Windowsin ja netin nopeutus kotikonstein

Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Jos haluat saada windowsis nopeammaks ja 3G-netin(myös muut) paljon nopeammaks ni kannattaa lukea ja noudattaaa näit mun ohjeit, MUTTA omalla vastuulla tietysti. Omille koneille ei ole haittaa tullut, mut onhan se varmaan mahdollista. Eli jos haluaa ni siitä testaamaan!

Kannattaa ottaa FlashPlayerin asetuksista kaistan ja kovalevyti...lan jako pois päältä, paitsi esim youtuben asetuksista kannattaa laittaa jako päälle (Salli Aina) ja kiintolevyn jako "Unlimited". Lisäksi kannattaa ladata Advanced SystemCare Free ja antaa sen optimoida Windowsin asetukset "täysille", eli turhat järjestelmätoiminnot lopetetaan ja windowsin rekisterin merkinnät optimoidaan parhaihin arvoihin. Lisäksi ohjelmalla saa automaattisesti optimoitua netin jopa 20-30% nopeammaksi kuin ilman mitään optimointia.

Jos perehtyy vähän enemmän tuohon manuaaliseen optimointiin, niin oon itse saanut jopa 60% netistä enemmän kaistaa käyttöön mitä ilman ohjelmaa. Kaikki nopeustestit oon tehny osoitteessa http://www.speedtest.net. Ohjelma vaikuttaa eniten tulevaan tietovirtaan, mut kyl se lähetyspuoltakin parantaa vähän.

Mut toi latausnopeushan se meiän kannalta tärkein on

Onkohan kukaan jaksanu lukee tätä tekstii? Jos oot lukenu ni kannattaa noudattaa noit ohjeit ni saat enemmän irti nettiyhteydest ja paremmin rahoilles vastinet.

Noi on sellasii ohjei mitä operaattori ei kerro koska sei ei halua, et ihmiset tietäs et kaistaa pystyy itsekin nykyään kasvattamaan jopa 60%. Ne myy vaan "nopeempia liittymiä", koska siitähän ne sen voiton saa.. eli raha taas ratkasee.

Lisäks muuten kannattaa päivittää flash ja java uusimpiin versioihin. Ja suosittelen selaimeksi Google Chromea, jos haluaa netistä kaiken nopeuden surffatessa irti.

Kertokaa kokemuksia jos teette noi optimoinnit.. ja ne kans ketä on jo vastaavaat tehny..

Täällä missä asun, niin DNA:n liittymällä ja Nokian CS-15 Mokkulal lähetysnopeus 1.5Mb/s ja vastaanottonopeus 7Mb/s, ennen tota optimoitia nopeus oli luokkaa 0.6Mb/s ulos ja 3Mb/s sisään. Itsellä on se 13,9e/kk maksimi 10Mb/s.

3G-yhteyksii pystyy ite nopeuttaan enemmän ku kiinteitä ADSL-yhteyksii.. Ottakaa ilo irti ennenku operaattorit huomaa ton porsaanreiän!!

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Sivut

Kommentit (19)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Yks hyvä nopeutus keino on ottaa kaikki tietoturvaohjelmat pois käytöstä, toinen on järjestelmän palautuksen sammuttaminen.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Advanced SystemCare näköjään ehdottaa esimerkiksi Windows Updaten sammuttamista... Joo. Mä en käytä näitä nopeuttajia.

Tiiättekö muuten hyvää hiekkalaatikko-ohjelmaa Windowsille, jossa voisi ajaa hämäristä alkuperistä noudettuja ohjelmistoja?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Saw
Yks hyvä nopeutus keino on ottaa kaikki tietoturvaohjelmat pois käytöstä, toinen on järjestelmän palautuksen sammuttaminen.

Olen useinkin ihmetellyt mitä pointtia koko järjestelmän palautuksessa on, koska kertaakaan sen jälkeen kun siirryin käyttämään Windows 7:skaa se EI ole toiminut. Eli kun ottaa palautuksen, tulee aina että sori ei voitu palauttaa, vai oliko se että mitään ei muutettu. En muista, jotain jäkätystä kumminkin.

XP:n kanssa sentään palautti edes silloin tällöin.

Vierailija
Saw
Advanced SystemCare näköjään ehdottaa esimerkiksi Windows Updaten sammuttamista... Joo. Mä en käytä näitä nopeuttajia.

Tiiättekö muuten hyvää hiekkalaatikko-ohjelmaa Windowsille, jossa voisi ajaa hämäristä alkuperistä noudettuja ohjelmistoja?

Eikös tämä sovellu siihenkin tarkoitukseen: VirtualBox

Vierailija

Muistia tarpeeksi eli 2 - 4 Gb auttaa paljon ja kun ei selaa niin tietoturha turvalleen. Käynnistysrutiineille on vaikeampi tehdä mitään.

Vierailija
tietää
Muistia tarpeeksi eli 2 - 4 Gb auttaa paljon ja kun ei selaa niin tietoturha turvalleen. Käynnistysrutiineille on vaikeampi tehdä mitään.

