kuvitella, kuinka vaikeaa tämän tekstin kirjoittaminen oli.

Sivut

Kommentit (251)

Vierailija

Sinulla on jonkinasteisia psyykkisiä ongelmia, suosittelen noudattamaan Barbaarin neuvoa.

EDIT1: Kuitenkin pisteet siitä, että olotilassasi sait aikaiseksi kirjoituksen - jossa oli noinkin vähän lyömävirheitä.

Vierailija
Anonyymi avautuja

Osaisiko joku selittää, miksi moiset oireet? Tiedän kyllä, että Opamox vaikuttaa keskushermostoon, mutta olen aikaisemmin ottanut kyseistä lääkettä kaksinkertaisen määrän mitä nyt otin, eikä mitään ihmeellistä tapahtunut, paitsi että nukuin erinomaisesti ja heräsin pirteänä.




Joo, serotoniinin takaisinoton estäjiä käyttävillä on todettu lisääntynyttä itsemurha-alttiutta niitä käyttämättömiin masentuneisiin verrattuna.
Kun vielä juo alkoholia ja ottaa "pameja", joiden yhdistelmä tekee aika välinpitämättömäksi, ei ole yllättävää jos nielee myös muita lääkkeitä.
Bentsodiatsepiinit lamaavat lihaksia, muut oireet johtuvat pääasiassa fluoksetiinin yliannostuksesta.
Seronilin yliannostuksen oireisiin kuuluu: pahoinvointi, oksentelu, kouristukset, sydänvaivat (kuten epätavalliset sydänlyönnit ja sydänpysähdys), keuhkovaivat ja mielialan muutokset vaihdellen kiihtymyksestä tajuttomuuteen.
Masentuneet syövät usein huonosti, mikä aiheuttaa masennusta kun ei saa riittävästi mm. aminohappo tryptofaania, josta syntyy serotoniinia.
Kannattaisi nyt ehkä vähän skarpata ja laittaa aluksi ruokavalio kuntoon, syö riittävästi proteiineja, joista saa aminohappoja.
Lääkitystä kannattaisi tarkistaa, seronil ei ehkä ole sinulle sopiva lääke.

Vierailija

Eihän tuo ole ollut kuin kunnon kankkunen levottomat jalat*100, joka johtuu aivojen kemian epätasapainosta sekin. Kunnon pämppääjät saavat kroonisena tuon samantapaisen. Juo vähemmän.

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Mitenkähän paljon kaverilla on Opamoxia ja Seronilia jäänyt elimistöön, jos ei ole kaikkea oksentanut ulos?

Ei varmaan ollu hengenlähtö kovin kaukana. Jos on hyvä perusfysiikka, niin tuon voi kestää. Joku vanhus olisi varmaan jo pilven reunalla.

Vierailija

Seuraavalla kerralla sitten kaliumsyanidia sen bissen kanssa kyytipojaksi, niin homma ei jää kesken eikä v_tuta puolihalvaantuneena seuraavana päivänä.

Vierailija

Taisi olla myös kusinen juttu, kun nääs olutta tuli härpittyä neljä litraa ja osin sammuneena ja kouruistellen ei käydä lorottelemassa.

Ekaks toi juominen reilaan ja lääkäriltä sopivat mömmöt jottei tuhofiilikset iske.

Vierailija
hOx
Seuraavalla kerralla sitten kaliumsyanidia sen bissen kanssa kyytipojaksi, niin homma ei jää kesken eikä v_tuta puolihalvaantuneena seuraavana päivänä.



Kannattaa käyttää juomana jotain hiilihapotonta, CO2 vapauttaa vetysyanidin suolastaan, joka kaasumaisena poistuu röyhtäisemällä elimistöstä.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Vakavasti ottaen, kannattaa hakeutua hoitoon. Elämän umpisolmut ei avaudu tätä palstaa lukemalla. Tai vaihtoehtoisesti jos on vallan tosissaan, palstaa kannattaa lukea vähän enemmän ja tarkemmin, vastahan aihetta käsiteltiin hyvinkin yksityiskohtaisesti teknisestä näkökulmasta.

Anonyymi avautuja
Tiedän kyllä, että Opamox vaikuttaa keskushermostoon, mutta olen aikaisemmin ottanut kyseistä lääkettä kaksinkertaisen määrän mitä nyt otin, eikä mitään ihmeellistä tapahtunut, paitsi että nukuin erinomaisesti ja heräsin pirteänä.



Mitähän reseptissä mahtaa lukea?

Vierailija

Oliko tähän toimintaan siis jokin oikea syykin? Minulla on joskus mennyt unilääkkeiksi hankitut Tenoxit ja YA:n melatoniinit sekaisin, mutta se on pientä verrattuna siihen että joku kaataa purkkikaupalla noita alas.

Vierailija
Sakarias
Sinulla on jonkinasteisia psyykkisiä ongelmia, suosittelen noudattamaan Barbaarin neuvoa.

On. Masennusta ja kuoleman kaipuuta.

fenomenologi
Lääkitystä kannattaisi tarkistaa, seronil ei ehkä ole sinulle sopiva lääke.

No, kuten arvata saattaa, tapahtumien jälkeen seronilin käyttö loppui kuin seinään, mitä ei kylläkään saisi tehdä. Johtuiskohan nämä keuhkokuumeen oireet, mitkä minulla nyt on päällä, Serotoniinisyndroomasta?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Serotoniinioireyhtym%C3%A4

Tuolla nimittäin mainitaan se kouristelukin, josta nämä valtavat mustelmani ja lihaskivut todennäköisesti johtuu.

dot4
Mitenkähän paljon kaverilla on Opamoxia ja Seronilia jäänyt elimistöön, jos ei ole kaikkea oksentanut ulos?

Ei varmaan ollu hengenlähtö kovin kaukana. Jos on hyvä perusfysiikka, niin tuon voi kestää. Joku vanhus olisi varmaan jo pilven reunalla.


TÄMÄ on se tuhannen taalan kysymys. Se kaikki jäi elimistöön, sillä oksentelin hyvin vähän. Minulle määrätty Seronil-annos on suuri, 60mg per päivä. Nyt otin 6000mg kerralla.

Miten hemmetissä voin olla hengissä?

Vierailija
re
Oliko tähän toimintaan siis jokin oikea syykin? Minulla on joskus mennyt unilääkkeiksi hankitut Tenoxit ja YA:n melatoniinit sekaisin, mutta se on pientä verrattuna siihen että joku kaataa purkkikaupalla noita alas.

No mitäs luulisit? Pienenä vihjeenä voi kertoa, että ei tullut edes mieleen ryömiä puhelimen ääreen.

Konteksti
Heksu
Mitähän reseptissä mahtaa lukea?

"60 kpl iltaisin unettomuuden hoitoon."?

Opamox 15mg

1 tabletti tarvittaessa ahdistuskohtaukseen. Ei säännölliseen käyttöön.

Kerralla antavat vain 30 kappaletta, jonka jälkeen resepti pitää uusia. Kun olin kerännyt kaksi purkkia, otin kovat kännit ja kumosin kaikki 60 kappaletta kerralla kurkusta alas. 60 x 15mg = 900mg. Painelin nukkumaan ja mitään ei tapahtunut. Heräsin pirteänä.

Vierailija

Ssri-lääkkeillä on hankala saada itseään hengiltä. Tappava annos on todella suuri. Siksi niitä käytetään, ettei sinun tapaiset itsemurhaajat kuole.
Kouristelut sun muut johtuvat aika varmasti serotoniinin yliannostuksesta.
Bentsot ja alkoholi estävät kouristelua.

Vierailija
kabus
Ssri-lääkkeillä on hankala saada itseään hengiltä. Tappava annos on todella suuri. Siksi niitä käytetään, ettei sinun tapaiset itsemurhaajat kuole.
Kouristelut sun muut johtuvat aika varmasti serotoniinin yliannostuksesta.
Bentsot ja alkoholi estävät kouristelua.

Ylipäätään nykylääkkeillä on todella vaikea tehdä itsemurha. Lääkärien itsemurhatilastot ovat hälyttävän korkeat, sillä he osaavat tehdä oikean "koktailin". Pääsevät ilmeisesti käsiksi vanhoihin lääkkeisiin, kuten barbituraatteihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat