Mistä persaukiset juopot saa rahaa ryyppäämiseen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oon tuota ihmetellyt koko ikäni.

Johdantoa..
Olen itte tehnyt töitä aina minimipalkalla ja välillä on ansiot jääneet alhaisemmiksikin kun en ole jaksanut tai edes tiennyt hakea jotakin tasausavustuksia jne. Kerran maksoin jopa 10 000mk. alimmista työttömyyskorvauksistani KELA:lle takaisin kun minut oli hukattu hokkuspokkus kortistosta. Väittivät vaan etten ole muka uusinut työnhakuani vaikka olin ihan kiltisti uusinut sen, ilmoittanut myös säännöllisesti työttömyyteni jatkuvan ja työttömyyskorvausketkin tuli ajallaan. Kerran sit vaan työkkärivirkailija ilmoitti etten ole heidän kirjoillaan ja niin ne alkoi vaatia takaisin 40 000mk. Jota sitten alennettiin 3/4:llä siks ettei minulla ollut sen saamisen aikan ollut mitään tuloja..
Muutenkin elämäni on rahallisesti mennyt niin päin persettä kuin olla voi. Omia osaamisiani ja taituruuttani en ole osannut ikinä hinnoitella asillisesti, ihmisenä oon sellainen helposti hyväksikäytettävä, jota etenkin nuorempana olin ja pelkäsinkin ihmisiä niin hirveesti etten uskaltanut pitää puoliani ja plaa plaa plaa..

Ymmärrän..
Siis oikein hyvin miks jotkut sortuu elontiellä, eivät kykene, eivätkä jaksa pitää puoliaan. Se on nyt tässä käsitelty loppuun ja siitä ei keskustella sen enempää.
Puhutaan siitä että mistä helvetistä kukaan perustoimeentulotuella tai vastaavalla, alimmalla eläkkeellä, tms. kituuttava saa rahaa jatkuvaan juomiseensa?

Tykkään ittekin rentoutua nautiskelemalla alkoholista välillä mutta perustulosta, siitä n.444€/kk mikä jää käteen kun on vuokra maksettu, siitä ei usein riitä moiseen ylellisyyteen kun rahanreikiä on vaikka millä mitalla. Terveyskulut, lääkärissäkäynnit ja reseptilääkkeet onneks saa ja asumisen yhteydessä kuluvan energian mutta kaikki muu pitää kustantaa tuosta summasta. Usein tulee sanottua 410€/kk. mutta työttömyyskorvausket jaksotetaan 13 x vuosi joten oikea summa on siis tuo 444.-
No.. siitä pitää kustantaa terveellinen ruoka, vaatteet, hygienia, yms. Sitten koti, jossa työttömänä ja autisminkirjoisena paljon tulee kulutettua aikaa, sen viihtyvyyteen ja virikkeellisyyteenkin menee vähän rahaa vaikka miten kierrättäis, entisöis jne. Sitten pitää olla puhelin. Masinat maksaa ja käyttöliittymä. Tietokone pitää olla tällaisella sosiaalisesti rajoittuneella, koneet maksaa, liittymät ja käyttö. Just hajos vanha, saamani käytetty läppäri ja nyt on hankittuna tuliterä ja vieläpä niin että ensinhankittu halppis oli ihan surkee ja oli pakko ostaa kalliimpi.
Minulla on onnekseni jälkeläinen joka jeesaa ja muitakin ihmisiä on osunut kohdalle, jotka jelppii mm. rahoittamalla ilman koronkiskontaa. Yksilönä oon siis rutiköyhänäkin paljon onnekkaampi kuin monet vertaiseni tai muut, jotka joutuu pärjäämään pelkästään yhteiskunnan avustuksilla.

Eipä sitä minullakaan hurraamista ole. Vaihdoin puhelinliittymääkin halvempaan kun perustoimeentuloa ei ole sidottu indeksiin eikä minkäänlaista korotusta ole v.2011 tulossa ja inflaatio nostaa hintoja, ruokaan lisätään veroja, kulutusverotuksen kautta hinnat vaan nousee.. Pakko karsia ja karsia. Silti nytkin osui meneillään olevaan korvausjaksoon pitkittämäni puhelinlaskut, 2kpl. irtisanottuani vanhan liittymän ja uuden tietsikan ostoon on mennyt oma osansa ja sitten piti vielä ostaa lisälaitteita ja levykkeitä. Paljon muutakin olis pitänyt. Fillariin, siihen jonka jouduin ostamaan parisen vuotta sitten kun edellinen varastettiin, siihen pitäis ostaa uudet renkaat, laitattaa ne, .. huh!

Päivät menee miettiessä ja etsiessä tarpeellista. Aloitin omaehtoisesti yhden opiskelujutunkin ja kirjoja pitäis löytyä.. mieluiten lahjoituksina kun rahaa ei oo ja kyseistä koulutusta ei luikitella sellaiseksi että siihen sais ees ylläpitokorvauskia, ei ees matka-alennusta myönnetä kun ei o pitkä matka.. Mitään kannustuslisääkään ei heru..

Kaks viikkoo pitäis pärjätä kukkarossa olevan tyhjyyden kanssa. Ruokakaapista löytyy peruseväät, selviän kyllä tämänkin yli.. mutta.. no, ehkä just tällainen tilanne laukaisee pintaan jälleen ihmetyksen että millä ilveellä kukaan voi edes alkoholisoitua tällaisten pikkurahojen avulla?

Laskiskelin tuossa että paljonko juopotteluun kuluu rahaa kk:ssa..

Jos ostaa tarjouksesta 24tölkin olutsalkkuja III:sta a´ 20€, juo 6 tlk./vrk., se tekee mun rätinkini mukaan 180tlk:ä = 7.5 salkullista = 150€/kk.
Jos ostaa plo:n viiniä, halvimpia, ne on jotain 5-6€/plo. siis vaikkapa 5.5€ x 30 = 165€/kk.
Jos ostais väkevämpiä.. hintaa tulis vaan lisää..

150€ on n.1/3 osa koko kk:n perustoimeentulosta, josta jää n.300€ eli 10€/vrk. jos juo 6tlk. keppanaa päivässä halvinta tarjousolutta tai viiniä. Sillä kympillä saa jotain sapuskaa ja sensemmosta mutta kovin on ankeeta taloudellisesti moinen. Aktiivijuopoille ei taida edes piisata ne 6tlk. keppanaa päivässä? Kun valveillaoloaikaa on n.16t. jakaantuu 6tlk./vrk. n.2.6t:n jaksoihin ja sitä yhtä töllkkiä hörpiskellään siis liki kolme tuntia.. Taitaa olla juopoilla realistisempaa lipitellä n. ½ salkullista ilta-aikaan kun on sapuskat ja muu päivähomma hoideltu, ruokajonosta haettu halvat hiilarit. Se oliskin jo 10€ (12tlk. III-olutta halvimmasta tarjouksesta) x 30vrk. = 300€ ja muuhun jäis sit vaan se n.150€

Nuoremmat, jotka on syntyneet -60-luvun jälkeen.. kuta nuoremmat, jotka on syntyneet nykyisen kapitalismin ja sen rakennetyöttömyyden aikaan, heillä ei ole hurraamista jos on joku lukihäiriö, muita oppimisvaikeuksia, senverran poikkeavuutta, lieviä vammoja ja sairauksia, mitkä ei oikeuta eläkkeelle, heillä on ihan käsittämättömän ankeet tulevaisuudenvisiot. Tai.. jos vaikka onkin oikeutettu johonkin eläkejärjestelyyn, onko ne tuon suurempia?

Rikollisuus on varmaan erittäin houkuttelevaa..
Nuoremmat, joilta on viety kaikki unelmat ja mahdollisuudet pärjätä, he kait pakostakin joutuu turvautumaan rikollisiin keinoihin, hämärähommiin.
Meikäläisellä on sentään ikää jo yli viiskyt, oon kuitenkin nuorena työllistynyt suht helposti ja saanut sen kapeen elantoni ilman että ois näyttänyt mitenkään toivottomalta. Paljon oon ehtinyt uneksia eikä minulta ole kukaan vieläkään toivoa onnistunut viemään vaikka sitä on aika monetkin koittaneet ihan riuhtomalla viedä.
Mulla on kaikki se aineellinen mitä kotiin tarvitaan ja taituruutta on ehtinyt vuosien mittaan kehittyä eri elämänosa-alueilla. Mulla on ollut myös mahdollisuus ympäristöön ja olosuhteisiin missä taitoja on voinut kartuttaa.
Kun joku syntyy nukkumalähiöön, jossa ei ole edullisia harrastusmahdollisuuksia.. ja kun on jo se "perinnöllinen köyhyys".. vanhemmat voipi olla niitä päivittäin kaljasalkkuja kaupasta rahtaavia.. ei siinä nykyajan nuorella elämä hymyile. Kait se sitten automaattisesti johdattaa rikollisuuteen?

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

En jaksanut lukea kaikkea, mutta kun niin olet väittänyt minun olevan juoppo ja muuta mukavaa niin pakko vastata sinulle.

Asun "nukkumalähiössä" ja silti poikani harrastaa. Yhteiskunnan tukia en saa sen enempää kuin lapsilisät.

Vierailija

Teet itse kotiviiniä. Halpaa on ja muistaakseni ihan juomakelpoista, jos juominen on ns. humalahakuista. Muistot siis 1990-luvun opiskeluvuosilta...

Vierailija
Naltsukka
En jaksanut lukea kaikkea, mutta kun niin olet väittänyt minun olevan juoppo ja muuta mukavaa niin pakko vastata sinulle.

Asun "nukkumalähiössä" ja silti poikani harrastaa. Yhteiskunnan tukia en saa sen enempää kuin lapsilisät.

Et sitten tajua mistä tässä on puhe.. Huokaus..

Aihe on siis se että mistä epätoivoiset tai muuten alkoholiriippuvaset saa rahaa juomiseen?

Muutama vuosi sitten kun parisen vuotta kestänyt seuranpitoni päättyi äkillisesti seuralaiseni kuolemaan, elin n.½ v. aikas kurjissa fiiliksissä. Kotona tuntui erityisen kurjalta ja etenkin yksin. Oli pakottava tarve päästä pois jonnekin ja tuli sitten vietettyä aikaa lähibubissa, joka siellä asuinpaikassa oli aivan kamala mutta voitti kotiolot. Tosin.. alkuun en ees tajunnut että siellä kävi jos jotakin väkivaltarikollisia ja huumekauppiaita. Naisystäväni hössötti mut muuttamaan samalla viikolla.. kun mieskaveri oli kuollut maanataina, naisystävä oli jo järkännyt takuuvuokrat ja samanviikon to-pe siivottiin uus kotini ja vkl:na muutin.. En edes oikein tajunnut mitä tapahtui..

Ja n.½ vietin iltojani ja vapaapäiviäni seurassa, töissä kun tuolloin olin ja oli vara käydä baarissa ja siellä erityisesti ihmettelin että mistä ne jotkut pitkäaikaistyöttömät ja sairaseläkkeelläolijat rahaa keksi siihen että pystyivät juomaan kotona niitä sixpäkkejään päivittäin ja istuman vielä siellä baarissa illat pitkät ja usein tilaten koko illan tai viikonloput tuoppeja.. Sellaiseenhan menee valtavasti rahaa.

Sen siis ymmärrän hyvinkin että tarvetta juoda suruunsa, ties mihin ahdistukseen, sitä riittää mutta kustannuspuolta en ymmärrä kun oon itte ikäni kituuttanut eikä meinaa riittää raha edes välttämättömään vaikka en istu baarissa työttömänä ja kaupastakin ostan aika harvoin alkolohijuomia.

Vierailija
Carloz
Teet itse kotiviiniä. Halpaa on ja muistaakseni ihan juomakelpoista, jos juominen on ns. humalahakuista. Muistot siis 1990-luvun opiskeluvuosilta...

Jaa minä vai? Miks? Ehei.. ei ei ei..

Minä siis ihmettelen mistä persaukiset ihmiset saa rahaa jakuvaan juomiseensa.
En minä haikaile juoppoudesta..

Sen ainoan kerran kun oon tehnyt itse saavillisen kotiviiniä, voikukista.. Mutsi oli kokeillut kun oli saanut joltakin jehovasisareltaan maistaa ja reseptin ja minäkin sit maiston ja se oli Hyvää! niin innostuin alkuksesästä.. kerättiin muijakaverin kanssa pari kassillista voikukkasen kukintoja, niitä sekaan sima-aineksiin ja eikun käymään.. Ei ollut minun juttu. Lipittelin sen saavillisen ohimennen kuukauden sisällä.. Meinasin asuntonikin polttaa kun innostuin huppelissa ensin vaihtelemaan huonekalujen paikkaa suursiivotessa ja illalla sytytin kynttilän pöydälle avoimen tuuletusikkunan läheisyyteen mistä tuulenvire sitten leyhätti verhoa ja APUA! Kämppä roihusi jo täyttä päätä kun viereisessä huoneessa aloin kuulostella että telkkarista loppui ohjelma kun alkoi kuulua kohinaa..

Ei hemmetissä mun nurkkiini mitään alkoholisammioita!!!
Sen vähän mitä juon, sen ostan kyllä ammattilaisten valmistamana ja pienissä erissä harvakseltaan. Välillä viinipullon, välillä muutaman tölkin ja kun joskus oon osatnut niitä salkkuja tarjouksesta, ne tulee juotua nopsaan tahtiin.
Minä tunnen ja tiedän itseni. Kyllä minä osaan omani huolehtia ainakin niin pitkään kun pääkoppa ennallaan pysyy.

Eikä mulla ole mitään kateutta tässä ihmettelyssäni.
Ei siinä ole mitään kadehtimista ettei voi olla ilman päihteitä tai ei löydy mitään lääkitystä tjms. Eihän sitä ole tarjollakaan mielenterveyspalveluita enään kunnolla.. Etenkin kun pitäis ennaltaehkästä niin ei huolita autettavaksi, vasta sitten pääsee kun on jo ongelmoitunut niin ettei apua ehkä edes ole..
Minähän jo heti alkuun sanoin että ymmärrän juovia..

Lis..
Erilaisten viinien valmistaminen vois olla kiva harrastus.
Ei tarvitse ostaa mitään valmispaketteja ja ajatella että onko juomakelpoisia.. Mielessäni kävi lähiaikana viinimarjapusikossa kerätessä että ois kiva kokeilla herukkaviiniä, laittaa vaikka nektariineja ja makeita viirypäleitä sekaan.. Niitä kun on markettituotteina ja houkutustarjouksina välillä 1€/kg.
Vois saada vaikka miten maukasta liköörimäistäkin aikaiseksi noin hyvistä aineksista.. *nam*
Ja kun kännissä ja kihloissakin on aina kivaa..
Mutta ei..
Ei o mun juttu..

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kunnon juopot karsii muista menoista että saa viinaa ja aina sitä viinaa saa tölkki olutta maksaa euron.

ei ole niin köyhää suomessa, että ei ole varaa. 20 eurolla sa jo 24 tölkkiä sillä vetääkin jo kunnolla perseet.

20 eurolla kyllä saat olutta, mutta et kunnolla ruokaa.

Pirkka-olut maksaa jotain alle euron tölkki.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Jos juopolla on vielä perhe, hän voi saada rahaa esim. hakkaamalla lapsensa säästölippaan paskaksi ja viemällä rahat. En muista mitä sinne säästöeläimeen ennen vanhaan meni, mutta nykyäänhän sinne voi saada ängettyä jo 30 euroa.

Sellaista olen kuullut ohimennen että juopoilla on suht' siistit asunnot sen takia että siellä ei kertakaikkiaan ole mitään ylimääräistä roinaa. Tämä sen vuoksi että kun raha alkaa loppua, kalusto tai elektroniikka myydään pois. Tai sitä ei ole varaa ostaa ensinnäkään, koska raha menee "tärkeämpään". - Tosin asuntoa tyhjentävät myös juopon retkukaverit jotka eivät ole yhtä juoppoja, mutta ovat muuten onnistuneet uimaan höhlän deekiksen liiveihin ja pääsevät hänen asuntoonsa mellastamaan.

Vierailija
tiäremiäs
Kunnon juopot karsii muista menoista että saa viinaa ja aina sitä viinaa saa tölkki olutta maksaa euron.

ei ole niin köyhää suomessa, että ei ole varaa. 20 eurolla sa jo 24 tölkkiä sillä vetääkin jo kunnolla perseet.

20 eurolla kyllä saat olutta, mutta et kunnolla ruokaa.

Pirkka-olut maksaa jotain alle euron tölkki.

Ai

jaa

ihaks

tosi?

Mää kun ihan vartavasten rätinkitkin tein ja näytille toin että paljoko saa juappo kuukauressa ja mitä maksaa mikäkin kalja ja vinkku.
No.. mitäpä sitä lukemaan että mistä puhutaan tai semmosta..

Nääs..

Mutta kerros nyt tai joku muu että miten syömättä voi pysyä hengissä jos kaikki rahat laittaa pelkkään kaljaan tai viiniin? Jos juo vaikka 12 tölkkiä päivässä niin ei jää perustoimeentulosta kuin 150€ ja kaikilla taitaa olla kuitenkin jonkinmoinen puhelin, monilla nettikin. Kaikenlaista polkupyörää on ja vaikka mitä tarvekalua ja pakko laittaa vaatteitakin välillä.. Kulkemiseenkin jonkinverran tarvitaan vaikka ei muuta kulkis kuin satunnaisesti julkisella paikallisliikenteellä. Sekin kun maksaa suhteessa paljon kun yhteen suuntaan on 2.5€ ja jos ei ehdi asioida niin että voi tunnin sisään palata samalla lipulla niin se on 5€ ja jos juo 300€/kk. niin jää 150€/kk. joka on 30.llä vrk:lla jaettuna 5€/vrk. !

Jos siis juo 300:lla/kk:ssa = 15 salkkua/15x24tlk.=360tlk:30=12tlk/vrk. niin jää käyttöön 5€/vrk.

Vierailija
Rousseau
Jos juopolla on vielä perhe, hän voi saada rahaa esim. hakkaamalla lapsensa säästölippaan paskaksi ja viemällä rahat. En muista mitä sinne säästöeläimeen ennen vanhaan meni, mutta nykyäänhän sinne voi saada ängettyä jo 30 euroa.

Niin.. jos raja on siinä että juoppo on se joka edes jotekin hallitsee juomistaan niin ei koske lasten elantoon tarvittaviin rahoihin ja alkoholisti on se mikä juo ihan kenen vaan rahat kun ei voi olla ilman viinaa..

Lapsilisät ja lapsikorotukset työttömyyskorvauksissa tai toimeentulotuissa, ne ohjataan automaattisesti huoltajille eikä mihinkään säästöpossuihin taida ehtiä sellaisten perheiden rahat, missä lapset kulkee halpahallituulipuvuissa ja saappaissa kesät talvet. Lapsilisän juo tai narkkaa nopeesti semmonen joka on koukussa päihteisiin.

Kyllähän niihin sitten tarhassa, kun on se subjektiivinen päivähoito-oikeus, se jolla myös alkkisten muksut saa muutakin seuraa ja virikkeitä kuin sen ydinperheensä, saavat ruokaakin hoitopaikassa ja ulkopuoliset näkee tarvitsevatko apua.. jos sitä ei olis niin vasta kouluun mennessä pääsis opettaja näkemään lapset joilla ei olis ehkä yhtään kunnon ateriaakaan päivässä.. Valtaosa ehtis kait kuolla johonkin puutosten aiheuttamiin tauteihin ilna vastustuskykyä ennen kouluikää.
Muistan nuorusajoiltani kerran yhden lasten kesäleirin mihin tuli kehitysvammaisen, alle 70äo äidin kaks lasta. Luurangonlaihoja ja toisella oli vesipää. Oli se hirveetä! Toinen poloinen ahmi ruokaa jota ei ollut saanut aikoihin, mitälie leivänkannikoita olivat jyrsineet, .. elimistö kait meni johonkin shokkiin kun lapsi tuupertui maahan ja oli jonkinaikaa elottoman oloinen. Lääkärihän sinne oli soitettava ja siitä sitten lähti tieto sosiaaliviranomaisille. Se oli kahdeksankymmentäluvun ihan alkupuolta.. Nykyään alkaa taas olla ihan samanlaiats vaikka asiat välillä oli jo paremmin.

Sellaista olen kuullut ohimennen että juopoilla on suht' siistit asunnot sen takia että siellä ei kertakaikkiaan ole mitään ylimääräistä roinaa. Tämä sen vuoksi että kun raha alkaa loppua, kalusto tai elektroniikka myydään pois. Tai sitä ei ole varaa ostaa ensinnäkään, koska raha menee "tärkeämpään". - Tosin asuntoa tyhjentävät myös juopon retkukaverit jotka eivät ole yhtä juoppoja, mutta ovat muuten onnistuneet uimaan höhlän deekiksen liiveihin ja pääsevät hänen asuntoonsa mellastamaan.

Joo.. Titaa olla noin ja oon joskus käynyt sellaisten luona, joilla vähät rahat menee ryyppäämiseen ja siistiltähän se näyttää kun on vaan sänky nurkassa, joku pöytä, pari tuolia.. mutta mun näkemäni on olleet kyllä epäsiistejä.

Meikäläisellä kun työttömänä ei ole välillä tekemistä niin tulee siivottua ihan liiankin kanssa ja kun on kirppareita, kierrätyskeskuksia ja tuttujen kautta saia vaikka miten paljon tavaraa, sen entisöimisessä ja sisustamisessa aika kuluu kuin siivillä. Vartoon täällä maalausvälineitä nytkin kun on jo maalipänikkä tuossa lattialla että pääsisin maalaamaan komeroita jotka on aika nuhruiset. Vaihteeks tuollaista hommaa kotona kun on muitten nurkkia tullut maalattua ja värkättyä..
Joutilaisuus on raastavaa välillä.. Kiva kun on puuhaa.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Mutta kerros nyt tai joku muu että miten syömättä voi pysyä hengissä jos kaikki rahat laittaa pelkkään kaljaan tai viiniin? Jos juo vaikka 12 tölkkiä päivässä niin ei jää perustoimeentulosta kuin 150€ ja kaikilla taitaa olla kuitenkin jonkinmoinen puhelin, monilla nettikin. Kaikenlaista polkupyörää on ja vaikka mitä tarvekalua ja pakko laittaa vaatteitakin välillä.. Kulkemiseenkin jonkinverran tarvitaan vaikka ei muuta kulkis kuin satunnaisesti julkisella paikallisliikenteellä. Sekin kun maksaa suhteessa paljon kun yhteen suuntaan on 2.5€ ja jos ei ehdi asioida niin että voi tunnin sisään palata samalla lipulla niin se on 5€ ja jos juo 300€/kk. niin jää 150€/kk. joka on 30.llä vrk:lla jaettuna 5€/vrk. !

Jos siis juo 300:lla/kk:ssa = 15 salkkua/15x24tlk.=360tlk:30=12tlk/vrk. niin jää käyttöön 5€/vrk.

Alkoholi on energiapitoinen ravintoaine. Vastaa rasvaa. Lisäksi esim. oluessa on muutakin energialähdettä. Erityisesti alkkiksien suosiimissa väkevissä viineissä on aika paljon vielä silkkaa sokeriakin.

Finelin mukaan keskiolut sisältää 43 kcal/100g. 12 tölkkiä päivässä on neljä litraa eli tuosta tulee jo 1720 kcal energiaa. Jos ei kauheasti urheile, niin eipä hintelämpi henkilö enää muuta tarvitsekaan. Saman rahan kun laittaa väkevään viiniin, niin raavaampikin alkkis elää yksin sillä ja saa paremmat humalat.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Kosh
Alkoholi on energiapitoinen ravintoaine. Vastaa rasvaa. Lisäksi esim. oluessa on muutakin energialähdettä. Erityisesti alkkiksien suosiimissa väkevissä viineissä on aika paljon vielä silkkaa sokeriakin.

Finelin mukaan keskiolut sisältää 43 kcal/100g. 12 tölkkiä päivässä on neljä litraa eli tuosta tulee jo 1720 kcal energiaa. Jos ei kauheasti urheile, niin eipä hintelämpi henkilö enää muuta tarvitsekaan. Saman rahan kun laittaa väkevään viiniin, niin raavaampikin alkkis elää yksin sillä ja saa paremmat humalat.

Näin on. Viina sisältää energiaa. Ei sillä muuten eläisi eikä sitä voisi käyttää polttoaineena.

Vierailija

Joo.. kyllähän mä nyt noi jutut tiedän mutta eihän ihminen elä pelkästä leivästä.. Flavonoidit jää saamatta ja proteiinit ja se .. elämä. Kännistä känniin ja krapulaa välillä..

Tosin on sitä niin monensortin juoppoja joka lähtöön. Oon yhdellä viljelyspalstalla tutustunut oikein mukaviin herrasmiesjuoppoihin. Jotkut pystyy säännöstelemään sitä juomistaan iin ettei se ota yliotetta ja sitten harrastelevat vaikkapa juurikin palstaviljelyä ja sen ohessa parantavat maailmaa ja ovat usein jo elämäntyönsä tehneitä, perhe-elämää eläneitä, lapset aikuisia ja maailmalla..

Lähinnä oon ihmetellyt sellaisia jotka istuu päivät pääksytysten joko kotosalla dokaillen ja sit välillä baarissa ja etenkin se baarissa käynti vie rahaa.. Siinä ei sitten salaatinlehdet ja muu tuore ehdi sellaisten eväitten päälle elleivät sitten ojanpielistä ruohoa syö kontatessaan kotiin.

Perustoimeentulon määrä kun on suorastaan romahtanut inflaation kiitäessä ja sitämukaa kun vauraamat vaurastuu saamalla kaikenlaisia yhteiskunnan sisäisen tulonjaon kautta heille suunnattuja veroalennuksia ja tukia heidän kulutuksensa kautta nousevat hinnat karkaavat köyhien ulottumattomiin muutenkin ja ne joilla sitten on tarvetta juoda paljon, heillä ei mihinkään muuhun jää rahaa ja se on hurja epätoivon kierre se. Motiivia juomiseen on mutta ei muuhun.
Moni köyhähän juo unohtaakseen surkeutensa ja vitutuksensa.

Valtiovallan löysentämä alkoholipolitiikka, se että alkoholituotteita voi pitää tarjouskilpailussa tyrkyllä, no.. se on kakspiippunen juttu mutta mun paranoidisuuteen taipuvaisella mielikuvituksellani on helppoa johtopäätellä että halvat alkoholijuomat rahvaan ulottuvilla olis yks yhteiskuntarauhan tae kun se porukka, joka ei saa töitä, ei terveyspalveluita ja sosiaalipalvelut on pilkallisen pieniä, se ei ala kapinoida eikä edes kykene kun on niin huonossa kunnossa että just ja just jaksaa hinata ne öölinsä ja vinkkunsa kaupasta ja täyttää sossuplankettinsa..

Se miten paljon kärsimystä moinen aiheuttaa sitten lapsille, joita alkoholiongelmaiset siittää ja synnyttää ja paljonko sellaisten vaurioiden korjaaminen tai edes lapsista huolehtiminen maksaa, saati että henkisen kärsimyksen lasku siirtyy henkisenä kärsimyksenä sukupolvelta toiselle ja sitä ei millään voida korjata eikä korvata..
Elämä on joillekin aivan helvetin julmaa ja julmia ihmisiä riittää vallankahvassa säätelemässä yhteiskuntaan syntyvien elämää.
Tokko kukaan kuitenkaan tahallaan aiheuttaa kärsimystä?
Ihmisiähän ne vallassa olijatkin on, siellä on kaikenlaista päiviräsästä homofobioineen ja jotkut vihaa köyhiä, kuka mitäkin..

Vierailija
Rousseau
Moni muuten vissiin juokin juuri sen takia että ei ole muka mitään tekemistä. Jos on vaikka työtönkin.

http://www.youtube.com/watch?v=juU8OGNzDgo

Kyllähän sitä aina tekemistä löytyy kun vaan käyttää vähän aivonystyröitään. Laittaa vaikka jonkun pikkuoravabiisin markkinoille kuin nuo em. tyypit.

Alkoholisoitumiseen tarvitaan ymmärtääkseni usein alttius ja läheskään kaikilla ei sitä ole.

Nuorilla on muuten monilla äiskät ja iskät, mummut ja kummit rahoittamassa taustalla.. niillä jotka iloisina ovat työttöminä ja voivat kuluttaa korvauksensa ja perustoimeentulotukensa johonkin harrastukseen..

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Pönni

Alkoholisoitumiseen tarvitaan ymmärtääkseni usein alttius ja läheskään kaikilla ei sitä ole.

Ei kun just se pitää ottaa pois. Spiritus altius fortus, ja kaikki menee hyvin. Mutta kun vaihdetaan spiritus fortikseen niin jopa Alkoi alamäki.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Pönni
Joo.. kyllähän mä nyt noi jutut tiedän mutta eihän ihminen elä pelkästä leivästä.. Flavonoidit jää saamatta ja proteiinit ja se .. elämä. Kännistä känniin ja krapulaa välillä..

Ei voisi alkoholistia vähempää kiinnostaa. Vitamiinit taikka flavonoidit. Alkoholistia kiinnostaa lähinnä alkoholi ja kaikki siihen liittyvä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat