YLE & RAHA

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jospa Ylen rahoitus järjestyisi parhaiten tuottamalla jotain tasokasta ja kansainvälistä, esimerkkinä vaikkapa BBC:n Office, vaikken tiedäkään vaikkapa Officen tuottojen määrää.

Kommentit (8)

Vierailija

Oon vähä miettiny, et ehkä joku tiedesarja olis hyvempi vaihtoehto suomalaisille, ei ainakaa laadukkaita sellasii sarjoja kyllä ihan liikaa ole, tarkemmasta aihepiiristä en sitten tiiä, tai lähestymistavasta muutenkaa, pitää vähä mietiskellä.

Vierailija
Carloz
Yle mainosrahoitteiseksi.

Siis yleisradio, jonka tärkeimpiin tehtäviin kuuluu riippumaton uutisointi ja asioiden todenmukainen tiedottaminen kansalaisille, tulisi saattaa riippuvaiseksi mainostajien rahoituksesta?

Vierailija

Nii jos vois vaikka mainostaa muuten kuin ohjelmien osiin katkomisella, ni se vois olla munkin mielestä aika jees, riippuu vähä millee sillee, tuotesijoittelu on kyllä mun suosikkeja ohjelmien (jollain millä lie tapaa luokitellessa) sisällöissäkin liene, vaikka joskus tuotepaastoonkin itseään rahalla mainostavia tuotteita.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

YLEllä on jo kokeiltu tuotesijoittelua - uutislukijalla olutta. Potkuthan siitä tuli.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Alarik
Carloz
Yle mainosrahoitteiseksi.

Siis yleisradio, jonka tärkeimpiin tehtäviin kuuluu riippumaton uutisointi ja asioiden todenmukainen tiedottaminen kansalaisille, tulisi saattaa riippuvaiseksi mainostajien rahoituksesta?

Auttaisko jos mainospaikat arvottaisiin mainosmaksun maksamisen jälkeen, eh?

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

olen kyllä tullut huomanneeksi,että carloz on porvarillisesti ajatteleva,eikä itään sitä vastaan.Ajattelen itsekin joistain asioista hyvinkin porvarillisesti.Mutta en ymmärrä ideologian sanelemaa automaattivastausta jokaiseen asiaan.
Ensinnäkin on olemassa yleisradiolaki.Ja toisekseen,en ymmärrä mitä hyvää seuraisi kanavan joutumisesta kaupallisten tahojen käsiin.

Asia josta Carloz ei maininnut,on hyvä kuitenkin mainita.Ylelläkin on parannettavaa.Aina ei täydellinen riippumattomuus näyttäisi olevan kultaisena ohjenuorana.
Mutta yleisesti ottaen ihan laatukriteereitä ajatellen,ylen kanavat(pääasiassa 1,2 ja teema) hakkaisivat pääasialliset kaupalliset kanavat(mtv3,nelone ja SUB)vaikka vasemmalla kädellä.
Jos minun televisio tekisi koneiden kapinan ja kysyisi,minkä kanavan haluan pitää?-vastaisin ylen 1.(suomi tv,mikäli suoria ravlähetyksiä tulisi enemmän).
Vaikka ylen linjassa on havaittavissa tiettyjä riippuvuuksia,niin pääasiassa oma asiaohjelma-tuotanto esimerkiksi on rohkeata,ja vallassa oleviin aatteisiin kriittisestikin suhtautuviin ohjelmiin on panostettu eikä niitä ole ns.juosten kustu.
Smaan aikaan kaupallisella kanavalla näytetään tuotesijoittelua sisältävää sisustus ohjelmaa tai ruotsin kuninkaallisia häitä.

Ja minulla ei muuten sinänsä ole mitään kaupallisia kanavia vastaan.Kaupallisilla kanavilla vaan kun tahtoo käydä niin,että kyse ei ole talousdemokratiasta,vaan harvain diktatuurista.

Vierailija

vitsi oli tossa joku ihan ehkä kelpo idea, mut unohdin sen
ehkä se liittyi palvelujenjakelemiseen tai johonkin ihmejuttuun
mutta laitetaan nyt vaikkapa elokuvat
niitä kyl yle vois pukkaa ite
vaik on noi uudet sarjatki joita se enempi tai vähempi ite pukkaa ni iha jees mut emmä tiä onks niistä ainakaa myyntituotteeks

Uusimmat

Suosituimmat