Tutkijat tyrmäävät uudet amerikkalaiset ravintosuositukset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tässä uunituore kuuden tutkijan kirjoittama 82 lähdeviitteen kritiikki
Yhdysvaltain maatalousministeriön uusia ravitsemussuosituksia kohtaan:

http://www.nutritionjrnl.com/article/PIIS0899900710002893/fulltext

Artikkeli on varsin ajankohtainen ja antaa toisenlaisen käsityksen
nykyisten ravintosuositusten toimivuudesta - erityisesti
hiilihydraattien vaikutuksesta liikalihavuuteen sekä mm. sokeritaudin
lisääntymiseen.

Ja jos vielä tämän jälkeen osaa kertoa, miksi THL:n pitäisi ottaa mallia yhdysvaltalaisista ravintosuosituksista, niin kertokaa ihmeessä!

Sivut

Kommentit (103)

Vierailija

Tutkijat ovat väärässä.

Itse kun katselen näitä ravintoarvoja, niin aika hyvinhän nämä palvelevat raavaan miehen tarpeita. Alemmassa on vajaa puolet päivittäisestä proteiinitarpeesta.

BK® Quad Stacker

920 calories
28g sat. fat
220mg cholesterol
8g sugar
31g carbs
63g fat
2g trans fat
56g protein
1730mg sodium

TRIPLE WHOPPER® with Cheese Value Meal (Small)

1780 calories
35.5g sat. fat
225mg cholesterol
62g sugar
147g carbs
101g fat
3.5g trans fat
77g!! protein
2130mg sodium

http://www.bk.com/en/us/menu-nutrition/category1/menu-item2001/index.html

Btw, Hooters ja Burger King haluavat Suomeen.

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2010092312399504_ru.shtml

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14026
Liittynyt23.6.2005

Kirjoitin tästä jo tuonne toiseen ketjuun eikä sielläkään ketään kiinnostanut. Tylsimykset.

Voisiko joku saatana l-u-k-e-a kyseisen paperin ? Itse luin ja olin vaikuttunut.

post1420322.html#p1420322

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Sää nyt olet niin herkkävaikutteinen

Ei pidä vaikuttua nuorempien kandinööbien satuiluista niin paljoa.

Täytyy lukea kun ehtii. On vielä Puskan Pekan järkälemäinen noobel tutkimuskin Pohjois-Karjalasta lukematta. Käsitellään asiat tärkeysjärjestyksessä

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14026
Liittynyt23.6.2005

Eikös dementian perusoire ole vanhojen asioiden muistaminen liiankin hyvien ja uusien asioiden mieleenpainamisen erityinen hankaluus ?

Sopisi 7 maan tutkimusta hypettävien Puskan Ja Uusituvan fatwaan liiankin hyvin.

Dementikoille tietenkin toimisi alakarppaus:

http://www.news-medical.net/news/2005/10/17/13803.aspx

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Ollaan ny hiljaa vaan pari kuukautta.

Kyllä toi tutkimus äkkiä unohtuu ja sitten taas suositellaan kaikille:
Terweellistä Wehnäleipää, jossa on Paksusti päällä Beceliä. Lisäksi pelotellaan kaikki Kolestroolilla ja pistetään limpsaan valmiiksi Statiineja.

Kyllä siitä hyvä tulee!

Vierailija
Neonomide
Kirjoitin tästä jo tuonne toiseen ketjuun eikä sielläkään ketään kiinnostanut. Tylsimykset.

Voisiko joku saatana l-u-k-e-a kyseisen paperin ? Itse luin ja olin vaikuttunut.

post1420322.html#p1420322

Faktat ovat ikäviä tosiasioita, mitä artikkelissa tuodaan esiin. Ihmiset haluavat mielummin uskoa vanhoihin teorioihin, jotka toimivat "teoriassa". Lopputulos on kuitenkin se joka ratkaisee, kun puhutaan suosituksista, ihminen ei ole kone vaan ihminen.

Antaa ihmisten vain lihoa ja sairastua. Jokainenhan saa kuitenkin itse (sitten 18v ikäisenä) päättää elääkö ikuisessa nälässä ja helvetissä stressaantuneen hoikkana vai kylläisenä ja hyvänoloisena hoikkana. Suomalaiset rimpuilevat Puskan kaavaa tuulimyllyä taistellen koko elämänsä ylipainoisena, sairaana, lääkittynä helvetinmoisessa omantunnon tuskissa. Ei ihme, että lääkefirmat ovat tukevasti jalkautuneet Suomeen jo kanditasolla - tänne kannattaa panostaa, paljon sairaita ihmisiä!

Vierailija

Itse olen edelleen vakuuttunut siitä, että kansa lihoo 24/7 napostelukulttuurista johtuen.

Ehkä 5 % ihmisistä yrittää noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia, muut vetävät kaksin käsin sokeri-rasva-herkkuja ja ottavat palanpainikkeeksi alkoholipitoisia juomia, limsoista puhumattakaan.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Carloz
Itse olen edelleen vakuuttunut siitä, että kansa lihoo 24/7 napostelukulttuurista johtuen.

Ehkä 5 % ihmisistä yrittää noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia, muut vetävät kaksin käsin sokeri-rasva-herkkuja

Suomalaisethan syövät nykyisin aika vähärasvaisesti. Katseletko koskaan ihmisten ostoskärryjä? Melkein kaikki ostavat rasvatonta maitoa, rasvatonta juustoa ja rasvatonta jogurttia. Rasvaa saadaan keskimäärin suositusten mukaisesti, mutta merkittävä osa ihmisistä (etenkin lihavista) saa sitä liian vähän jopa suosituksiin nähden.

Sokeria kyllä syödään aivan liikaa, mutta eikös ravitsemussuositukset annakin luvan saada 10% energiastaan sokerina?

Vierailija

Ei lähde nälkä viljalla ja margariinilla.

Kaikki muut rasvat on kielletty virallistaholla eli tarkoitus on pitää kansa nälässä. Ja sen vuoksi, kun harva pystyy oleen nälässä, niin jengi syö aivan hullun lailla sitä kevyttä sokeripitoista moskaa ja ovat lihavia.

Ja takuulla ei liikuta yhtään.

Ja lopputulos on juurikin sitä, mitä lääketehtaat haluavat eli jengi vetää insuliinia, verenpainelääkkeitä sekä kolesterolilääkkeitä.

Hyvä meidän korruptoitunut Puska kavereineen.

Nauravat partaansa meidän tyhmyydelle.

Itse syön voita ja nautin.

Vierailija

Kiinnittäkääpä ensi kerralla kaupassa huomiota eritysesti ylipainoisten ostoskärryjen sisältöön. Ne suorastaa pursuavat kaikenlaisia light-tuotteita, rasvattomasta maidosta kumijuustoihin, sitten löytyy makarooneja, vehnämuroja jne.

Jos jollain niin tuolla dieetillä saa lihotushormoni insuliinin villiintymään.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

carloz kirjoitti:
"Itse olen edelleen vakuuttunut siitä, että kansa lihoo 24/7 napostelukulttuurista johtuen.

Ehkä 5 % ihmisistä yrittää noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia, muut vetävät kaksin käsin sokeri-rasva-herkkuja ja ottavat palanpainikkeeksi alkoholipitoisia juomia, limsoista puhumattakaan."

-saitkin jo vastauksia,mutta kannanpa korteni kekoon minäkin.Varmasti enemmän kuin 5% yrittää noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia.Korkeintaan näistä yrittäneistä 5% onnistuu.Eli ne kaikkein itsekurisimmat ja taistelutahtoisimmat.Hekin toki väsymystä,vilua ja sokerivuoristorataa tuntien.
Juttu on niin,että ravitsemussuositukset ajavat tuohon naposteluun.
Eräs aika usein meillä viikonloppuja viettävä tuttu pyrkii kaikin tavoin noudattamaan vt.suosituksia.On iloinen ja ylpeä,kun saa täyttää halvalla perunalla lautasta kalliimien lisukkeiden rinnalle.Ja vaihtaa kuulemma makarooniin aina kun peruna kyllästyttää-ja se on vielä halvempaa.No,tämä kaveri syö vt.lautasensa jossa on sitten joatin rehua kalan tai jonkun oikein suositellun lihajalosteen kyljessä.Tunti-3 tuntia tästä,hän yleensä kaivaa aina mukanaan kantaman suklaalevyn esiin,ja puhuu päivän sokereista joita tarvii.Yleensä 1/4 osa suklaalevystä kahvin kanssa+kahvileipää.Tämän jälkeen hän huokaa,että on saatu sokerit kohdilleen.Myös limsaa ja mehua hörppii aika ajoin.
Kaiken kaikiaan hän on (vielä)suht perusterve alle 40 vuotias ihminen,sanoo syövänsä terveellisesti.Aikaa yhdessä viettäessämme on silmiin pistävää,että minä syön 5-8 tunnin välein täyttävän rasvaisen annoksen enkä tarvitse siinä välissä virkistyäkseni päivän sokereita(hänen ilmaisu).Olen hoikka,energinen ja terve.Syön mahdollisimman päinvastoin kuin meitä kehoitetaan syömään.Pois lukien suuri rehujen määrä.Ruokailu kerrat on 2-3 vuorokaudessa vrt.suositellut 6-7.Jo tuo lähtökohta kertoo siitä,että vt.ruokailussa on tarpeenkin "korjailla" verensokereita vähän väliä.Koko vt.ravitsemussuositus on itseasiassa napostelua,jatkuvaa insuliinin ja verensokerin vuoristorataa.

Vierailija
Ding Ding
Suomalaisethan syövät nykyisin aika vähärasvaisesti. Katseletko koskaan ihmisten ostoskärryjä? Melkein kaikki ostavat rasvatonta maitoa, rasvatonta juustoa ja rasvatonta jogurttia.

Pointtina onkin se, mitä ihmiset ostavat (kaupoista, ravintoloista, Alkosta) noiden vähärasvaisten tuotteiden lisäksi. Ostoskärryt notkuvat sokeri-rasva-herkuista, limsoista, alkoholista - arkena ja juhlana.

Itsekin olen sitä mieltä, että rasvaa sinänsä ei ole syytä kartella. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että virallisterveellisiä suosituksiakaan ei voi syyttää, koska hyvin harva niitä noudattaa. Syödään virallisterveellisesti ja kaikki ylimääräinen p*ska sen sen lisäksi.

Ja lopulta liikutaan aivan liian vähän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat