Krapulassa iloinen ja hyvä olo henkisesti.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moro!

Olen jo pitkään ihmetellyt sitä miksi melkein aina krapulassa minulla on jotenki todella positiivinen ja iloinen olo ?

Kärsin suht pahasta masennuksesta välillä (en syö lääkkeitä) ja olen miettinyt että voiko krapula aiheuttaa päässä jotain joka palauttaa normaalin oman iloisen ja positiivisen itseni esiin, ja nimenomaan tämä ilmiö tapahtuu krapulassa ei juodessa.
Mielestäni tämä on suhteellisen mielenkiintoinen ilmiö, koska ainakin omallakohdalla krapulassa tosiaan ei ole A .yhtään masennuksen oireita B. niin kuin sanoin, olen tosiaan iloinen, normaali ja positiivinen itseni C. Paljon luovempi ja innostuneempi kaikista asioista , johtuen tietysti tuosta positiivisesta yleisvireestä, joka tuntuu että muuten on kateissa liian usein, kiitos mielialani joka menee kuin vuoristorata.

Kertokaapa arvon tiedemiehet ja naiset, olisiko masennukseen sittenki lääkke 24/7 krapulasta (ei tietenkää, mutta jotain silloin tapahtuu positiivista mutta mitä )
Niin ja tämä ei tosiaan ole mikään vitsi, vaan ihan täysin totta omalla kohdallani ainakin.

Kommentit (14)

Vierailija

Mulla kunnon kankkusessa seinät kaatuuu päälle ja tämä tila tuntuu vaan pahenevan kun ikää tulee lisää. Nuorempana oli sellaisia naurukrapuloita.

Vierailija

No enpä voi sanoa tietäväni syytä tähän mutta samat on kyllä fiilikset aika useasti, toki myös morkkista välistä esiintyy. Ehkä muuttaa jotenkin aivojen endorfiinin tms tuotantoa?

Toisaalta Popedakin lauloi aikanaan että parempi olla hyvä kankkunen kuin aivan täysin selvin päin, tähän uskon

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005
pandemonium
Olen jo pitkään ihmetellyt sitä miksi melkein aina krapulassa minulla on jotenki todella positiivinen ja iloinen olo ?

Ei harmaintaan aavistusta.

Lapsuudenystäväni kertoo vastaavanlaisesta kokemuksesta. Artistinen ja luova muusikonoloinen tyyppi. Kun projekti ei edisty, niin parhaat ratkaisut kuulemma tulevat juuri krapulassa. Kaveri krapulassa on hieman kuin minä nousuhumalassa... ideoita... ajatuksia...

Meitä ihmisiä vain on niin moneen lähtöön.

Vierailija

Tosiaan tätä olen ihmetellyt lähinnä sen kautta että krapula toimii itelle myös aikamoisena ns. masennuslääkkeenä ja erittäin tehokkaana semmoisena, koska silloin palaa ns normaali iloinen,sosiaalinen ja hyvä fiilis päälle jos on masennusta ja univaikeuksia yms. ollut ilmoilla.

Harmi että krapulaa ei myydä purkeissa, itselle siitä olisi paljonki apua tiettyinä hetkinä kun ahistunut ja kurja fiilis:)
Eikös masennuslääkkeillä jne ole myös aika kovanmenekki näinäpäivinä, olisi voinnut ruveta vaikka lääketehtailijaksi.

Mutta tosiaan mielestäni tämä on mielenkiintoinen pienen pieni havainto.

Finlandes: voisin hyvinki siis olla lapsuudenystäväsi

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
pandemonium

Kuinka paljon ja kuinka usein juot?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Aweb:

Noin kerran viikossa ja määrällisesti vaihtelee suht paljon. Jos kysessä ollut semmoista tissuttelua vain esim pelkän oluen parissa niin tämä ilmiö korostuu seuraavanapäivänä, koska luonnollisesti nämä krapulan ei niin mukavat lieveilmiöt loistavat silloin poissaolollaan. Jokatapauksessa vaikka olisikin kova krapula ja pääkipeä jne niin silti hekisesti huomaan tämän hyvän olon. Tähän tosiaan varmasti liittyy jollain tasolla tuo masennus koska minusta tuntuu että krapulassa olen taas oma iloinen itseni, tai ei vain tunnu vaan olen myös ja masennus/pahanmielen oireet ovat poissa.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
pandemonium
Aweb:

Noin kerran viikossa ja määrällisesti vaihtelee suht paljon. Jos kysessä ollut semmoista tissuttelua vain esim pelkän oluen parissa niin tämä ilmiö korostuu seuraavanapäivänä, koska luonnollisesti nämä krapulan ei niin mukavat lieveilmiöt loistavat silloin poissaolollaan. Jokatapauksessa vaikka olisikin kova krapula ja pääkipeä jne niin silti hekisesti huomaan tämän hyvän olon. Tähän tosiaan varmasti liittyy jollain tasolla tuo masennus koska minusta tuntuu että krapulassa olen taas oma iloinen itseni, tai ei vain tunnu vaan olen myös ja masennus/pahanmielen oireet ovat poissa.

Ei tuo oikein vastaa kysymykseen. Voisit kertoa vähän tarkemmin, myös painon ja iän.

Mulgeron

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Olen ihmetellyt samaa kuin tämän ketjun aloittaja.
Itse kuvaisin olotilaa jollain tapaa uudistuneeksi.
Aivan kuin kaikki olisi nollautunut.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija

Ikä : 33
Paino : 85 kg
Pituus: 189 cm
Sukupuoli: mies
Laji: ihminen
Terveys: käsittääkseni terve ainakin fyysisesti.
Yleiskunto : varmaan ihan kohtalainen
Ruokavalio : sekasyöjä
Alkoholin käyttö : n. 20-30 annosta viikossa
Uskonto: ex evankelisluterilainen, eronnut kirkosta.
Siviilisääty: naimaton
Lapsia: yksi
Keltti: en
Työ: musiikki
Harrastukset: elokuvat, luonto, musiikki myös, shakki, lukeminen , jne
Koti: 2h + K+ P+S PK seutu.
ect,ect,ect...

Mutta tosiaan en ihan nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit tällä Alveron :
"Ei tuo oikein vastaa kysymykseen. Voisit kertoa vähän tarkemmin, myös painon ja iän."
Kertoa mistä tarkemmin, itsestäni, juomisesta vai mistä ?

Vierailija
Aweb
pandemonium

Kuinka paljon ja kuinka usein juot?

No mitenkäs tämä nyt krapulaan liittyy?

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
pandemonium
Ikä : 33 Mutta tosiaan en ihan nyt ymmärtänyt mitä tarkoitit tällä Alveron :
"Ei tuo oikein vastaa kysymykseen. Voisit kertoa vähän tarkemmin, myös painon ja iän."
Kertoa mistä tarkemmin, itsestäni, juomisesta vai mistä ?

Yhden illan annosten määrä ja paino kertovat paljonkin siitä, kuinka kovista känneistä puhutaan. Kännin tason lisäksi olisi hyvä tietää, kuinka usein sitä tapahtuu. Ikäkin on tärkeä, nuorempi kestää krapulan paremmin. Aweb tiedusteli jotain tuollaisia, vähän vain vielä tarkensin. Eli kerrotko vielä, kuinka paljon riittää, että tulee a) känniin ja b) kanuuna. Ja c) kuinka usein. Ai niin ja d) kuinka kauan juominen on jatkunut.

Mulgeron

Vierailija

"Eli kerrotko vielä, kuinka paljon riittää, että tulee a) känniin ja b) kanuuna. Ja c) kuinka usein. Ai niin ja d) kuinka kauan juominen on jatkunut."

a): Riippuu niin monesta tekijästä mutta varmaan semmoinen nousu humalainen tila saavutetaan noin 5 oluella, känni n. 10 oluella tai annoksella ja loppu saldo yleensä siellä jossain 20-> annoksen tietämillä per kerta jos juhlimassa, en juo itseäni sammumis pisteeseen koskaan.

b): No krapula tulee kyllä jo noista 10 annoksesta, tosin silloin siihen ei liity pahasti ainakaan mitään krapulan ikäviä oireita, suuremilla määrillä kyllä. Tosin noihin kraplulan kurjiin oireisiin liittyy montatekijää, tupakointi määrä, ruokailu, alkoholittomien juomien nauttiminen jne mitkä joko vahvistavat tai lieventävät tätä asiaa. Mutta kysehän ei olekkaan nytten siitä vaan siitä että krapula toimii jostain syystä myös ns "masennuslääkkeenä" ja hämmästyttävän tehokkaana semmoisena ainakin omalla kohdalla, se kummastuttaa ja muutenki mielialan iloiseksi tekevänä asiana. Lukekaa ekat kirjoitukset tästä topicista..

c). Tähän vastasinki jo aikaisemmin, mutta noin kerran joskus kaksi kertaa viikossa.

d): Totanoin oiskohan 15 vuotta kutakuin samalla tahdilla, ehkä jopa hieman enenpi.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

No niin, nyt on tarpeeksi tähän sopivaa infoa. Moni sanoisi, että nyt lääkäriin ja hoitoon. Ehkä ovat oikeassa, koska sisäelimetkään eivät aina varoita. Olen kyllä ennenkin jutellut ihmisten kanssa, jotka eivät tunne krapulaa niin pahana kuin monet paljon vähemmän juoneet. Et silti välttämättä elä krapulaa tuskailevia terveemmin.

Valitettavasti tähän ei voi antaa mitään hienoa vastausta, esimerkiksi että maksasi entsyymit ovat niin ja niin tai että sinulla on joku tietty geeni. Sellaista tietoa kaltaisistasi tapauksista ei taida olla. Tässä on kuitenkin mielenkiintoista juuri se, miten kehon kokema rasitus vaikuttaa mieleen - kova rasitus ei välttämättä tarkoita huonoa mieltä. Siksi kannattaa olla varovainen. Kovan krapulan saavat voivat olla siinä mielessä jopa "siunattuja", tai sitten eivät mutta varmaa se ei ole.

Mulgeron

Uusimmat

Suosituimmat