Mensan virallinen testi vs. nettitesti(t)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Otsikko kertookin jo olennaisen, eli onko mensan virallisen testin ja nettitestien välillä eroa (vai pitäisikö puhua miten suuri ero on)? Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?
Kiinnostaisi mennä mensan viralliseen testiin, sillä sain mensan sivuilla olevasta testistä (http://www.mensa.fi/sivu.php/nettitesti) kaikki 20/20 oikein, ja samalla mainostettiin tulemaan testauttamaan itsensä virallisesti. Olen kuitenkin vähän skeptinen, sillä tuntuu hiukan rahastukselta mennä viralliseen testiin, jos tuo nettitesti "valehtelee" parempia lukemia. Toisaalta sain Tanskankin mensan nettisivuilla olevasta testistä (http://mensa.dk/testiq.xml) jonkun aivan hervottoman tuloksen, tyyliin 158 keskihajonnalla 24 (en muista tarkkaan kun siitä on jo jokunen aika kun testin tein). Onko järkeä mennä mensan viralliseen testiin näillä nettitestien tuloksilla?

Kommentit (5)

Vierailija

Olen käynyt Mensan testissä aikaa ennen nettiä eli lähes 20 vuotta sitten. Mensan nettitesteistä olen saanut myöhemmin n. 10 pistettä parempia tuloksia.

Toisaalta olisi varmaan järkevintä käydä Mensan "paperi"testissä uudelleen. Muistan, miten paljon jännitin testiä silloin nuorena. Se voi kuulemani mukaan vaikuttaa tulokseen.

En ole itse sillä paperilla koskaan mitään tehnyt, mutta onhan sitä kieltämättä kiva katsoa .

Vierailija

Ei niillä minusta niin suurta eroa ole. Sain linkkaamastasi mensan testistä vain 2,7181 ja tanskanmaalaisesta 6,67428. Aika huonoja testejä siis molemmat, joten suhtaudun niihin aika skeptisesti.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9013
Liittynyt20.6.2009
jees
Noi on niitä asioita joista kannattaa olla julkisesti hiljaa. (Siis älykkyysosamäärä)

Varsin totta. Muutama mensalainen oli juuri nostanut syytteenkin kun heidän jäsenyytensä oli julkistettu.

spin0
Ei niillä minusta niin suurta eroa ole. Sain linkkaamastasi mensan testistä vain 2,7181 ja tanskanmaalaisesta 6,67428. Aika huonoja testejä siis molemmat, joten suhtaudun niihin aika skeptisesti.

No kyllä kannattaa suhtautuakin. Noiden mukaan sinulla on hädin tuskin aivotoimintoja alkuunkaan.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Uusimmat

Suosituimmat