Laillinen mielenilmaus

Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Suurin mahdollinen, LAILLINEN lakko olisi vähentää omaa kulutusta. Kuluta vähemmän rahaa ostoksiin, älä ostele turhia "heräteostoksia".

Jätä vaikka välillä menemättä kauppaan, tai muuhun liikkeeseen. Pitäisko järjestää "Älä kuluta" tapahtuma(l"akko"), joka kestäis vaikka 2 viikkoa. Tuona aikana minimoisit kulutuksesi täysin.

Väitän, että jos yli 30% kansasta ottaisi osaa, niin sillä olisi jo vaikutusta, 30% olisi noin 1560000 ihmistä.

Tällä olsii erittäin suuri kansantaoudellinen merkitys, mutta "taistelu" on tehty täysin laillisin keinoin

Kyllä tuo olisi mielestänni hyvä mieleniilmaus nykyhallinnolle.

Mutta kertokaapa omia mietteitänne, onko tullut vastaavaa ajatusta mieleen'?

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Kommentit (8)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mulla toi tarkkoittaisi tuntuvammin sitä että lopettaisin arpojen ostelun ja rahapelien pelaamisen. Tämä voisi tehdä gutaa taloudelleni ja itsetunnolleni. Kannatan!

Yritän parhaani mukana olla keskittymättä pelihimon valloille päästämiseen ja skarpata

-

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006
baal1984
Mulla toi tarkkoittaisi tuntuvammin sitä että lopettaisin arpojen ostelun ja rahapelien pelaamisen. Tämä voisi tehdä gutaa taloudelleni ja itsetunnolleni. Kannatan!

Yritän parhaani mukana olla keskittymättä pelihimon valloille päästämiseen ja skarpata

Jepjep, kaikki mukaan talkoisiin!

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Juuri nämä kansantaloudelliset haitat huomioon ottaen ajaisin kampanjaa, jossa Jouluna annettaisiin lahjaksi palveluita turhan roinan sijaan.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
baal1984

Kävin taas kaupasa, nostin kassit pyörän sarville, siis kauppakassit, en omiani, ja lähden sutimaan fillarilla kotia kohti. Matkan varrella tuli vastaan henkilö, joka "hoilautteli" mulle jotain, ja ajattelin notta hällä on joku hätä. Laupiaan samarilaisen esimerkin mukhaan, mie jarrut kirskuen ja renkhaat uluvoten toppautin kulukuvälineeni sen etheen, ja kysyin siltä notta "Täh?". Se lykkäs heti minun silimänvalakuaisten välliin kasan paperia ja kysy notta "Olekkonää koskaan lukenu tätä?" Mie heiluttelin silimiäni vähän aekhoo eeskahtaaleen, ja vastasin luvettuani sille notta "Nuo ovat 2000 vuotta vanhoja uutisia, onks teitil tämän päivän paenosta?"

"Onhan mul" se vastas salamana, ja kaivoi laukusthaan esille niin tuoreen painoksen, että muste oli vielä märkhää, ja lykkäs sen mulle ja sano notta "Lueppas tätä!". Mulukoilin sen lykkäämän ohojekirijan pikasesti läpi, survaisin sen sitten takas sen kourhaan, ja kyshyin; "ookkonää käyny armeijan?", johon se puisti päätä niin että rastat helisi ja sano notta "Mie olen pasifisti" ja irvisti mulle päin etustusta. Mie sannoin notta "Niin huonosti ku tuo torni on vartioitu, se varmastii kaathuu ensimmäises rytäkässä, meeppä lukkeen vaikka puolustusvoimat.fi, sulle on niillä hommia, siel on niillä sulle pasi ja fist."

Vaimolla oli yskää, ja kuumetta, ei ollu hyvä olla oikheen missään asennossa, ja piti juossa apteekissa hakemassa lääkettä. Kuulema sellanen ku vino virus. Napurilla se vino virus on eri sorttia, se juoksee viinakaupassa harva se päivä, hakemasa lääkettä omaansa. Vinon viruksen lisäksi, yhelä toisela naapurilla on keno virus, se juoksee R-kioskilla pelaamassa joka päivä. Kävin kerran kattomassa niitä Hornetteja, ei, ei niitä maustettuja proilerinkoipia joita myyvään kaupan hyllylä, vaan niitä lentäviä taistelukonneita tiiätsie? Se teki ilimasa sellasen neliön muotosen silimukan, mutta niitä voi tehä halavemmallakin, toki maassa, nimittäin samanlaisen neliön muotosen silimukan teki naapuri kerran fillaril tuossa etupihalla, kun tuli paikallisesta pubista, suhteellisen vinossa ja kenossa.

Vierailija

Se että lakolla on vaikutuksia ja että sen on laillinen ei tarkoita että se kohdistuisi oikein. Enemmän haittaa eduskunnalle tekisi jos pyrkisi varaamaan kaikki taksit eduskuntatalon edestä omaam käyttöön. Tai majottaisi romanikerjäläiset portaille. Tai lähettäisi spostia tilit tukkoon eri osotteista.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006
Hybrid
Se että lakolla on vaikutuksia ja että sen on laillinen ei tarkoita että se kohdistuisi oikein. Enemmän haittaa eduskunnalle tekisi jos pyrkisi varaamaan kaikki taksit eduskuntatalon edestä omaam käyttöön. Tai majottaisi romanikerjäläiset portaille. Tai lähettäisi spostia tilit tukkoon eri osotteista.

Aloituksen pointti käytännössä olikin, että tuokaa esille LAILLISET "lakkokeinot", koska kaikkea ei todellakaan aina itsekään tule ajatelleeksi.

Eli jospa tähän ketjuun tuotaisiin ideoita täysin laillisita mielenilmauksista?

Uusimmat

Suosituimmat