Tarjouksia ... tarjouksia ... taRRRRRjouksia...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Niitä tulvii ryöppynä ilmaissähköpostiini noin parinkymmenen viestin vuorokausivauhtia. Osa ns. lähettäjänimistä on suomalaisia, osa selvästi vierasmaalaisia - mm. norjalaisia. Minulle kaupataan milloin mitäkin tavaraista. Olen pohtinut mm.
- miten tällainen toiminta kannattaa
- onko lähettäjien joukossa yhtäkään asiallista yritystä
- osa toiminnasta on mielestäni maassamme laitonta (reseptilääkkeiden kauppa)

Näyttää siis siltä, että huuhaamainonta on siirtynyt paperiviestimistä virtuaalirummuttimiin. Koska verkossa toimiminenkaan ei ole ilmaista ja sisältää huijareille kiinnijäämisriskin, niin ilmeisesti markkinointi kannattaa. Jonkin verran olen lukenut nettipalstoilta varoituksia huijareista mutta aika vähän niitä näkee verrattuna siihen, miten runsasta epäilyttävä markkinointi on. Tästä päättelen, että moni huijatuksi tullut ei ärry valittamaan tai nolostuu niin, ettei kehtaa reklamoida.

Kommentit (3)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Piru Naiseksi
Olen pohtinut mm.
- miten tällainen toiminta kannattaa

Loistavasti. Miten se menikään: Ostat palvelusta läjän sähköpostiosoitteita pientä rahamäärää vastaan ja kaikki siitä eteenpäin on ilmaista.
Piru Naiseksi
- onko lähettäjien joukossa yhtäkään asiallista yritystä

Tuskin.
Piru Naiseksi
- osa toiminnasta on mielestäni maassamme laitonta (reseptilääkkeiden kauppa)

Niinpä. Suuri osa kauppiaista, joilla on .fi-päätteinen osoite, on itse asiassa ulkomaisia toimijoita. Osoitteenhan voi hankkia vaikka ilmaiseksi. Ja epämääräistä nettifirmaa jonka ainoa tavoituskeino on nuhruinen sivu täynnä linkkejä ja pari kämäistä sähköpostiosoitetta ei saa kiinni mistään korvauksia hakiessaan, joten en ikinä ostaisi edes klemmareita moisesta.

Piru Naiseksi
Koska verkossa toimiminenkaan ei ole ilmaista ja sisältää huijareille kiinnijäämisriskin, niin ilmeisesti markkinointi kannattaa. Jonkin verran olen lukenut nettipalstoilta varoituksia huijareista mutta aika vähän niitä näkee verrattuna siihen, miten runsasta epäilyttävä markkinointi on. Tästä päättelen, että moni huijatuksi tullut ei ärry valittamaan tai nolostuu niin, ettei kehtaa reklamoida.

Miten jäät kiinni, jos "firma" on "perustettu" nettiin ja toimii lähinnä sähköpostitse? Joku nörttituttava sanoi joskus, että vasta sitten spämmäys loppuu kun sähköpostista tulee maksullista. (Hänen ratkaisunsa oli, että 10 000 viestiä maksaisi sentin, tms. Tavallinen tallaaja ei tule kovin nopeasti lähettäneeksi edes kympin edestä viestejä elämänsä aikana, mutta spämmäysfirmojen volyymi kulkee tziljardeissa. Jos on yhtä halpaa, siis ilmaista, lähettää kymmenen viestiä kuin kymmenen miljardia, toki kannattaa lähettää ne kymmenen miljardia. Aina yksi tuhannesta lankeaa.)

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Tällaisia ilosanomia Elekto-Kusti toi minulle äsken:

"Sun, 10 Oct 2010 12:07:23 +0200 (CEST)
Lähettäjä: Aito Nimi

Vastaanottaja: oma.sahkoposti@palveluntuottaja.nett

Vastausosoite: "Parhaattarjoukset.com"

Otsikko: Onnittelut! Olet voittanut Samsung E1080 matkapuhelin!
Onnittelut! Sinulla on valittu finaali upouusi Sony Cybershot digitaalikamera ja HP Photosmart-tulostin!

Olet jo voittanut Samsung E1080 matkapuhelin!

Kirjoita tiedot, jotta voimme lähettää matkapuhelimen käytöstä ja olet automaattisesti merkitään voittaa digikameran ja tulostimen.

Klikkaa tästä
ihanaitolinkki.johtaahuuhaasivulle…."

ja

"Voiton varmistamiseksi tarvitsemme osoitteesi
Toimi pian, jotta voimme toimittaa sinulle noin 500 euron arvoisen Apple palkinnon.

Klikkaa tähän ja varmista yhteystietosi
http://news.huuhaamail.com

Kilkkasin linkkiä … ja sain eteeni korein kuvin ryyditetyn viestin, joka kertoi tämän:

”Voita 500 euron lahjakortti!

Osallistuessasi hyväksyt kilpailuehdot,
lue ne klikkaamalla tästä”

Suurin osa näistä viesteistä on silkkoja arpajaismainoksia mutta tuo omena- ja kulkuluuripalkinto ajatteluttivat puolen mikrosekunnin ajan: millaisen laitteen humaani Kusti Posti kiikuttaisi ovelleni ... niin, ja millaisin maksuehdoin?

Uusimmat

Suosituimmat