Paras maksamakkara?

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Ei ole tässä pitkään aikaan tullut maksamakkaraa syötyä. Jotain Herkkumaksamakkaraa muistaakseni söin, kunnes sen maku muuttui huonompaan suuntaan. Voin olla nimestä/merkistä väärässäkin, kun ei vaan muista niin ei muista.

Mutta onko mitään tiettyä nimikettä mitä joku osaisi suositella?

Kommentit (12)

Vierailija

Kaikki kevyet tmv. kannattaa suosiolla jättää sinne kauppaan jos mausta on ollenkaan kiinnostunut, itse olen huomannut niiden muovipötkylöissä olevien olevan parempia kuin rasioissa olevien. Tarkempana lajikkeena itse pidän eniten siitä perus originaalista, ainakin se wanhan ajan tms. on huonoa. Se lihatiskillä myytävä hk:n(?) suht kiinteä, missä on sellaiset valkeat kääreet on ihan hirveätä. Samoin sellainen paksussa ruskeassa putkessa myytävä on kamalan makuista. Ne parhaat taitavat olla saarioisen, sellaisia vihreän ruskeita paketteja.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Rousseau
Ei ole tässä pitkään aikaan tullut maksamakkaraa syötyä. Jotain Herkkumaksamakkaraa muistaakseni söin, kunnes sen maku muuttui huonompaan suuntaan. Voin olla nimestä/merkistä väärässäkin, kun ei vaan muista niin ei muista.

Mutta onko mitään tiettyä nimikettä mitä joku osaisi suositella?

Kaikki koirille syötetyt lajikkeet ovat yhtä hyviä.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Ruokafilosofiaa.

Ei oo pystyny maksamakkaraa juuri syömään, kun sen koostumus on mitä on. Lapsena sitä tuli syötyä kun ei osannut ajatella raaka-aineita ja valmistusprosessia. Kyse on luottamuksesta. Ei ihan joka einesfirmassa ole työmoraalia ollenkaan, olen huomannut. Tuntuu hyvin vahvasti, että Keski-Euroopassa olisivat lihajalosteet laadukkaampia kuin Suomessa. Onneksi on vielä muutama pieni toimija Suomessakin joilla on laatua. Ihmiset vain eivät valtaosin arvosta laatutyötä ja ostavat marketeista kanannahkamaksamakkaraa hintalapun ollessa ainoa kriteeri ja näin laadun tuottajat vähenevät.

- Ubi bene, ibi patria -

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

Mestari Pedersenin maksamakkara ja -pasteija ehdottomasti jos vai jostain löytäisi.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Vierailija

Nahkahan on kanan paras osa! Herkullista rasvaa ja nuorentavaa nukleotidiä! Ja kamara taas sian, ryppyjä torjuvaa kollageenia...

Wigren tekee hyvää maalaismaksamakkaraa, semmoista karkeaa. Hienoksi jauhetuista HK:n Herkkumaksamakkara on edelleenkin paras, ei voi mitään. Itse tehty maksapatee broilerimaksasta, voista ja konjakista on tietysti omaa luokkaansa. Meillä joulupöydässä perinteisesti. Ulkomailta saa hyviä tryffelimaksamakkaroita.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Aikoinaan oli sellainen maksapatee metallipurkissa kuin Tulip. Prismasta en ole sitä ainakaan enää löytänyt, liekö missään muuallakaan? Tulip kuitenkin oli parhaasta päästä maksamössöistä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Onkohan oma makuaistini sitten muuttunut, tai olen kumminkin sekoittanut niitä makkaroita (merkkejä) jotenkin keskenään, kun tuntuu että suosikkimakkarani ei ole enää yhtä hyvä kuin ennen? Toisaalta siitä on muutama vuosi kun viimeksi maistoin, että tiedäpä hänestä. Pitäisi tehdä uusi testi.

(Jos ei syö leipää niin ei tule maksamakkaraakaan syötyä.)

Vierailija
Vatkain
Tässä on paras maksamakkara. Ja sen maku ei ole muuttunut kahteenkymmeneen vuoteen.

Aika riittoisaa ja hyvin säilyvää.
Paketti näyttää avaamattomalta, oletko todella maistanut sitä?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
fenomenologi
Vatkain
Tässä on paras maksamakkara. Ja sen maku ei ole muuttunut kahteenkymmeneen vuoteen.

Kyllä.

Hämmentää.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
Vatkain
fenomenologi

Kyllä.

Vihdoinkin löytyi makkarasta jotain tietävä nainen.

Mulgeron

Uusimmat

Suosituimmat