Vesi (vety) polttoaineena

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tossa katselin, kun juutubessa on kaikenlaisia juttuja vedystä. Autoja ja mopoja, jotka kulkee vedellä.

Miten tuo käytännössä oikein tapahtuu? Vedestä tehdään sähköllä vetyä ja happea, joka sitten poltetaan moottorissa. Mut ihmettelen, että mistä tulee tämä sähkö? Ladataanko tolpasta akkuihin, vai miten?

Tossa esim. yksi japsikeksintö(auto) . moottoripyöriä löytyy kans aika paljon.
http://www.youtube.com/watch?v=tBm8ogwn ... re=related

Kommentit (6)

Vierailija

Poltetaan bensaa happea ja vetyä, saadaan huonolla hyötysuhteella sähköä joka elektrolysissä synnyttää lisää happea ja vetyä. Eli ts. turha järjestelmä, ei auta autoa lainkaan helvetinmoisen paskan hyötysuhteen takia.

Vierailija

ok. jos ajatellaan hyötysuhteita: Bensakoneen hyöty 0,3 josta sähköä kiilahihnavälitteisellä laturilla, hyöty n. 0,7 ja sitten sen vetykennon hyöty lienee 0,6 (?)

Litra bensaa muistaakseni pitää sisällään 8 kWh. jolloin akseliteho olis 2,4 kWh. Tästä tulee sähköksi 1,68 kWh Ja vetyä tulee sitten enään n. 1 kwh edestä.

Ok. Mitä hyötyä tästä siis olisi ??? Huijausta koko homma?

Vierailija
Penttinen
ok. jos ajatellaan hyötysuhteita: Bensakoneen hyöty 0,3 josta sähköä kiilahihnavälitteisellä laturilla, hyöty n. 0,7 ja sitten sen vetykennon hyöty lienee 0,6 (?)

Litra bensaa muistaakseni pitää sisällään 8 kWh. jolloin akseliteho olis 2,4 kWh. Tästä tulee sähköksi 1,68 kWh Ja vetyä tulee sitten enään n. 1 kwh edestä.

Ok. Mitä hyötyä tästä siis olisi ??? Huijausta koko homma?




tuota tuota mikähän mahtaa olla rahallinen hyötysuhde?
suhteessa bensaan ja vetyyn tai vaikka sähköön?
kilowatti suhteessa euroon?

Vierailija

Ja vety kun ei ole energianlähde, vaan säilytysmuoto, niin se tarkoittaa esim. autossa sitä että se vedyn sisältämä energia on tullut siitä bensiinistä mitä kone polttaa (tai tuotettu muualla jollakin muulla keinolla).

Uusimmat

Suosituimmat