Hyvin toimii vanha renault

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

kohta oon 4000 km ajanut ja ei oo vikaa ollut, ihan hyvin käytetyltä autolta.

kerran kävin korjaamolla niin ne putsasi jarrut kun oli karstaa kertynyt.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Päivitä tilanteesi kun oot ajanu 10 000 km. Vasta sitten uskon, että jopa Renaultien joukossa saattaa olla toimivia vanhoja autoja.

Omalla vanhalla, toisenmerkkisellä kärryllä ~40 000 edellisestä varsinaisesta huollosta, mitä nyt öljyt ja bensat on välillä vaihdettu.

Vierailija

Miksei ihmiset vain voi uskoa sitä faktaa, että vanhat autot on laadukkaampia, turvallisempia (passiivisesti) ja luotettavempia kuin uudet autot.

No mutta sinänsä hyvä, jääpähän ennemmän meille. Vahoja autoja kun ei enään valmisteta niin ne loppuu joskus :(

Vierailija
Sahrah
Miksei ihmiset vain voi uskoa sitä faktaa, että vanhat autot on laadukkaampia, turvallisempia (passiivisesti) ja luotettavempia kuin uudet autot.

Minä en usko tuota turvallisuuden kohdalta. Tämä siksii koska autojen koot ovat hiljakseen kasvaneet. On myös sellainen tuntuma että vuosikymmen-pari sitten oli normaalia että esim 10v vanhassa autossa oli ruostetta siellätäällä. Nykyään vm 2000 vehkeessä en sellaista hyväksyisi. Tämä voi tietysti johtua siitä että Suomessa oltiin tuolloin vähän köyhempiä..

Sahrah
No mutta sinänsä hyvä, jääpähän ennemmän meille. Vahoja autoja kun ei enään valmisteta niin ne loppuu joskus :(

Ei hätää. Nykyiset autot ovat sitten tulevaisuudessa niitä vanhoja.

Vierailija
Sahrah

Viittasitko tuolla minun kommenttiini, vai tarkoititko tuon ihan yleisesti kaikille? Jos oli mulle tarkoitettu, niin olen kyllä 100% sitä mieltä, että vanhemmat autot ovat teknisesti luotettavampia kuin uudet. Uskoni horjuu vain tiettyjen merkkien kohdalla ikään katsomatta.

Vierailija

Yleisellä tasolla tarkoitin. Se riippuu sitten ihan merkistä ja mieltymyksistä mikä on uusi ja mikä vanha.

Sehän siis on ihan totta, että kolaritilanteessa vanha auto selviää huonommin useimiten. Mutta vanhalla autolla on helpompi välttää kolari kun 1. ei tarvitse ajaa kauheaa vauhtia tunteakseen vauhdin hurmaa 2. tuntuma tiehen on paprempi, ei ajeta pumpulin päällä. Vanhalla autolla itsesuojelusvaisto tulee esiin useammin kuin uudella, jossa meno on tasaista koomista.

Tärkein asia on ajonautinto, jota ei saa tyydytettyä pumpulin päällä istuessa. Lisäksi ne ei edes näytä autoilta vaan avaruusaluksilta.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Sahrah
Yleisellä tasolla tarkoitin. Se riippuu sitten ihan merkistä ja mieltymyksistä mikä on uusi ja mikä vanha.

Sehän siis on ihan totta, että kolaritilanteessa vanha auto selviää huonommin useimiten. Mutta vanhalla autolla on helpompi välttää kolari kun 1. ei tarvitse ajaa kauheaa vauhtia tunteakseen vauhdin hurmaa 2. tuntuma tiehen on paprempi, ei ajeta pumpulin päällä. Vanhalla autolla itsesuojelusvaisto tulee esiin useammin kuin uudella, jossa meno on tasaista koomista.

Tärkein asia on ajonautinto, jota ei saa tyydytettyä pumpulin päällä istuessa. Lisäksi ne ei edes näytä autoilta vaan avaruusaluksilta.

Kuljetin kerran talvipakkasilla vanhalla yli 500tkm ajetulla rouskullani palelevaa ulkomaalaisystäväpariskuntaa. He ihmettelivät avoimesti miksi ajan moisella kamppeella.

Tuskin edes ymmärsivät vastaustani, jonka tarkoituksena oli korostaa ajamisen fiilingin ylivertaisuutta 60-luvun peleissä verrattuna nykyisiin steriileihin tusinatuotteisiin, joihin parkkipaikalla astuessaan pitää tarkistaa rekisterinumero ettei istahda vieraan laitteeseen.

Olen samaa mieltä - jotain jää uusista kulkupeleistä puuttumaan.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
ROOSTER
..Olen samaa mieltä - jotain jää uusista kulkupeleistä puuttumaan.

Ei jää, ei yhtään mitään. Olen ajellut kaikenlaisilla autoilla aina 70 luvun kärryistä nykyiseen 2007 vuosimallin autooni enkä tätä vaihtaisi yhteenkään aikaisemmista autoistani. Nykyinen on ajo-ominaisuuksiltaan niin hyvä että ei yksikään aiemmista pääse lähellekään.

Vierailija

Aika kultaa muistot mutta henkilökohtaisista mielipiteistä ei voi kiistellä.

Kansankielessä ja perusjantterin lausumana määritelmä "hyvä ajettava" on uskomattoman laaja.

Tiäremiehelle vaan kovaa ajoa. Mitäs sitten jos hajoaakin? Yleensä ne "varmasti läpipaskat ja jokatapauksessa heti hajoavat" -autot on käytettynäkin sen verran halvempia, että hintaerolla tekee jo vallan hurjia huoltomääriä.
Mielestäni enemmän viitsimiskysymys.
Itsetuntokysymys myös. Toisille on uskomatoman kova kolaus ja käsittämätön häpeämisen aihe, jos OMA AUTO jättää välille tai siihen tulee vika.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
iMuke
ROOSTER

Ei jää, ei yhtään mitään. Olen ajellut kaikenlaisilla autoilla aina 70 luvun kärryistä nykyiseen 2007 vuosimallin autooni enkä tätä vaihtaisi yhteenkään aikaisemmista autoistani. Nykyinen on ajo-ominaisuuksiltaan niin hyvä että ei yksikään aiemmista pääse lähellekään.

En tarkoittanut tietenkään pelkkää ajamisen helppoutta tai siistiä menoa vaan - TUNNELMAA.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
ROOSTER
iMuke
ROOSTER

En tarkoittanut tietenkään pelkkää ajamisen helppoutta tai siistiä menoa vaan - TUNNELMAA.

Nojoo, niinpä niin. Mutta maantiellä tarvitsen ajamisen helppoutta ja hyviä ajo-ominaisuuksia, en tunnelmaa. Tiäremiehelle sellaisia terveisiä että ainoa vanha Renaultti joka mulla on toiminut on Renault Carte d'Argent X.O.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Juon mieluummin Jallua kuin Renua. Renua en myöskään käyttöautona pitäisi. Ja tuo tunnelma autoillessa. Toisilla on siihen fiilistelyyn mahdollisuus, kuten minulla. Eri asia on kun junnataan jotain työmatkaa. Siihen tarvitaan siirtymäväline, ei Autoa.

- Ubi bene, ibi patria -

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Käytetty renu oli ja noin 2000 maksoin oli ajettu 82 tuhatta, nyt 85 ja vähän päälle.

Oli kylläkin 700 euron huoltokin tehty, ennen kun ostin. sen takia varmaan maksoi noin 2000 euroa.

Ihan hyvä käyttöauto kun siirtyy paikasta toiseen. syö keskimäärin bensiiniäkin 5 litraa satasella kun on pienehkön kokonen.

Toimiikin uudella E10 polttoaineella, koska kaikki Renaultit toimii 1997 vuodesta lähtien.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
Pacanus Rusticanus
Juon mieluummin Jallua kuin Renua. Renua en myöskään käyttöautona pitäisi. Ja tuo tunnelma autoillessa. Toisilla on siihen fiilistelyyn mahdollisuus, kuten minulla. Eri asia on kun junnataan jotain työmatkaa. Siihen tarvitaan siirtymäväline, ei Autoa.

Olet ilmiselvästi askeetikko!

Juot Jallua vaikka kunnon konjakkiakin on saatavilla. Junnaat mieluummin työmatkasi kuin istut mukavilla penkeillä äänettömässä Renaultissa ja siirryt pehmeästi jonossa. Työkin on ilmeisesti myrkkyä mutta teet sitä kuitenkin.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010
ROOSTER
Pacanus Rusticanus

Olet ilmiselvästi askeetikko!

Juot Jallua vaikka kunnon konjakkiakin on saatavilla. Junnaat mieluummin työmatkasi kuin istut mukavilla penkeillä äänettömässä Renaultissa ja siirryt pehmeästi jonossa. Työkin on ilmeisesti myrkkyä mutta teet sitä kuitenkin.

En aja työmatkaliikenteessä. En edes käy töissä. Vähän niin kuin semmoisena varhaiseläkkeellä olevana hallituksen puheenjohtajana tulee vaan oltua ja jotain pientä askarreltua. Enkä juo Jallua, mutta joisin jos olisi pakko valita Renun ja sen väliltä. Autojakin on, kun se on pienimuotoinen harrastus ollut jo kolmisenkymmentä vuotta. Hiljaisiakin on joukossa.

Se on tunnustettava, että moottoripyöristä kumpaakaan ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa hiljaiseksi. Naapuri naureskeli kesällä kun paukuttelin kuulosuojaimet päässä kylällä.

- Ubi bene, ibi patria -

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat