Paljonko psykologi kustantaisi??

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Osaisiko joku jelpata ja vastata tällaiseen..?
Paljonko henkilölle suurinpiirtein maksaisi psykologin tarjoama lyhytterapia? ( esim. 20, 45 min. istuntoa) Terapia olisi luonteeltaan tukea antavaa ja rakentavaa, joka keskittyisi siihen miten yksilö oppii itse ratkaisemaan ongelmiaan ja selviytymään haasteista jne.
Ajatellaan että henkilö on 18 tai yli, joten kunta ei terapiaa järjestä, eikä hän myöskään ole missään oppilaitoksessa kirjoilla. Kelalta saisi käsittääkseni tällaisessa tilanteessa korvauksia, mutta kuinka paljon suunnilleen jäisi lopulta asiakkaan maksettavaksi?

Kommentit (5)

Vierailija

Tulee viiveellä vastinetta mutta voihsn mielenterveystoimistossa asioida yli 18v. ja terapiaakin saa jos tarvetta on. Yksityisten taksoja löytyy ehkä vaikka googlettamalla tai sit voi soitella asianomaisille ja kysellä.

Vierailija

Minusta psykologilla on älykkäälle ihmiselle keskimäärin aika vähän annettavaa. Eivät ne osaa sanoa mitään sellaista, mitä et olisi jo itse tullut ajatelleeksi. Jos kyse on nuoresta potilaasta, positiivisia vaikutuksia voi olla enemmän. Kun ottaa huomioon taksat, niin kannattaisiko ensin kokeilla vaikka jotain ilmaista vertaistukitoimintaa?

Vierailija

Ekaks sä joudut mahdollisesti pahastikin sairastuneena ITSE etsimään sen psykoterapeuttis vaikka psykoterapeuttiluetteloa apuna käyttäen. Lompakko levällään kokeilet kelpaatko heille n. 70 -80 euroo kerta, korvausta näistä retkistä ei tipu.
Kela sitte tuntemattoman ajan tutkiskelee ootko oikeestaan edes kuntoutustuen tarpeessa ja varmaan nuoren ikäs takia olisitkin mutta aina joku muutaman euron/kerta omavastuu jää maksettavaks.

Terveyskeskuksen "psykiatriselle sairaanhoitajalle" pääset maksutta parin viikon välein selittämään samat jutut ku selitit pari viikkoa aikasemmin eikä mitään rakentavaa oikeen luvassa.

Uusimmat

Suosituimmat