Joku Ccleanerin tapainen softa on hyvä peratessa käynnistyksestä kaikenmaailman pc suitet sun muut messengerit pois.

Sama softa (Ccleaner) osaa muuten putsata rekisterin, sekin kannattaa tehdä tasaisin väliajoin.

Vierailija
Taivaantallaaja
tietää

Joku Ccleanerin tapainen softa on hyvä peratessa käynnistyksestä kaikenmaailman pc suitet sun muut messengerit pois.

Sama softa (Ccleaner) osaa muuten putsata rekisterin, sekin kannattaa tehdä tasaisin väliajoin.

Vinkkareiden perisynti on ollut 7:aan asti nuo tarpeettomat servicet Rekisteriinkin kertyy tavaraa, jos asentaa/poistaa paljon ohjelmia. Missä vaiheessa niistä on haittaa on sitten eri asia. Käynnistystä hidastavat niiden lisäksi nuo startissa käynnistyvät ohjelmat. Esim. java update (jusched.exe) ja applen softaupdeitteri katsovat olevansa niin tärkeitä, että ne pitää olla koneessa päällä koko ajan. Jollain kuukkelin palikalla taisi olla vastaava perversio.

7:n kanssa serviceitä ei automaagisesti potkita kaikkia ylös, vaan ne herätellään jos tarvitsee. Muutenkin buuttaa nopeasti, ja hibernate pelaa hyvin.

System restoren ja service pakkien tallentamat asennustiedostot, joita ei poisteta, olkoonkin että levy on nykyään halpaa, närästävät. Veikkaanpa että 0.5% koskaan poistaa ainoatakaan mikkisoftan fixiä koneestaan.

Vierailija
Saw

Kokeilin joskus tuota Advanced SystemCare ohjelmaa. Se alkoi lupaa pyytämättä "korjailla" järjestelmää.
Kun se oli päässyt eheyttämään mielestään rikkinäisiä tiedostoja, tuli ns. blue screen of death.
Ja että oli vaikeata saa koko p**ka toimimaan uudestaan. Kuvittelinko vai oliko Advanced SystemCare muuttanut jopa bios-asetukset päin persettä.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
sapetix
Saw

Kokeilin joskus tuota Advanced SystemCare ohjelmaa. Se alkoi lupaa pyytämättä "korjailla" järjestelmää.
Kun se oli päässyt eheyttämään mielestään rikkinäisiä tiedostoja, tuli ns. blue screen of death.
Ja että oli vaikeata saa koko p**ka toimimaan uudestaan. Kuvittelinko vai oliko Advanced SystemCare muuttanut jopa bios-asetukset päin persettä.

Varmaankaan kyse ei ollut "hOx': (tjsp) in pyhäksi siunaamasta ns. "kaupallisesta" ohjelmasta?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
anklebone
Kannattaa ottaa FlashPlayerin asetuksista kaistan ja kovalevyti...lan jako pois päältä, paitsi esim youtuben asetuksista kannattaa laittaa jako päälle (Salli Aina) ja kiintolevyn jako "Unlimited". Lisäksi kannattaa ladata Advanced SystemCare Free ja antaa sen optimoida Windowsin asetukset "täysille", eli turhat järjestelmätoiminnot lopetetaan ja windowsin rekisterin merkinnät optimoidaan parhaihin arvoihin.

Ennen kuin suosittelee näiden 'turhien' taustaprosessien lakkauttamista, niin lienee syytä esitellä tarkemmin, että mitä prosesseja lakkautetaan.

On selvää, että jokaisella on omat softansa koneelle asennettuna, mutta jos ohjelma ei käy minkään perusprosessien kimppuun, niin tuskin on odotettavissa kummoista resurssiboostia.

Lisäks muuten kannattaa päivittää flash ja java uusimpiin versioihin. Ja suosittelen selaimeksi Google Chromea, jos haluaa netistä kaiken nopeuden surffatessa irti.

Testattu selain. Se oli kevyt, mutta siihen ei ole käsittääkseni integroitavissa samoja oheissoftia, mitä esim. Firefoxiin. Mm. tästä syystä vaihdoin itse takaisin Tulikettuun.

Vierailija

Tein itse edellisessä työpaikassani "parallel download" -FTP-ohjelman. Sillä sai kaistan kivasti käyttöön, kun pystyi downloadaamaan tiedostoa useissa rinnakkaisissa palasissa yhtaikaa.

Vierailija

Joo, ei sitä kaistaa kyllä windowsin asetuksia muuttamalla lisätä. Käytännön siirtonopeuksia mahdollisesti, itse en ole kovin perillä tuosta 3g:stä muuta kuin kännyköissä joissa ei pahemmin siirtonopeutta tule seurailtua.

Mutta nämähän ovat vähän tällaisia nämä tietotekniikka-aiheiset ketjut täällä palstalla

Kiinnostaisi kylläkin kuulla mitä asetuksia muuttamalla saa 60% nopeamman 3/3,5G yhteyden, suhtaudun kyllä siihenkin hyvin skeptisesti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat