Miesmielen vauhdikkaampi heikkeneminen..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.tiede.fi/uutiset/4020/mieste ... emmin_kuin

Toivottavasti joku heikkomielinen ei Taas henkilöhyökkää kun Minä en ole tuotakaan tutkimusta tehnyt. Itsellänikin on samansuuntaisia empiirisiä havaintoja mutta se mihin kiinnittyi huomio, tytöthän on kouluiässä usein kehityksessään ikäisiään poikia edellä n. vuoden pari. Koko elinkaaren huomioiden on myös nähtävillä sitä "pojatonainapoikia", jota selitystä tarvitaan liudentamaan sitä suurempaa hoivatarvetta ja suurempaa "seulaa" mistä "menee läpi" kaikenmoinen kaahailu, koheltaminen, kerskailu, kahmiminen, kähmintä ja kurittomuus.

Ehkä äidit aiheuttaa, isätkin sen ettei poikalapsiaan ole järkevää asettaa reaalisti samalle viivalle kuin tyyttölapsia. Likoiltahan on aina vaadittu enemmän ja kait reaalisti siks että on mistä vaatia?

Tiedehän on dokumentoinut senkin että kehityspoikkeavuus ja vammaisuus on yleisempää urospuolisilla..
Tuo uusi tutkimustulos voi kertoa siihen selityksen?
Kenties X-kromosmi sinällään jo sisältää jotakin "infoa", vaikuttimen joka parantaa yksilön mielenvahvuutta ja terveyttä? Ehkä estrogeeni auttaa osaltaan?

Mielenkiintoinen uutinen ja tällaiseen vanhaan feministiin kolahtaa tietenkin siksi että miehiä on yhä maailmanmitassa vallankahvassa enemmistö johtajina ja säätämässä tämän maapallon hyvin/pahoinvointia. Usein juurikin vanhat miehet on onnistuneet kahmimaan ittelleen materiaalista omaisuutta, jolla saa helpoiten valtaa kun sen avulla voi alistaa muita, jne.

Ehkä se johtuukin siitä vähämielisyydestä?
Miehen pitäis rakastaa ympäristöään, pyrkiä säilyttämään ja parantamaan maapallon elinolosuhteita = omiaan.. mutta osa miehistä on sellaiseen kyvyttömiä vajavuutensa vuoksi.

Liudennuksena avaukseen todettakoon että aloittaja on itte kehari. Tässä ei ole ideana testata kuka on eniten kehari tai tyhmä. Kokeillaan voiko aiheesta puhua edes kohtuullisen asiallisesti, miehisen itsekriittisesti? Tieteellisesti niin että sivuutetaan omat mielenterveysongelmat, ego, yms.
Kokeillaan..

Sivut

Kommentit (35)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Nisäkkäiden keskuudessa tuskin löytyy minkäänlaisia paineita tai pyrkimyksiä kehittää kestävä ja pitkään toimintakykyisenä toimiva uros. Kokoajan syntyy uusia uroksia jotka tulevat mukaan lisääntymisoikeudesta käytävään kilpailuun, ja on väistämätöntä että nuoret, freesit urokset jossain vaiheessa tarpeeksi massaa ja taitoa saatuaan päihittävät vanhan johtavan uroksen ja saavat täten naaraat siitettäväkseen.

Mikäli jäärä, vanha uros vain vuodenkierrosta toiseen siittäisi lisää ja lisää jälkeläisiä, laji olisi tuhoon tuomittu koska sukurutsaisuuden mahdollisuus lisääntyisi ja lisääntyisi kun kaikilla jälkeläisillä olisi sama isä. Luonnossa onkin järkevämpää aina välillä vaihtaa sitä urosta joka niitä jälkeläisiä siittää.

Naaraan pitkäikäisyys ainakin sosiaalisen ihmislajin kohdalla taas on sikäli järkevää että mahoksikin käyneet vanhat nartut voivat toimia tyttäriensä apulaisina jälkeläisiä hoivatessa, plus siirtää pitkän elämänsä aikana kerryttämäänsä tietämystään jälkipolville.

Onhan se hyvää kehitystä että ihmislaji huolehtii myös miespuolisista vanhuksistaan, mutta minkäs sille mahtaa jos luonto ja biologia vaikuttaa vielä pitkään sillä tavalla että periaatteessa miehet ovat kertakäyttöolentoja joiden säilyvyys ei ole kovin häävi.

Tästä ei auta kurnuttaa, sillä luonto on ns. julma.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Itse kyllä mieluummin parittelen miehen kuin naisen kanssa. Joten onneksi en ole tätä lopullista lopputuotetta näkemässä, mikä sitten lieneekään.

Vierailija
jees
Jos teitä vanhoja piikoja yhtään lohduttaa, niin Y-kromosomi lyhenee sukupolvi sukupolvelta.

Ehkäpä tulevaisuudessa urosgeeni siirtyy X-kromosomiin, eikä Y:tä tarvita enää ollenkaan.

Minä Nimenomaan toivoin ettei tästä tehdä mitään henkilöhyökkäyskisaa. Tuskin sinulla alle 70äo on? Vanhapiiuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Toki on naimattomia miehiä kuin naisiakin, ei se ole ongelma eikä negatiivista.

Se mitä aloituksessani peräänkuuluttelin on miehet jotajina ja vallassa niin maailman, valtioiden, kuntien, perheidenkin usein. Monet uskonnot vakuuttaa ja uhoaa että mies on perheen pää. Sehän on ihan hullua. Ylipäätään päällikkyydestä puhuminen vaikuttaa vajavaiselta ymmärrykseltä kun ihminen ei enää ole nykyään, eikä ole lie ollut jälkeen tulenteon keksimisen verrannollinen mihinkään alkuelukoihin, villipetoihin ei senkoommin.

Maailman väestöstä n. 80% kuuluu erisorttisiin uskonnollisiin yhteisöihin ja yhä länsimaissakin jako on niin että valtapopula kuuluu uskontokuntiin.. vai? Ainakin Suomessa jako on sensorttinen. Valtaosa maailman uskonnoista nostaa urokset päälliköiksi. Aika huisia tieteen valossa.

Maailman valta niillä, joilla on heikommat älyn ja mielen eväät..

Vierailija

Johtuisiko siitä että Alzheimerin esiaste on yleisempi miehillä?

Toisaalta on erikoista että miehillä tiheämmän esiintymisen sanotaan johtuvan testosteronitason laskusta. Eläinkokeissa oireet vähenevät lisätestosteronilla.

Vierailija
Rousseau
Itse kyllä mieluummin parittelen miehen kuin naisen kanssa. Joten onneksi en ole tätä lopullista lopputuotetta näkemässä, mikä sitten lieneekään.

Joo joo mutta sinähän naiskenteletkin vaan huvikses. Oot jankuttanut ettet missään nimessä tahdo lapsia.

Lajikehitys on niin hidasta ettei semmosta edes kannata omakohtaisesti miettiä.
Kuten aloituksessa korostin, ei tätä aihetta tarvitse ja mieluusti ei edes kannata vetää henkilötasolle.
Aiheesta olletikin voi puhua asiallisestikin ilman henkilökohtaista tunnerönsyilyä. Toki homous voi inhottaa heteroa ja miestä voi loukata kun tiedetutkijat kehtaa julkaista sellaisiakin tutkimustuloksia mitkä on epäedullisia miehille mutta tiede on neutraalia.

Jos mä tätä autisminkirjoisena asssina kirjoittaisin niin miehiinhän minä samaistun siltäosin. Autismista kun sanotaan että se on ikäänkuin miesmäsitä älyllisyyttä. Minulle on kuitenkin ihan se ja sama mitä olen itse. Ei se minun kiinnostustani tieteeseen vähennä tai pakota valitsemaan tieteestä vaan ittelle kivamukavia aiheita. En mä kait mikään ihan tyhmä oo? Ehkä naiseus jopa antaa jotakin etua? Äitiys on todiste siitä että olen nainen ja siitä olen iloinen henk. koht. vaikka naisen rooleissa on toivomisen varaa. Kohtelussa myös. Heikompi fyysisyys valitettavasti yhä vaikuttaa niin että heikompaa on helpompi syrjiä kookkaampien taholta ja kaikkialla ihmiskulttuureissa on läsnä.. ehkä juurikin tuo miesten ongelmien hoitamattomuus kun asioista ei sais puhua niitten oikeilla nimillä?

Hyvä kun esiin nousee faktoja, joilla voi perustella asioita ja päästä kulttuurievoluutiossakin sitten eteenpäin niin että jatkossakin on mahdollisuus selviytyä ja elää parasta mahdollista eikä sitä pahinta mahdollista..

Vierailija
Einheri
Johtuisiko siitä että Alzheimerin esiaste on yleisempi miehillä?

Toisaalta on erikoista että miehillä tiheämmän esiintymisen sanotaan johtuvan testosteronitason laskusta. Eläinkokeissa oireet vähenevät lisätestosteronilla.

"Tutkimukset paljastivat kognitiivisten mielentoimintojen heikentyneen 330 osallistujalla eli noin yhdellä kuudesta. Tapaukset eivät kuitenkaan jakautuneet tasaisesti, vaan niistä 60 % todettiin miehillä. Lisäksi korkea ikä, geneettinen dementiataipumus ja vähäinen koulutus ennustivat".. jne..

Vähäinen koulutus elikkäs taustalla voi olla synnynnäiset syyt, oppimisvaikeudet, yms.
Sekin huomioitavaa ettei aiemmin ole saatu moisia tuloksia.

Itsestäni tuntuu jotenkin omituiselta se että testosteroni tai estrogeeni vaikuttais jotenkin erilailla älykkyyteen tai mielenvahvuuteen/terveyteen? Se vaan ei jotenkin "sovi yhtälöön".. Ja juurikin niin että vaihdevuosi-iässä, jolloin sukuhormonipitoisuudet alkaa laskea heikkenee kaikki toiminnot ja tarvitaan korvaushoitoa.

Vierailija
Pönni
Sekin huomioitavaa ettei aiemmin ole saatu moisia tuloksia.

On esim pari vuotta sitten.

‘Pre-Alzheimer’s’ rising, especially in men
'Men were nearly twice as likely as women to develop it. That’s a surprise, because some studies have found more women with Alzheimer’s than men. But there may be a simple explanation: Even though more men may be impaired, women outlive them and therefore have more time to develop full-blown dementia.'

http://www.msnbc.msn.com/id/25888757/

Vierailija
Ataraksia
Minua kiinnostaa päihteiden osuus ja laatu tässäkin yhtälössä.

Tutkimustahan ei ole tehty Suomessa eikä suomalaisten keskuudessa:

"Yhdysvaltalaisten tutkimukseen osallistui vajaat 2 000 mieleltään tervettä 70-89-vuotiasta miestä ja naista. Osallistujille tehtiin neurologisia ja neuropsykologisia testejä, jotka mittasivat kognitiivisia toimintoja kuten muistia, kielellisiä kykyjä ja hahmottamista. "

Otanta on mieleltään terveitä, joten mitään alkkiksia tai narkkareita ei oikeestaan voi olla ja satunnainen viinin tai oluen juonti huomioiden on todennäköistä että tuon ikäisillä vanhuksilla, jotka on noin iäkkäitä ja olletikin suht raittiita, sekin menee tasan.

Runsaasti alkohlia tai huumeita tai sekäettä käyttävät miehet/naisetkin tietenkin yleensä poistuu keskuudestamme jo siinä viiden-kuudenkymmenen hujakoilla ja mukana on usein tupakoiti, epäterveelliset ruokailu- ja liikunta- kuin muutkin elämäntapaongelmat.

Huom! Nyt 70-89v:aat on syntyneet 1921 - 1940

Vierailija
jees
Pönni
Minä Nimenomaan toivoin ettei tästä tehdä mitään henkilöhyökkäyskisaa. Tuskin sinulla alle 70äo on? Vanhapiiuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Toki on naimattomia miehiä kuin naisiakin, ei se ole ongelma eikä negatiivista.

Osuiko? Anteeksi, ei ollut tarkoitus.

Ei osunut muuhun kuin siihen kohtaan josta alkaa vituttaa aina kun alkaa jonninjoutava lässytys. Minä olen aikuisen ihmisen äiti ja kaikkea muuta kuin mikään "vanhapiika". Tarvitsetko minusta tai muista naisista jotakin henkilökohtaista tietoa? Ettei nyt jo oireilis sulla joku esiaste mielenheikkenemisestä kun oot noin innokas vittuilemaan?

Kylläkai
Seuraa 
Viestejä323
Liittynyt25.2.2010

Luulen, että sapienssiurosten jotkut ominaisuudet aiheuttavat melkoiesti häiriöitä nylyaikaisessa, järkevään toimintaan pyrkivässä yhteiskunnassa. Vaikutusvaltaa siirtyy naaraille. Luulisin kuitenkin, että kilpailu resursseista tulee jatkumaan ja luultavasti kiristymäänkin. Kilpailussa on etua riskinoton halusta ja väkivallan käytöstä, joten uroksille on käyttöä. Melkoinen dilemma.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat