Valtion valta on näennäinen.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Valtio on organisaatio joka on ottanut itselleen luvan käyttää lakeja ihmisten hallitsemiseen. Näin ihmiset saadaan käyttäytymään valtaapitävien ihmisten mielihalujen mukaan. Samalla tavalla kuin valtio on ottanut itselleen luvan käyttää valtaa mielivaltaisesti myös yksilö voi ottaa itselleen luvan käyttää valtaa mielivaltaisesti ja tuomita omien lakiensa mukaan ihmisiä jotka rikkovat hänen omia sääntöjään. Mikään ei voi tätä estää minun lakieni mukaan koska jos joku yksilö tai organisaatio yrittää näin tehdä niin hän rikkoo minun lakiani jonka mukaan mikään yksilö/ organisaatio ei saa rajoittaa ajattelun vapautta. Ja samalla tavoin kuin valtion voi tuomita minut jostain rikkeestä (jonka valtio määrittelee) tiettyyn rangaistukseen niin minä voin tuomita rangaistuksen asettajan (tuomarin) tiettyyn rangaistukseen minun vapauteni ja itsemääräytymisoikeuteni rajoittamisesta.
Valtion, hallituksen ja sen oikeusjärjestelmän valta on näennäinen eli illuusiivinen koska se ei ole olemassa todellisuudessa - ainoastaan ihmisten mielissä jotka puolestaan ovat subjektiivis abstraktiivis egosentrisiä ja näillä tietoisuuksilla ei saada tietoa todellisuudesta sellaisena kuin todellisuus, tai maailma sellaisenaan ilmenee. Minun todellisuudessa ei ole olemassa mitään markkinataloutta, ihmissuhdepaskaa, omistusoikeutta mihinkään autoon tai taloon tai ihmiseen vaan kaikki se on näennäistä ja "sopimuksen varaista". Minulta ei ole koskaan kysytty haluanko minä allekirjoittaa sopimuksen jossa suostun elämään illuusiossa jossa annan valtiolle, muille ihmisille tai muulle paskalle näennäisoikeuden vaikuttaa minun elämääni. Ja jos minulta nyt kysyttäisiin haluaisinko suostua tällaiseen sopimukseen niin vastaisin että sopimus on valtion luoma subjektiivinen abstraktio joka ei ole olemassa ja näin ollen en voi allekirjoittaa sopimusta jota ei ole olemassa ja sanoisin että valtio ja sen järjestelmän orjat voi mennä roskiin. Minua lähinnä vituttaa kaikki paska mitä ihmiset mielissä liikkuu. Olen itsenäinen, vapaa, luonnon eliö joka on riippuvainen ainoastaan itsestään sekä niistä ravintoaineista ja muista aineista jotka ovat edellytyksenä minun orgaanisen elimistöni toimintakyvylle ja kaikki muu voi painua hiiteen.
Vittuun valtio, yritykset, ideologiat ja niiden orjat. Anarkismi valtaan!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Valtio perustuu myös yhteiskuntaan. Keskimäärin ihmiset haluavat elää melko turvallista elämää. Tätä varten on perustettu oikeuslaitos ja lait, jotta ihmiset eivät lynkkaisi väärintekijöitä ilman oikeudenkäyntiä. Lynkkauksessa on se huono puoli, että se on melko sattumanvaraista toimintaa verrattuna siihen, että kaikilla on sama laki ja oikeudenkäynti.

Tietysti yksilö saattaa toimia omatoimisesti muita vastaan, mutta mikäänhän ei estä niitä muita toimimasta vuorostaan kyseistä yksilöä vastaan. Pikemminkin on niin, että yhteiskunnassa kannattaa etsiä vuoropuhelua ja kompromissia. Tietysti, jos yksilö kokee tulleensa kohdelluksi kaltoin, se ärsyttää häntä. Mutta yksilöillä on lainmukaisiakin vaikutusmahdollisuuksia, kuten äänestäminen, valitusoikeus, sananvapaus, mielenosoitusmahdollisuus, jne..

Huonompi homma mitä yksilö voi tehdä on passivoitua turhautuneena tai taistella yhteiskuntaa vastaan. Parasta mitä yksilö voi tehdä on rakentaa parempaa yhteiskuntaa muiden kanssa.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Weird'Os. Onhan sinulla oikeus muuttaa johonkin toiseen valtioon, kun kerran olet noin k**piintynyt nykyiseen valtioosi. Jossain Tyynellämerellä on varmaan vielä asumattomia saaria, johon voisit perustaa oman valtiosi.

Vierailija
Ertsu
Weird'Os. Onhan sinulla oikeus muuttaa johonkin toiseen valtioon, kun kerran olet noin k**piintynyt nykyiseen valtioosi. Jossain Tyynellämerellä on varmaan vielä asumattomia saaria, johon voisit perustaa oman valtiosi.

Jep. Jos haluan muuttaa esim. johonkin tyynenmeren asumattomaan saareen niin minun pitää ostaa se joltakin toiselta valtiolta joka "omistaa oikeuden" kyseiseen saareen. Ja sitä varten pitäisi olla vitusti rahaa ja se taas tarkoittaa muiden pillin mukaan hyppimistä johon en suostu/ kykene. Minun alueeni tai pinta-ala johon vain minulla on oikeus on minun kehoni materiaalinen ulottuvuus ja kukaan tai mikään paitsi minä itse ei voi hallita sitä.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Weird'Os
Ertsu

Jep. Jos haluan muuttaa esim. johonkin tyynenmeren asumattomaan saareen niin minun pitää ostaa se joltakin toiselta valtiolta joka "omistaa oikeuden" kyseiseen saareen. Ja sitä varten pitäisi olla vitusti rahaa ja se taas tarkoittaa muiden pillin mukaan hyppimistä johon en suostu/ kykene.

Ei sitä saarta tarvitse omaksi ostaa. Muutat vain siirtolaiseksi. Pitcairn voisi olla hyvä vaihtoehto. Neljästä saaresta vain yhdellä on asutusta.

visti
Seuraa 
Viestejä6331
Liittynyt16.11.2009
Weird'Os
Valtio on organisaatio joka on ottanut itselleen luvan käyttää lakeja ihmisten hallitsemiseen. Näin ihmiset saadaan käyttäytymään valtaapitävien ihmisten mielihalujen mukaan. Samalla tavalla kuin valtio on ottanut itselleen luvan käyttää valtaa mielivaltaisesti myös yksilö voi ottaa itselleen luvan käyttää valtaa mielivaltaisesti ja tuomita omien lakiensa mukaan ihmisiä jotka rikkovat hänen omia sääntöjään. Mikään ei voi tätä estää minun lakieni mukaan koska jos joku yksilö tai organisaatio yrittää näin tehdä niin hän rikkoo minun lakiani jonka mukaan mikään yksilö/ organisaatio ei saa rajoittaa ajattelun vapautta. Ja samalla tavoin kuin valtion voi tuomita minut jostain rikkeestä (jonka valtio määrittelee) tiettyyn rangaistukseen niin minä voin tuomita rangaistuksen asettajan (tuomarin) tiettyyn rangaistukseen minun vapauteni ja itsemääräytymisoikeuteni rajoittamisesta.
Valtion, hallituksen ja sen oikeusjärjestelmän valta on näennäinen eli illuusiivinen koska se ei ole olemassa todellisuudessa - ainoastaan ihmisten mielissä jotka puolestaan ovat subjektiivis abstraktiivis egosentrisiä ja näillä tietoisuuksilla ei saada tietoa todellisuudesta sellaisena kuin todellisuus, tai maailma sellaisenaan ilmenee. Minun todellisuudessa ei ole olemassa mitään markkinataloutta, ihmissuhdepaskaa, omistusoikeutta mihinkään autoon tai taloon tai ihmiseen vaan kaikki se on näennäistä ja "sopimuksen varaista". Minulta ei ole koskaan kysytty haluanko minä allekirjoittaa sopimuksen jossa suostun elämään illuusiossa jossa annan valtiolle, muille ihmisille tai muulle paskalle näennäisoikeuden vaikuttaa minun elämääni. Ja jos minulta nyt kysyttäisiin haluaisinko suostua tällaiseen sopimukseen niin vastaisin että sopimus on valtion luoma subjektiivinen abstraktio joka ei ole olemassa ja näin ollen en voi allekirjoittaa sopimusta jota ei ole olemassa ja sanoisin että valtio ja sen järjestelmän orjat voi mennä roskiin. Minua lähinnä vituttaa kaikki paska mitä ihmiset mielissä liikkuu. Olen itsenäinen, vapaa, luonnon eliö joka on riippuvainen ainoastaan itsestään sekä niistä ravintoaineista ja muista aineista jotka ovat edellytyksenä minun orgaanisen elimistöni toimintakyvylle ja kaikki muu voi painua hiiteen.
Vittuun valtio, yritykset, ideologiat ja niiden orjat. Anarkismi valtaan!

Sillä tavalla. Romanttisia henkilöitä on aina mukava kuunnella. Kyllä yhteiskunta muutaman romantikon kestää. Peset itseäsi, etkä potkiskele mummoja niin sillä pääset jo pitkälle. Jos vielä suostut tekemään töitä, etkä heittäydy sen vitun yhteiskunnan elätettäväksi niin aina paranee.

Vierailija
visti

Sillä tavalla. Romanttisia henkilöitä on aina mukava kuunnella. Kyllä yhteiskunta muutaman romantikon kestää. Peset itseäsi, etkä potkiskele mummoja niin sillä pääset jo pitkälle. Jos vielä suostut tekemään töitä, etkä heittäydy sen ***** yhteiskunnan elätettäväksi niin aina paranee.

Voit tunkea romantiikan sinne minne päivä ei paista. Ja nyt kun otit asian esille niin mieluusti olen yhteiskunnan elätti. Miksi antaisin yhteiskunnalle mitään kun se kerran on aina kohdellut minua kuin paskakasaa. En anna sellaiselle organisaatiolla mitään ja otan kaiken minkä irti saan.

visti
Seuraa 
Viestejä6331
Liittynyt16.11.2009
Weird'Os
visti

Sillä tavalla. Romanttisia henkilöitä on aina mukava kuunnella. Kyllä yhteiskunta muutaman romantikon kestää. Peset itseäsi, etkä potkiskele mummoja niin sillä pääset jo pitkälle. Jos vielä suostut tekemään töitä, etkä heittäydy sen ***** yhteiskunnan elätettäväksi niin aina paranee.

Voit tunkea romantiikan sinne minne päivä ei paista. Ja nyt kun otit asian esille niin mieluusti olen yhteiskunnan elätti. Miksi antaisin yhteiskunnalle mitään kun se kerran on aina kohdellut minua kuin paskakasaa. En anna sellaiselle organisaatiolla mitään ja otan kaiken minkä irti saan.

No teepä sillai sitten.

Vierailija
visti

Oikeutus hallita toista perustellaan usein juuri sillä harhalla, että ymmärtää toista paremmin kuin ihminen itsensä.
Mutta edellisen kaltainen cosmopolitan psykologia pistää kyllä jo vihaksi.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005
Weird'Os
Valtio on organisaatio joka on ottanut itselleen luvan käyttää lakeja ihmisten hallitsemiseen. Näin ihmiset saadaan käyttäytymään valtaapitävien ihmisten mielihalujen mukaan. Samalla tavalla kuin valtio on ottanut itselleen luvan käyttää valtaa mielivaltaisesti myös yksilö voi ottaa itselleen luvan käyttää valtaa mielivaltaisesti ja tuomita omien lakiensa mukaan ihmisiä jotka rikkovat hänen omia sääntöjään. Mikään ei voi tätä estää minun lakieni mukaan koska jos joku yksilö tai organisaatio yrittää näin tehdä niin hän rikkoo minun lakiani jonka mukaan mikään yksilö/ organisaatio ei saa rajoittaa ajattelun vapautta.

Valta on aina viime kädessä vahvimman valtaa. Jos sinulla on resursseja estää valtion itseesi kohdistamat väkivaltatoimet, voit aivan hyvin tehdä noin ja olet käytännössä maan hallitsija.

Valtaapitävät saavat vallan, koska suurin osa ihmisistä haluaa tulla johdetuksi, rajoitetuksi ja holhotuksi vahvaksi ja turvalliseksi kokemansa johtajan toimesta. Johtaja voi olla, ja isoissa yhteisöissä aina onkin, silkka riistävä tyranni, mutta silti ihmiset pelkäävät vastuun ottamista elämästään paljon enemmän kuin väärin kohdelluksi tulemista. Jos joku yrittää kääntyä johtajaa vastaan, vaikka vain tuomalla julki totuuden, johtajan alaiset kääntyvät totuudenpuhujaa vastaan. Samoin jos joku yrittää kapinoida, alaiset kilvan panevat kapinoijan kuriin nostaakseen asemaansa johtajana mielessä. Ennen kuin ihmisluonne muuttuu olellisesti, ei yhteiskuntakaan voi muuttua.

Valtion, hallituksen ja sen oikeusjärjestelmän valta on näennäinen eli illuusiivinen koska se ei ole olemassa todellisuudessa - ainoastaan ihmisten mielissä

Kun hallitaan ihmismieltä, mikä on sen todellisempi väline kuin ihmismieli?

Minun todellisuudessa ei ole olemassa mitään markkinataloutta, ihmissuhdepaskaa, omistusoikeutta mihinkään autoon tai taloon tai ihmiseen vaan kaikki se on näennäistä ja "sopimuksen varaista".

Tietenkin kaikki ihmisten lait ja säännöt ovat aina sopimuksenvaraisia, kun kerran ei ole mitään jumalaa, joka niitä voisi asettaa ja pakottaa ihmisiä noudattamaan niitä.

Minulta ei ole koskaan kysytty haluanko minä allekirjoittaa sopimuksen jossa suostun elämään illuusiossa jossa annan valtiolle, muille ihmisille tai muulle paskalle näennäisoikeuden vaikuttaa minun elämääni.

No ei sitä kysytä, mutta jos kysyttäisiin, vaihtoehdot olisivat suostua tai lähteä maasta valtion väkivaltakoneiston pakottamana. Ja jos noin olisi kaikkialla, mitä sitten tekisit?

Olen itsenäinen, vapaa, luonnon eliö joka on riippuvainen ainoastaan itsestään sekä niistä ravintoaineista ja muista aineista jotka ovat edellytyksenä minun orgaanisen elimistöni toimintakyvylle ja kaikki muu voi painua hiiteen.

Niin tietysti.

Vierailija
Weird'Os
visti

No ihan kiva sitten sinulle että synnyit Suomeen. Johonkin vika valtioon syntyessä tuollaiset olisi pistetty kuriin ja nuhteeseen vaikka väkisin. Nyt voit rauhassa syventyä vaikka dokaamaan, jos vanne kiristää pahasti päätä. Yhteiskunta antaa jopa ilmaiset dokausrahat, vaikka toki kohteleekin sua kuin paskakasaa. Ihan aiheetta varmasti. Eivät edes kustanna sulle autoa eikä muutakaan ansaitsemaasi luksusta.. ja vaikka auton kustantaisivat, niin pirut laittavat liikennesäännöt itseilmaisun ja todellisen vapauden esteeksi. Voiko pahempaa kohtaloa olla?

Vierailija

Taas kaikki negatiivinen nostetaan esiin. Kannattaa ensin miettiä miten pitkälle yksilö yksin selviää tässä maailmassa. Yhteiskunnat ja yhteisöt muodostuvat osittain myös sen vuoksi että kaikki yhdessä hyötyvät kokonaisuudesta ja jaetuista riskeistä, vaikka se tuo mukanaan myös haittoja.

Vierailija
pellonpekko
Weird'Os
visti

No ihan kiva sitten sinulle että synnyit Suomeen. Johonkin vika valtioon syntyessä tuollaiset olisi pistetty kuriin ja nuhteeseen vaikka väkisin. Nyt voit rauhassa syventyä vaikka dokaamaan, jos vanne kiristää pahasti päätä. Yhteiskunta antaa jopa ilmaiset dokausrahat, vaikka toki kohteleekin sua kuin paskakasaa. Ihan aiheetta varmasti. Eivät edes kustanna sulle autoa eikä muutakaan ansaitsemaasi luksusta.. ja vaikka auton kustantaisivat, niin pirut laittavat liikennesäännöt itseilmaisun ja todellisen vapauden esteeksi. Voiko pahempaa kohtaloa olla?

Ymmärsit väärin sen mitä tarkoitin sillä että yhteiskunta on kohdellut minua kuin paskakasaa. Minä en edes kertonut millä tavalla ja sinä päättelit itse mitä tämä tarkoitti kysymättä sitä minulta. Vain tyhmä tietää tietävänsä mitä toisen mielessä liikku ilman että toinen on kertonut tarkemmin mitä hän tarkoitti. Tilanne on melkein sama kuin jos näkisit minut kadulla ja juttelisin kanssasi ja kertoisin olevani opiskelija ja sinä tietäisit tietäväsi mitä opiskelen ilman että olisin kertonut mitä opiskelen.
Minä tarkoitin sillä kun sanoin että yhteiskunta on kohdellut minua kuin paskakasaa kun taannoin kärsin vakavasta depressiosta ja jouduin lääkäriin niin lääkäri lähetti minut pakolla lataamoon ja lataamosta minä jatkoin kunnallisessa terapiassa jossa minulle alettiin syöttämään neurolepteja ja kun sanoin että oloni on pahentunut etten jaksa mitään niin sanottiin että minulla on asenneongelma ja että olen käenpoikanen koska olen niin vakavasti ollut masentunut etten ole kyennyt mitään asioitani hoitamaan vaan olen asunut kotonani vanhempieni luona vaikka olenkin jo nuori aikuinen ja periaatteessa minun pitäisi kyetä itsestäni huolehtimaan. Olen saanut lukuisia vääriä diagnooseja ja vääriä lääkkeitä ja lisäksi joutunut kuuntelemaan lääkärien vääriä epäjohdonmukaisia käsityksiä minusta (vittuilua) ja lisäksi vielä maksamaan siitä hyvästä. Sama kuin pelaisi shakkia idiootin kanssa ja kun olisit voittanut idiootin selvästi niin idiootti väittäisi että sinä olet hävinnyt ja vielä ottaisi sinulta rahat jotka löit vetoa oman voittasi puolesta. Sellainen tämä järjestelmä minun mielestäni on. Idioottien idioottimainen järjestelmä. Ihmisten kyky olla ymmärtämättä logiikkaa on ilmiömäinen.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Miksi ja miten siellä sinun omassa valtiossasi asiat olisivat paremmin? Saisitko siellä autiolla saarella jotain parempaa hoitoa kuin täällä "valtiossa"?

Vierailija
Ertsu
Miksi ja miten siellä sinun omassa valtiossasi asiat olisivat paremmin? Saisitko siellä autiolla saarella jotain parempaa hoitoa kuin täällä "valtiossa"?

Itse asiassa olen tyytyväinen Suomeen valtiona ja jos pitäisi valita missä valtiossa olisin kansalainen niin valitsisin Suomen. Syy siihen miksi olen nyt valitellut löytyy todennäköisesti elämäntilanteestani koska koen olevani täysin tyhjän päällä ja jotenkin kaikki tuntuu ja vaikuttaa niin vaikealta ja hankalalta tässä yhteiskunnassa, että on ilmeistä että se härättää kapinahenkeä ja jopa vihaa vallitsevaa järjestelmää vastaan. Maailmassa on liikaa asioita joita en voi omalla järjellä ymmärtää ja liikaa asioita jotka ymmärrän, mutta joissa ei ole järkeä. Eläminen tuntuu turhalta ja vaikealta. Ja juuri tässä elämäntilanteessa minun pitäisi keksiä jotain tulonlähteitä itselleni ja jos en keksi niin sitten minut leimataan "yhteiskunnan loiseksi" joka ei onnistunut löytämään omaa paikkaansa tässä maailmassa eikä onnistunut sopeutumaan elämään ihmisenä vedoten kaiken mielettömyyteen. Minulla on persoonallisuus joka ei kykene sopeutumaan vallitsevaan ympäristöön vaan yrittää sopeuttaa ympäristön itseensä.
Ja mitä tulee kysymyksiisi niin jos minä asuisin omassa valtiossa niin se olisi tällainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtio_%28mikrovaltio%29

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Weird'Os
Eläminen tuntuu turhalta ja vaikealta.

Olen kokenut tuon saman. Työpaikalla kiusataan ja ulosottomies painaa päälle. Ulosottolaki muuttuu kolmen viikon jaksoissa elatusmaksujen suhteen. Ensin peritään 1/3 nettopalkasta. Sen jälkeen 1/2 osa, ja lopuksi 2/3 osaa. Laki muuttuu kolmen viikon jaksoissa.
Viimein koko velka voidaan periä kerralla. Kyllähän minuakin valtio kyykyttää, mutta silti aion pysyä tässä valtiossa, koska voin äänestämällä vaikuttaa siihen, miten minua kyykytetään. Onneksi noi sosiaalitantat on opetettu ymmärtämään myös miesnäkökulmaa nykyisin. Naisethan meitä poikia tänne maailmaa synnyttävät, joten tuntuu jotenkin kummalliselta, että he vihaavat meitä.
Voihan olla, että me miehet olemme väkivaltaisia naisia ja lapsia kohtaan keskimäärin ja yleisesti. Itse olen kuitenkin hyvissä väleissä ex-vaimon ja lasten kanssa. Onneksi minulla on lasten kanssa sellaiset suhteet, että he eivät pelkää minua, vaan tulevat mielellään luokseni perjantaina, vaikka otankin olutta ja kippurahäntää. En ymmärrä sellaisia isiä, jotka hakkaavat omia lapsiaan jollain remmillä. Mun luokse lapset tulevat mielellään, enkä heitä väkisin ottaisikaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat