Nuivaa suhtautumista ruokavalioonne?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko huomanneet, että ruokavalioonne tai teihin suhtaudutaan oudoksuen ihmisten nähdessä, mitä syötte.

Ainakin itse olen huomannut, että monet ihmettelee karppaajia. Esimerkiksi pikaruokaravintolassa ihmetellään, miksi joku tilaa pihvin, juustoa, salaattia, muttei hampurilaisen kansia?

Itse henkilökohtaisessa elämässä olen huomannut ihme vittuilua, kun syön terveellisesti lounaaksi Lidlistä ostettua lähes täydet lihapitoisuudeltaan olevaa meetvurstia, makkaraa. Mitää? Siitä saa hyviä rasvoja ja paljon proteiineja. Lisäksi vedän litran täysmaitoa (30 grammaa hei protskua) ja lopuksi hedelmii kuten banaanei, omppui. Joskus vedän perus hiilaripaskaa.

Aamulla saan ihme vittuilua, kun kerroin vetäväni 3 raakaa kananmunaa (11 grammaa proteiinei terveyspommei ne on) ja täysjyväpuuroa.

Kommentit (14)

Vierailija

No ei kai meetvurstia tai muitakaan makkarajalosteita voi millään mittapuulla terveelliseksi sanoa. Suolaa ja nitraatteja enemmän kuin kotitarpeiksi.

Vierailija

Silloin sain kummia katseita, kun yritin syödä viljattoman lounaan kaupungilla, ja päädyin halvimpana vaihtoehtona tilaamaan mäkkäristä 20 kananuggettia. Popsin sitten sen porukalla naposteltavaksi tarkoitetun laatikon itsekseni parin hedelmän kanssa. Henkilökunta ainakin ohi kävellessään vähän kohotteli kulmiaan.

Juu, eipä varmaan ole mäkkäriruoka turhan terveellistä, mutta vaihtoehtona olisi ollut riisi+kastike jostain opiskelijalounaspaikasta. Ainakin siinä oli sitä lihaa havaittavia määriä.

Muuten reaktiot ovat olleet ennemminkin kateellisia tyyliin "oi, voisinpa minäkin syödä kermaa ja voita niin paljon kuin huvittaa". Vastaukseni on tietenkin ollut, että miksipä et voisi? Kun pakolliset väittelyt epäterveellisyydestä ja lihottavuudesta on käyty, ainoaksi syyksi on jo usean kaverin kohdalla jäänyt se, etteivät he halua luopua leivän syönnistä.

Vierailija

Kyllä se suola ja nitraatti on pienempi paha kuin hiilaripaska.

Sitä pyrin syömään vain vähän ja hitaasti imeytyvää ja terveellisistä lähteistä...

Vierailija
Mei long
Silloin sain kummia katseita, kun yritin syödä viljattoman lounaan kaupungilla, ja päädyin halvimpana vaihtoehtona tilaamaan mäkkäristä 20 kananuggettia. Popsin sitten sen porukalla naposteltavaksi tarkoitetun laatikon itsekseni parin hedelmän kanssa. Henkilökunta ainakin ohi kävellessään vähän kohotteli kulmiaan.

Juu, eipä varmaan ole mäkkäriruoka turhan terveellistä, mutta vaihtoehtona olisi ollut riisi+kastike jostain opiskelijalounaspaikasta. Ainakin siinä oli sitä lihaa havaittavia määriä.

Muuten reaktiot ovat olleet ennemminkin kateellisia tyyliin "oi, voisinpa minäkin syödä kermaa ja voita niin paljon kuin huvittaa". Vastaukseni on tietenkin ollut, että miksipä et voisi? Kun pakolliset väittelyt epäterveellisyydestä ja lihottavuudesta on käyty, ainoaksi syyksi on jo usean kaverin kohdalla jäänyt se, etteivät he halua luopua leivän syönnistä.

Mä näistä mitään tiedä, mutta eikös ne nuggetit ole aika pitkälti viljalla päällystettyjä?

Vierailija
Aschenisto
Kyllä se suola ja nitraatti on pienempi paha kuin hiilaripaska.

Sitä pyrin syömään vain vähän ja hitaasti imeytyvää ja terveellisistä lähteistä...

No mikset koostaisi rasvaa ja proteiini terveelisistä lähteistä? Siis sinänsä aivan sama minulle, mutta edesvastuutonta on väittää kaikenmaailman lisäaineita sisältäviä einestuotteita terveellisiksi.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Ei aina kannata toimia niin kuin muut, vaan niin kuin on parasta toimia. Aika usein ihmiset haluaisivat kaikkien olevan jotain tuotantoeläimiä, jotka toimisivat jonkun ylemmän tahon määrittämän toimintamallin mukaisesti. Kyllähän sekin aiheuttaa jo kohtuullisen nuivaa suhtautumista jos päihdevalinnoissakin valitsee terveellisemmän vaihtoehdon viinan ja tupakan sijaan. Ei riitä edes vaikka perustelisi valintaansa. Kyllä siihen oppii sopeutumaan, tosin sitten kaikki alkaa pelkäämään(vihaamaan) sinua.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Eihän 20 kananugettia ole mitenkään kummaa. Senhän nyt voi ihan perus välipalana syödä. Ihme ämpyröintiä. Siksi en ikinä käykään missään mäkkärissä. Minusta 20 kananugettuia ON yhden ihmisen annos. Jos joku muukin sellaisen haluaa, niin tilatkoon oman ja lukeeko siinä laatikossa, että tarkoitettu porukalla syötäväksi?

edit. sitäpaitti kanalla ei nälkä lähde kunnolla. Kohta jo tulee jääkaapille asiaa.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Jotkut on ihmetelly miksi syön aina eväitä töissä. Olen kuitannut yleensä sen keliakialla ja laktoosi-intoleranssilla. Kumpaakaan ei ole diagnosoitu, mutta helpommalla pääsee kuin selittämällä jotain evoluutiosta ja elintarviketeollisuuden pahuudesta. Kalja onkin sitten vaikeampi tapaus firman kekkereissä, joten sitä olen toistaiseksi lipittänyt pään täyteen niin kuin kiltin pojan kuuluu .

Vierailija

Mummoni ruokavalio koostuu lähinnä perunasta ja leivonnaisista ja ruskeasta kastista. Silti hän joka kerta nähdessämme kysyy mitä oikein syön vaikka ruokavalioni on liioitellun monipuolinen ja terveellinen koitan vain leipää joskus vältellä.

Vierailija
Aschenisto
Oletteko huomanneet, että ruokavalioonne tai teihin suhtaudutaan oudoksuen ihmisten nähdessä, mitä syötte.

Ainakin itse olen huomannut, että monet ihmettelee karppaajia. Esimerkiksi pikaruokaravintolassa ihmetellään, miksi joku tilaa pihvin, juustoa, salaattia, muttei hampurilaisen kansia?

Itse henkilökohtaisessa elämässä olen huomannut ihme vittuilua, kun syön terveellisesti lounaaksi Lidlistä ostettua lähes täydet lihapitoisuudeltaan olevaa meetvurstia, makkaraa. Mitää? Siitä saa hyviä rasvoja ja paljon proteiineja. Lisäksi vedän litran täysmaitoa (30 grammaa hei protskua) ja lopuksi hedelmii kuten banaanei, omppui. Joskus vedän perus hiilaripaskaa.

Aamulla saan ihme vittuilua, kun kerroin vetäväni 3 raakaa kananmunaa (11 grammaa proteiinei terveyspommei ne on) ja täysjyväpuuroa.

Miksei muka hernekeittoon voi laittaa sekä sinappia että ketsuppia?

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Sana ruokavalio jo aiheuttaa säälinsekaisia katseita, dieetti taas ymmärretään laihdutusruokavalioksi. Ravintoloissa minulle tuputetaan rasvatonta kastiketta, kun etsin salaatin ja kanan listalta... olenhan TIETYSTI niitä laihduttajia, hoikkakin kun olen. Ei monikaan ymmärrä, että pysyn hoikkana pekonilla ja kananmunilla.

Lääkäriystävät yrittävät ystävällisesti vihjailla, että maksani ja munuaiseni eivät kestä... varsinkin, kun päivittäin nautin D-vitamiinia "myrkyllisiä" määriä...

Mutta koko ajan yhtä suurempi joukko tuttuja syökin kuten minä!

Ja meillä käyvät vieraat eivät edes huomaa, että syövät "terveysruokaa".

Vierailija
iileskotti

Mä näistä mitään tiedä, mutta eikös ne nuggetit ole aika pitkälti viljalla päällystettyjä?

Taitavat olla kyllä. Ja vilja kasvirasvalla kyllästettyä. Mutta ainakin lihaa on enemmän kuin viljaa, ja makroravinnesuhteet edes suunnilleen oikealla suunnalla.

Marssilainen
Eihän 20 kananugettia ole mitenkään kummaa. Senhän nyt voi ihan perus välipalana syödä. Ihme ämpyröintiä. Siksi en ikinä käykään missään mäkkärissä. Minusta 20 kananugettuia ON yhden ihmisen annos. Jos joku muukin sellaisen haluaa, niin tilatkoon oman ja lukeeko siinä laatikossa, että tarkoitettu porukalla syötäväksi?

Itse asiassa lukee. Lootan nimi on Team Box.

20 kananugettia voi olla yksi miehen annos, mutta kun kirpunkokoinen ja suunnilleen 15-vuotiaalta näyttävä tyttö sen popsii, niin jänniä katseita tulee. Täytyy myöntää, että viimeiset kolme tai neljä olivatkin liikaa.

Ateriaksi tarkoitetussa annoksessa taas on kuusi nuggettia, ranskalaiset ja limsa. Hintaa suunnilleen saman verran.

aes
Seuraa 
Viestejä173
Liittynyt4.7.2008

Tulin sen verran uteliaaksi, että vilkaisin 20 kappaleen nugettiannoksen ravintoarvot mäkkärin sivuilta.

Tuotteen koko 370 g/ml
Energiasisältö 890 kcal
Proteiinia 59 g
Hiilihydraatteja 58 g
Rasvaa 47 g
Suolaa 4,3 g
Tyydyttyneitä rasvoja 6 g
Kuituja 4 g

Muoks! Painoin epähuomiossa lähetä-nappia heti kun sain linkin toimimaan esikatselussa.

Ainakin suolan määrä näyttää hurjalta, ja jos tarkoitus on karpata niin hiilareita on aika paljon. Varmaan vielä syön tuollaisen satsin joskus pikkupäissäni, mutta en sillä lounaitani korvaisi kovinkaan mielelläni.

Uusimmat

Suosituimmat