Muista aina liikenteessä...

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Onko kukaan havainnut samaa ja osaisiko joku selittää mistä se johtuu?

Kun kävelen tietä pitkin ja joku tulee äkkiarvaamatta polkupyörällä takaani niin että suhahdus vain kuuluu, usein säikähdän sitä äkillistä liikettä ja meinaan hypätä väkisinkin tiellä jompaankumpaan laitaan - ja jostain syystä se laita johon olen loikata on AINA(!!!) juuri se laita missä se liike ilmeni eli pyöräilijä polki. Mitä helvatan järkeä keholla on reagoida tällä tavalla että se syöksähtäisi mielellään juurikin sinne missä nimenomaan EI kannata olla?

Autojakin olen säikkynyt jos joudun niiden seassa pyörimään syystä tahi toisesta, aika usein niiden varjoja varsinkin ja yleensä syksyllä kun aurinko alkaa olla matalammalla.

Hampaat irvessä väkisin yritän pitää itseni samalla linjalla mitä pitkin olen ollut kulkemassa, enkä anna keholleni/aivoilleni periksi että loikkaisin suoraan surman suuhun.

Ärrrrrrsyttävää!

Sivut

Kommentit (19)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Silloin tällöin aiheutuu liian korkeasta tilannenopeudesta myös pieniä törmäyksiä jalankulkijoiden kanssa. Pari viikkoa sitten tökkäsin teiniä käteen kun sujahdin fillarillani alamäkeä alas.

Ehkä mä sit rimputtelen kelloa useammin. Mutta siihenkin voi joku pelästyä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Kieltämättä dilemma on hankala. Itsekin olen joskus säikähtänyt kun kuuluu kilkutus takaa. Välitön reaktioni on että "mitä kummaa teen väärin kun jo kävelen tien äärimmäisessä reunassa". Ei tyhmä aivo hoksaa että kyseessä on kohteliaan pyöräilijän varoitus että täältä tullaan, ei moite minua kohtaan.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Hiljaisilla teillä liikkuessa jalankulkijat kuulevat jo vaihteiden naksutuksesta, että pyöräilijä on tulossa. Vilkkaammalla seudulla sitä, eikä rengasääntä voi mitenkään kuulla.

On myös tullut vastaan hurjastelijoita, jotka huutavat ihmisille "VASEMMALTA TULLAAN OHI". Mielenkiintoista käyttäytymistä.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1676
Liittynyt3.10.2007

Itse olen huonokuuloinen (toinen korva lähes kuuro ja toisenkin kuulo selvästi heikentynyt), joten takaa tulevaa pyörää on todella vaikea kuulla ja jos sen kuuleekin, niin äänen suunnasta ei ole tietoakaan (vaatii molempien korvien toimivuutta). Monesti olen meinannut heittää jotain läheltä ja ääneti ohiajaneen pyöräilijän perään, mutta toistaiseksi olen malttanut mieleni. Miksi sitä kelloa on niin vaikea soittaa? Ja miksi ohi pitää mennä alle puolen metrin päästä, vaikka tilaa olisi enemmänkin?

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Näin Moskovassa. Kerranko vain napsahti auton kylkeen?

Vierailija

Yleensä ei kannata hypätä mihinkään, koska harvemmin se pyöräilijä ehdoin tahdoin päälle ajaa, jos vaan kävelet siihen suuntaan mihin olit menossakin. Jos käännyt niin kannattaa tarkistaa olan yli ensin, ettet käänny pyörän alle. Suoralla kävellessä kannattaa siis kävellä varsin oikeaa laitaa eikä missä sattuu.

Vierailija

Täysin samaa mieltä Dredexin kanssa, etenkin tuosta, että voisivat ihmiset kulkea sitä oikeaa reunaa. Todella ärsyttävää kun ihmiset kulkevat millä sivulla lystäävät ja koskaan ei voi tietää kumpaan suuntaan ne meinaa väistää. Kiva siinä sitten arvailla ja menettää perkuleenmoinen määrä kineettistä energiaa kun saa vauhdin tipauttaa 30km/h->5km/h.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Jep, laidassa pysyn kyllä, jos vaan saan aivoni tottelemaan enkä suorita jotain ihme loikkaa vastoin tahtoani. Jostain syystä se viuhahtava liike ja varsinkin viuhahtavat kuvat kuten varjot ja valot saavat säikähtämään.

Lähinnä ihmettelenkin sitä että miksi aivot toimivat niin järjettömästi että käskevät ryntäämään juuri sille puolelle missä se liike on.

Vierailija
Rousseau
Lähinnä ihmettelenkin sitä että miksi aivot toimivat niin järjettömästi että käskevät ryntäämään juuri sille puolelle missä se liike on.

Jaa-a, jokin vika ilmeisesti. Evoluutio korjannee jossain vaiheessa.

Tai ihminen vaistomaisesti kääntyy uhkaa kohden, jotta voi paremmin reagoida siihen. Ennen muinoin ei ollut vaaraa jäädä esim. auton alle.

Vierailija
Miksi sitä kelloa on niin vaikea soittaa?

Yhä useammin mennään siihen että kaikki runkoa lukuunottamatta ovat lisävarusteita. Itse jouduin ostamaan tarakan, lukon ja muistaakseni vielä lampunkin lisävarusteina. Ketjusuoja sentään kuului kauppaan Kelloa en ostanut. Ehkä joku muukaan ei ole ostanut kelloa..

Vierailija

Niinhän se nykyään on, ettei sitä kelloa niissä pyörissä ole vakiona paitsi "mummo" malleissa. Omakin pyöräni parin vuoden takaa niin siinä ei ollut mitään muuta kuin runko et pyörät, sentään lukko ekstrana. Hintaa kuitenkin sen 600€. Myönnettäköön ettei siinä ole kelloa vieläkään.

Eikä Suomessa kehtaa toisia häiritä kellon rasittavalla pirinällä. Lisäksi se vaatisi käden liikuttamista sen soittaminen.

Vierailija

En ymmärrä, mihin pyörän kelloa tarvitaan. Jos ihminen kävelee tien laidassa, kelloa ei tarvitse soittaa, vaan mikäli ihminen hyppää eteesi, se on hänen oma mokansa. Jos tiellä on niin leveänä populaa, ettet pääse ohitse, niin pääset silti ohitse, jotenkin. Jos kaikesta huolimatta et mitenkään pääse ohitse, kyseessä on luultavasti rokkikonsertti. Vie pyörä kotiisi, ettet turhaan puhko pyörän kumeja.

Vierailija

Kyllä se aina joskus tuossa olisi kätevä kun parit äitylit rattaineen blokkaavat koko kevyenliikenteenväylän tai lapsoset kulkevat 5 rinnan. Vaikka se olisi kuinka sen idiootin vika joka hyppii siksakkia edessä ei se silti mukavalta tunnu kun kaatuu vähän kovemmista vauhdeista.

Vierailija
Ielmoere
Kyllä se aina joskus tuossa olisi kätevä kun parit äitylit rattaineen blokkaavat koko kevyenliikenteenväylän tai lapsoset kulkevat 5 rinnan. Vaikka se olisi kuinka sen idiootin vika joka hyppii siksakkia edessä ei se silti mukavalta tunnu kun kaatuu vähän kovemmista vauhdeista.

Näissä tilanteissa tulee tietenkin hiljentää. Ei niin, että 50 metriä ennen kohtaamista aloittaa hirmuisen kellon pirisyttämisen ja kiroillen kaahottaa säntäilevien mukuloiden lomitse 35 km/h äitien kirkuessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat