Nettitikun käytettävyyden optimointi

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Nettitikun käytettävyyden optimointi

Miten nettitikku pitää konffata Fedorassa, jotta sillä voidaan tehdä useampaa kuin yhtä asiaa kerrallaan? Eli jos panee Firefoxista latautumaan isomman tiedoston, kaista onkin ihan tukossa. Miten osan kaistasta voi käyttää surffaamiseen? Kentät on täydet, nopeudet noin 500 kt/s.

Rehelliset konffausohjeet, kiitos! Ei mitään buusteriohjelmien linkkejä.

Sama Windows-väelle voisi tarjota myös, jos joku tietää.

Avainsanat: DNA, Saunalahti, Sonera, mokkula, nettitikku, latenssi, konffaus, pinna, raivo

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Kommentit (4)

Vierailija

QoS pitää olla päällä.

Muutenhan käyttis hoitaa vuorottelun. Mutta ei se voi keskeyttää ison tiedoston latausta. Sen voi tehdä vain ajuri. Ja tämän keskeyttelyn nimi on QoS.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
apulaislaama
Parhaiten optimoit nettitikun käytettävyyden kun laitat sen suosiolla suoraan roskiin
Olen ollut oikein tyytyväinen Saunalahden tarjoamaan 3G-yhteyteeni. Tämä kaistan käytön jako on kiinni mun omista konffeista, ei nettitikusta taikka Saunalahdesta.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija
Saw
Olen ollut oikein tyytyväinen Saunalahden tarjoamaan 3G-yhteyteeni. Tämä kaistan käytön jako on kiinni mun omista konffeista, ei nettitikusta taikka Saunalahdesta.

Minulla Saunalahden 3G-yhteys toimi enimmäkseen ihan hyvin parin vuoden ajan, kun käytin sitä Windows XP, Vista ja Ubuntu 8.10-käyttiksillä. Todelliset ongelmat alkoivat vasta, kun kokeilin Ubuntun 9.10, 10.04 ja 10.4.1-versioita, joten palasin takaisin Ubuntun 8.10-version käyttäjäksi. Nyt toimii taas suhteellisen hyvin. Kyllähän tämä hinta-laatusuhteensa puolesta vetää hyvin vertoja ADSL:lle (ADSL maksaisi täällä hieman yli 30 euroa kk, 3G maksaa 9,8 euroa kk).

Uusimmat

Suosituimmat