Haloska Häkämiehelle: "Haista sinä jätkä v***u !"

Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Tänään ilmestyvä Suomen Kuvalehden Pekka Ervastin ja Timo Haapalan kirja "Kuka Mitä Häh" paljastaa herkullisia keskusteluja presidentti Tarja Halosen ja puolustusministeri Jyri Häkämiehen välillä, kuten tämä lokakuulta 2009:

Halonen: "Haista sinä jätkä v***u !"

Häkämies: "Haista ite !"

(Tämän päivän Iltasanomien mukaan)

Pikkumaisuutta Haloska osoitti myös vetäessään Sauli Niinistön nimen yli puolustusvoimain komentajan Juhani Kaskealan ehdottamasta majuriksi ylennettävien listasta, ylennyksen sen sijaan saivat virkaiältään nuoremmat reservin kapteenit. Haloskan kommentti asiaan oli kuulemma:

"Sanokaa sille Niinistölle, että kyllä ylipäälliköksi pääsee pienemmilläkin natsoilla !"

Huolestuttavaa ! Jos valtion päämies alentuu teinikieleen, onko pelättävissä "Non Compos Mentis", Kallion tyttö on taantunut viisitoistakesäiseksi ? Toisaalta, sanailihan Urkkikin välillä aika voimallisesti: "Saatanan tunarit !" (Vuorineuvoksille).

Näin siis päivän Iltasanomat, pitääpä ostaa kirja, mielenkiintoista tietoa kulissien takaa !

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Nämä poliittikkojen ja julkkisten reservin sotilasarvot ovat kunniamerkkeihin rinnastettavia asioita. Jotkut niitä varmasti arvostaa.

Kirjassa ei taidettu kertoa, paljonkohan Salella on kertauspäiviä? Tai Ikellä?

Vierailija
Hannu Tanskanen

"Sanokaa sille Niinistölle, että kyllä ylipäälliköksi pääsee pienemmilläkin natsoilla !"

Pitää paikkansa. Hitler oli korpraali ja Kekkonen muistaakseni vääpeli, Halonen itse taas ei ole käynyt edes armeijaa.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Moses Leone
Hannu Tanskanen

Pitää paikkansa. Hitler oli korpraali ja Kekkonen muistaakseni vääpeli, Halonen itse taas ei ole käynyt edes armeijaa.

Joo ja unohdit "La Petit Caporal" in eli Napoleonin !

Eipä ihme, että sodat menivät miten menivät, kun armeijoita johtivat korpraalit eivätkä kenraalit,kuten meillä .

Kekkosen sotilasarvosta ei wiki kerro mitään?

Vierailija
Hannu Tanskanen
Moses Leone
Hannu Tanskanen

Eipä ihme, että sodat menivät miten menivät, kun armeijoita johtivat korpraalit eivätkä kenraalit,kuten meillä .

Kekkonen tietääkseni järjesteli 20-luvulla sissiretkiä Vienaan.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
Hannu Tanskanen
Moses Leone
Hannu Tanskanen

Ettei vain edelleen elätetä engelsmannien propagandaa.

Kyllä Napoleon taisi olla jo aito kentsu kun alkoi diktaattoriksi ja liekö koskaan ollut korpraali. Pituuskin on kuulemma väärin. Nykyväitteiden mukaan oli ihan keskimittainen jäbä. Joku viisa väitti, että sammakon syöjien jalka oli pitempi kuin engelsmanneilla ja pätkäisyys johtuu sitä.

Kyllä se ainakin Ike on ansainnut nuo majurin natsat ja sankaruudesta. Harva poliitikko on pystynyt samanlaiseen urhokkuuteen rakkauden tantereilla.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Henk. koht. olen potenut syvää halveksuntaa presidentti Halosta kohtaan henkilönä jo ennen presidenttiyttään, ja myös sen jälkeen. Mielestäni on hyvä, että kaikkien aikojen suosituimmasta presidentistä valuu kulissien takaakin edes jotain kansan korviin, ettei kaikki julkikuvasta ole pelkkää naistenlehtien kiiltokuvankiillotusta kuten tähän asti on ollut.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija
CE-hyväksytty
Mikä on Hannu Tanskasen sotilasarvo? Jos saan kysyä?
Kaippa tuolla koulutuksella ainakin vänrikki on. Itse olen Ilmavoimien ylikessu ilman kertausharjoituksia. Mutta Hannu. Vastaapa tuohon CE:n kysymykseen

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat