Nyt ahdistaa

Seuraa 
Viestejä431
Liittynyt31.8.2010

Olin eilen viihteellä. En edes vetänyt mitään örvelökännejä mutta yöunet jäivät kahden tunnin mittaisiksi. Koko päivän on ahdistanut ihan HIRVEÄSTI. Olen ottanut pari Oxaminia mutta ei ole auttanut yhtään. Tämä ahdistus alkaa olla sellaisissa sfääreissä että pelkään meneväni psykoosiin tai jotain muuta yhtä mukavaa. Onkohan tuo mahdollista? Vähän väliä tulee sellainen epätodellinen olo, etten tiedä onko tämä unta vai totta. Ennekin on ollut krapulamorkkiksia mutta tällaista en ole kokenut kankkusessa koskaan. Mitä hittoa?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kuinka usein juot itsesi juovuksiin?

Jos joka viikko, niin vähennä. Täten oireesi poistuvat. Alkoholi ei ole hyväksi kenellekkään.

Laita jotain rentouttavaa musiikkia soimaan ja yritä rentoutua nyt. Huomenna kaikki on paremmin.

Vierailija

Tervetuloa helvettiin, ystävä rakas. Älä napsi niitä Opamoxeja(halpisversio Oxamiini), niihin voi kuulemma jäädä koukkuun.

Hoi
Seuraa 
Viestejä431
Liittynyt31.8.2010

Juon kerran pari kuussa ja usein tulee kyllä otettua liikaa kerralla. En harrasta mitään kotitissuttelua tai loiventavia.
Selvästikin aivokemiani on nyt jotenkin ihan epätasapainossa. Huolettaa vaan että onko tässä mahdollista mennä psykoosiin tai "seota". Ja omituista ettei bentsotkaan auta.
Ei enää alkoholia minulle, mikäli tällaista jotuu kokemaan. Toivottavasti tosiaan huomenna helpottaa. Kun saisi vaan jotenkin nukuttua.. Arrgh!

Vierailija
Hoi
Juon kerran pari kuussa ja usein tulee kyllä otettua liikaa kerralla. En harrasta mitään kotitissuttelua tai loiventavia.
Selvästikin aivokemiani on nyt jotenkin ihan epätasapainossa. Huolettaa vaan että onko tässä mahdollista mennä psykoosiin tai "seota". Ja omituista ettei bentsotkaan auta.
Ei enää alkoholia minulle, mikäli tällaista jotuu kokemaan. Toivottavasti tosiaan huomenna helpottaa. Kun saisi vaan jotenkin nukuttua.. Arrgh!

En haluaisi vähätellä ongelmaasi, mutta minusta tuntuu, että sinulla ei ole hajuakaan oikeasta ahdistuksesta ja siitä, kun aivokemiat menee todella epätasapainoon.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Hoi
Tämä ahdistus alkaa olla sellaisissa sfääreissä että pelkään meneväni psykoosiin tai jotain muuta yhtä mukavaa.

Idiootti. Reaaliterapiaa multa sulle. Mä oon vaari. Ja mä oon jo kuollu. Kerran.

Jos tuntuu siltä, että kaikki on päin helvettiä, se useimmin on sitä. Aikuisten-, lasten-, vanhusten- ja kuolleittenoikeesti.

Ihminen on sellanen, että se tietää millon se on kuollu, ennen kun se on kuollu, jollon se ei tiedä mitään. Kuolleet on just tosi tyhmiä.

Mut tää viesti multa sulle on se, että jos susta tuntuu paskalta, oot oikeessa.

Ota saatana tosissaan se miltä susta muka tuntuu, ja elä sen kanssa. Tai kuole.

Vaihtoehto on itsesääli.

Ja se yleensä on juuri tollanen hyvä syy kirjottaa tiedepistefipalstalle.

Hitto, kun mä ite haluaisin olla meduusa. Mä taidan tulla hulluksi kun mä en ole meduusa.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Hoi
Seuraa 
Viestejä431
Liittynyt31.8.2010
Anonyymi avautuja
En haluaisi vähätellä ongelmaasi, mutta minusta tuntuu, että sinulla ei ole hajuakaan oikeasta ahdistuksesta ja siitä, kun aivokemiat menee todella epätasapainoon.

En edes yritä verrata tätä krapula-ahdistustani siihen mitä sinä koet.
Aika hankalia tilanteita on minunkin elämässäni tullut vastaan, joten olen aikanaan kärsinyt pahasta ahdistuksesta ja masennuksesta. Nyt on helpompi kausi meneillään vaikka masislääkityksellä olenkin.
Siksi huolestuin, kun tällaista epätodellista oloa ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Ja ahdistukseen on yleensä bentsot auttaneet. Olen vain peloissani. Sori jos ärsyttää.

Cosmic-Fairy
Mitenkäs niiden bentsojen käyttö? onko kohdallasi päivittäistä, viikoittaista, kuukausittaista?

Viikottaista voisi olla lähimpänä. Vaikeissa elämäntilanteissa mulle on määrätty bentsokuureja ja olen ollut näihin myös koukussa. Siis aikanaan napsin pameja ihan päivittäin. Nyt en ole fyysisesti koukuttunut, mutta aika helposti noita tulee otettua jos pienikin asia vituttaa..

Vierailija
Hoi
Anonyymi avautuja

En edes yritä verrata tätä krapula-ahdistustani siihen mitä sinä koet.
Aika hankalia tilanteita on minunkin elämässäni tullut vastaan, joten olen aikanaan kärsinyt pahasta ahdistuksesta ja masennuksesta. Nyt on helpompi kausi meneillään vaikka masislääkityksellä olenkin.
Siksi huolestuin, kun tällaista epätodellista oloa ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Ja ahdistukseen on yleensä bentsot auttaneet. Olen vain peloissani. Sori jos ärsyttää.

Et todellakaan ärsytä. Päinvastoin. Kiitos, että kirjoitat.

Mutta kun minulla meni esim. aivokemiat epätasapainoon, opettelin kolme päivää uudelleen kävelemään.

Hoi
Seuraa 
Viestejä431
Liittynyt31.8.2010
Anonyymi avautuja
Mutta kun minulla meni esim. aivokemiat epätasapainoon, opettelin kolme päivää uudelleen kävelemään.

No joo, ehkä se oli väärin sanottu. En tiedä onko tällä aivokemioiden kanssa mitään tekemistä..

Vierailija
Hoi

Älä käytä alkoholia, jos syöt lääkkeitä säännöllisesti tai edes epäsäännöllisesti, jotka vaikuttavat aivojen kemiaan.

Perehdy hyvään ravitsemukseen ja kokeile uusia harrastuksia, joista saa itsevarmuutta ja joissa kroppa rentoutuu. Eli kaikenlainen liikunta ja rauhoittuminen.

Muista ne Omega3 rasvat ja D-vitamiini.

Kalanmaksaöljy on hyvä valinta, jos et kalaa syö vähintää 3 kertaa viikossa.

Ja huom. unohda se kassilohi.

Hoi
Seuraa 
Viestejä431
Liittynyt31.8.2010

Otan kyllä neuvostasi vaarin MsHorton. Varmaankin tällä ahdistuksella on jotakin tekemistä tuon tämänhetkisen masennuslääkkeni kanssa. Tämä lääke on minulle ihan uusi tuttavuus ja vasta kuukauden verran olen sitä syönyt.
Ahdistus sen kuin jatkuu. Tänään sain jonkinasteisen paniikkikohtauksen kun yhtäkkiä nousi kylmänhiki eikä henki kulkenut. Tähän auttoi kuitenkin rauhoittava. Kummallinen juttu kaiken kaikkiaan.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Hoi
Otan kyllä neuvostasi vaarin MsHorton. Varmaankin tällä ahdistuksella on jotakin tekemistä tuon tämänhetkisen masennuslääkkeni kanssa. Tämä lääke on minulle ihan uusi tuttavuus ja vasta kuukauden verran olen sitä syönyt.
Ahdistus sen kuin jatkuu. Tänään sain jonkinasteisen paniikkikohtauksen kun yhtäkkiä nousi kylmänhiki eikä henki kulkenut. Tähän auttoi kuitenkin rauhoittava. Kummallinen juttu kaiken kaikkiaan.

No niin. Tämä saattaa hyvinkin olla selitys. Ahdistusneuroosista kärsivillä mielialalääkkeet, ainakin SSRI, saattaa aiheuttaa aivan helvetilliset paniikkireaktiot ja ahdistuksen nousemisen taivaisiin asti. Tämä lääkkeen sivuoire pitäisi kyllä helpottaa siinä 2 - 3 viikon kuluttua aloittamisesta, mutta tulee tietysti mieleen että mikäli annostusta on kokoajan nostettu, niin voisiko käydä niin että sivuoirekin pysyy yllä. Aloitetaanhan SSRI-lääkkeet usein sillä tyylillä että ensin puolikkaita ja sitten kokonaisia jne.

Minulle sanoi kyllä yksi psykiatri että ahdistuksen vuoksi masennuslääke ei minulla auta. Mutta toivottavasti se ei päde kaikkiin ihmisiin.

Itsekin luulin aikoinani että olen hulluksi tulossa jos masennuskausien aikana yhtäkkiä tuli sellaisia tuntemuksia mitä itse nimitin "hysteeriseksi masennukseksi". Joku asia saattoi alkaa rassaamaan hirvittävästi ja välillä meni sitten yöunetkin. Yhtä ja samaa ongelmaa tuli pyöriteltyä päässään viikkokaupallakin. Oli sitten mikä milloinkin. Oli älytöntä ettei minulle koskaan tullut mieleen että ahdistuksen syy olisi... ahdistus... Jessus sentään.

Virallinen diagnoosini tosin sen suhteen on joku "muu ahdistusneuroosi" eli ei ole sen kummemmin sitä määritelty, mutta sen verran on tutuksi tullut ahdistuksen aiheuttamat kommervinkit että pahimmillaanhan siihen voi liittyä myös lievää pakko-oireilua tai -ajattelua. Ilman että varsinaisesti on kyse siitä virallisesta pakko-oireilusta, mikä piru se olikaan nimeltään.

Jaaha:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oire ... 4iri%C3%B6

Miksei pakko-oire voisi olla myös jatkuva hulluksi tulemisen pelko. Ei kai kukaan sellaista halua ehdointahdoin miettiä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Hoi
Olin eilen viihteellä. En edes vetänyt mitään örvelökännejä mutta yöunet jäivät kahden tunnin mittaisiksi. Koko päivän on ahdistanut ihan HIRVEÄSTI. Olen ottanut pari Oxaminia mutta ei ole auttanut yhtään. Tämä ahdistus alkaa olla sellaisissa sfääreissä että pelkään meneväni psykoosiin tai jotain muuta yhtä mukavaa. Onkohan tuo mahdollista? Vähän väliä tulee sellainen epätodellinen olo, etten tiedä onko tämä unta vai totta. Ennekin on ollut krapulamorkkiksia mutta tällaista en ole kokenut kankkusessa koskaan. Mitä hittoa?

lopeta sekä juominen, että bentsojen käyttö.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat