Pajonko käytät(te) viikossa rahaa talouteen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli yksinkertaiseti, paljonko käytätte viikossa keskimäärin rahaa talousmenoihin?
Sanokaa myös perheenne koko.
Ilman lainoja tai vastavia rasitteita, eikä esim. lasten päivähoitomaksuja.
Jos joku vielä tohtii sanoa paljonko rahaa jää viikossa yli, niin tämä anonyymi kysely kertoo meille uteiaille suomalaisille jotain.
Paljoko lasten päivähoito maksaa tuloistanne?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Ja vielä voisi tarkentaa: mikä kaikki lasketaan talousmenoihin? Ruoka varmaan, ja sähkö-, puhelin yms. maksut. Työ- tai koulumatkat? Vuokra?

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Sinkkutalouteni menot vaihtelevat suuresti, mutta pyrin pitämään talouteni ylijäämäisenä.

Kuuluuko mäyräkoira viikossa kohtuullisiin talousmenoihin per aikuinen? Nörteillä vissiin korillinen EDiä?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
Starman
Eli yksinkertaiseti, paljonko käytätte viikossa keskimäärin rahaa talousmenoihin?

En ole laskenut, enkä varmaan haluakaan laskea. Ruoka & huvinapostelut on yksi niitä harvoja asioita, joissa minä törsään surutta kalliisiinkin tuotteisiin.

Sanokaa myös perheenne koko.

3 alle kouluikäistä lasta.

Jos joku vielä tohtii sanoa paljonko rahaa jää viikossa yli, niin tämä anonyymi kysely kertoo meille uteiaille suomalaisille jotain.

Vaikea sanoa, kun ylijäämärahat kertyvät vaimon tilille. Minä käytän suunnilleen kaiken minkä tienaan. Ei rahaa nyt juurikaan jää, kun vaimo ei ole töissä, mutta muuten kyllä.

Paljoko lasten päivähoito maksaa tuloistanne?

Ei mitään, esikoulu on ilmainen ja vaimo hoitaa vauvaa kotona. Vaimon ansionmenetykset ovat sitten toinen asia, mutta maksakoon, ei täältä rahaa mukaansa saa eikä joutavan krääsän hommaaminen tee iloiseksi kuin hetkeksi.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Tulot kuntotustuki, sis. eläkkeensaajan asumistuen: 1140€/kk
satunainen siivoustyö sukulaisilla:60€/kk

Vuokra: 527€
Matkakortti, seutu, vähennetyn kansaneläkeläisen seutulippu: 66,8€
Sosiaalisen luoton lyhentäminen: 70€
Sähkö: 40€/ joka 3. kuukausi eli n. 13€/kk
Vakuutuspaketti: n. 10€/kk
Röökiä menee 3-5 askia/vko eli kuussa max. 80€
Arvat ja pelaaminen: 60€/kk
Alkoholin käyttö satunnaista: 15€/kk
Soneran puhelin, sis. mm. tietokoheen lyhennys osamaksulla: n. 100€/kk
________________________________________________________ +
n. 260€ ruokaan ja hygieeniaan.

-

Vierailija

Kukaan ei todi vastata.
Mulla menee 200 €/viikko.
Ei sisällä lainoja, elatusapuja, ym.
Lixa tulee kerran kuussa ( toistaiseksi luojan kiitos ) ja loppukuusta olen aina PA.
Edes tähän ikään mennessä en ole oppinut hallistemaan menojani.
Tulot hallitsen kyllä muutamassa päivässä.

Vierailija

Kahden hengen taloutemme realistiset kulut (ruoka, laskut, muu taloudenpito) lienevät käytännössä noin 50-60 €/viikko. Tähän sitten tietenkin tulee vielä vuokra, harrastuskulut ja opiskelumatkakulut. Vähemmälläkin pärjäisi, mutta pitää sitä joskus vähän parempaa ruokaa tai saunajuomat ostaa.

Vierailija
baal1984

Sosiaalisen luoton lyhentäminen: 70€
Röökiä menee 3-5 askia/vko eli kuussa max. 80€
Arvat ja pelaaminen: 60€/kk
Soneran puhelin, sis. mm. tietokoheen lyhennys osamaksulla: n. 100€/kk

Hädänalaisiahan tulee ehdottomasti auttaa, mutta miksi meidän nettoveronmaksajien pitää maksella tuollaisia ylimääräisiä menoja? Eikö riittäisi, että me maksamme vain välttämättömän?

15 euron alkoholit suon, mutta muut ylläolevat pitäisi kyllä henkilön kustantaa itse vaikka pulloja keräten.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Carloz
Hädänalaisiahan tulee ehdottomasti auttaa, mutta miksi meidän nettoveronmaksajien pitää maksella tuollaisia ylimääräisiä menoja? Eikö riittäisi, että me maksamme vain välttämättömän?

Siksi, että Suomessa ei ansiotyön ulkopuolella olevia pidetä mitenkään hädänalaisina. Kaikille halutaan jonkinlainen toimeentulo ja valta edes jossain määrin itse hallita talouttaan.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija
Wiisas
Carloz

Siksi, että Suomessa ei ansiotyön ulkopuolella olevia pidetä mitenkään hädänalaisina

Sitä suuremmalla syyllä ihmisten turhanaikainen passivoiminen pitäisi lopettaa. Nimimerkki baal1984:kin lienee ihan työkykyinen, koska siivoaa 60 eurolla kuukaudessa sukulaistensa tiloja.

Miksei hän voi mennä siivoojaksi jollekulle yksityiselle työnantajalle, kun hän kerran sen homman tuntuu osaavan? Vai onkohan se muka liian paskaduuni?

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Carloz
Miksei hän voi mennä siivoojaksi jollekulle yksityiselle työnantajalle, kun hän kerran sen homman tuntuu osaavan? Vai onkohan se muka liian paskaduuni?

Jokaisella on omat syynsä, turhaan muiden tuloista ja tekemisistä kiihdyt. Ei se tukien varassa eläminen mitään kadehdittavaa ole. Minä ainakin maksan veroja jo senkin takia, että muista pidetään huolta. Minusta systeemi on hyvä. Ei ne pienet tuet ketään passivoi.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Vierailija
Wiisas
Carloz

Jokaisella on omat syynsä, turhaan muiden tuloista ja tekemisistä kiihdyt. Ei se tukien varassa eläminen mitään kadehdittavaa ole. Minä ainakin maksan veroja jo senkin takia, että muista pidetään huolta. Minusta systeemi on hyvä. Ei ne pienet tuet ketään passivoi.

Ensi vaaleissa äänestäsin sua, jos voisin.

Vierailija
Wiisas
Carloz

Tuloista? Mistä oikein kuvittelet noiden rahojen tulevan? Taikaseinästäkö ne röökirahat ja uhkapelirahat tulevat?

Niin kuin jo sanoin, hädänalaisista tulee huolehtia, mutta rajan pitää mennä jossain.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat