MineCraft

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko pelannut MineCraftia? Erittäin luova peli, missä voit rakentaa tai tuhota palikan. Voit myös valita eri näkösiä palikoita millä voit rakentaa linnoja, taloja tai vaikkapa torneja. Jäin heti koukkuun, suosittelen. : ]

Teette uuden accountin. Ei tarvii mitään verifoida e-maileja. Sitten voit mennä multiplayeriin vaikka. Kerro mitä tykkäsit.

http://www.minecraft.net/

Kommentit (9)

Vierailija

Olen kokeillut. En ymmärrä, mitä uutta tuollainen peli tarjoaa verrattuna esim. Half-life 2:n tai Crysis:n sandbox -pelimoodiin? Se on graafisesti heikompi. Huonompi fysiikkamallinnus. Jne...

Jos legoilla haluaa rakennella, niin lienee innostavampaa ostaa niitä tosielämässä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Tässä elämälle uusi merkitys. Minecraft. Vaikuttaa huomattavasti viihdyttävämmältä sisällöltä elämään kuin Facebookissa notkuminen. Itselläni on elämä, en tarvitse näitä korvikkeita.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija

Pikkuveljeni pelaa kyseistä rakennuspeliä, jota en kyllä ainakaan heti lähtisi rinnastamaan fpsiin, kutenka Toveri Shriek tuossa äskettäin teki. Kyseessä on kuitenkin kehitysvaiheessa oleva indie-rakennuspeli; ja tietystikin palat on itse louhittava.

Innoituksensa peli on saanut ilmeisesti legopalikoista. Sivustakatsojana, ja tilannetta observoineena, olen huomannut pitkältikin samoja sosiaalisia ilmiöitä, joihin legorakentelun yhteydessä törmää.

Graafiselta yleisilmeeltään peli on "metka". Sopii hyvin tuollainen tietoisesti valittu, naiivi ja pelkistetty tyyli.

En aio pelata, koska ei ole aikaa ja Fallout New Vegas.

Saw kirjoitti:

Itselläni on elämä, en tarvitse näitä korvikkeita.
Neljättä tuhatta kirjoitettua viestiä tiede-foorumille. Suosittelisin, että joko a) vähennät täällä notkumistasi tai b) heität pois paskanjauhannan ja itsepetoksen.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Sakarias
Neljättä tuhatta kirjoitettua viestiä tiede-foorumille. Suosittelisin, että joko a) vähennät täällä notkumistasi tai b) heität pois paskanjauhannan ja itsepetoksen.
Mä kirjottelen aika paljon kännykällä, elämän luppoaikana terapian tarpeeseen. Jos en avautuis täällä, vois tapahtua hirveitä asioita. Ja täyteen puukattu kalenteri ei ole mun elämäni tarkoitus.

Vierailija

Asiasta toiseen, tuohon moniajon yhteydessä tapahtuvaan pelailuun ei Minecraft ole oikein sovelias, kun siinä ei varsinaisesti ole luppo- tai odotusaikaa välissä saatika jonkinasteista automaatiota. Eve matkusteluineen ajaa tämän asian huomattavasti paremmin.

Saw kirjoitti:

Mä kirjottelen aika paljon kännykällä, elämän luppoaikana terapian tarpeeseen. Jos en avautuis täällä, vois tapahtua hirveitä asioita. Ja täyteen puukattu kalenteri ei ole mun elämäni tarkoitus.
Hah! Eli kun kirjoittaa tilapäivityksiä paikkaan a ei ole elämää, mutta kun kirjoittaa samaiset tilapäivitykset paikkaan b, on sitä elämää. Olkootkin se niinkin epämääräisesti määritelty käsite kuin tässä yhteydessä onkin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Sakarias
Saw kirjoitti:
Hah! Eli kun kirjoittaa tilapäivityksiä paikkaan a ei ole elämää, mutta kun kirjoittaa samaiset tilapäivitykset paikkaan b, on sitä elämää. Olkootkin se niinkin epämääräisesti määritelty käsite kuin tässä yhteydessä onkin.
Näin se vaan on. Kontekstilla on hirvittävä merkitys.

Näinhän se menee juoman kippaamisenkin kanssa. Julkijuopottelu ei ole hyväksyttävää, yksinjuopottelu ei ole hyväksyttävää, mutta joukkojuopottelu se vasta kannustettavaa toimintaa onkin.

Vierailija
Sakarias
Pikkuveljeni pelaa kyseistä rakennuspeliä, jota en kyllä ainakaan heti lähtisi rinnastamaan fpsiin, kutenka Toveri Shriek tuossa äskettäin teki. Kyseessä on kuitenkin kehitysvaiheessa oleva indie-rakennuspeli; ja tietystikin palat on itse louhittava.

Innoituksensa peli on saanut ilmeisesti legopalikoista. Sivustakatsojana, ja tilannetta observoineena, olen huomannut pitkältikin samoja sosiaalisia ilmiöitä, joihin legorakentelun yhteydessä törmää.

Graafiselta yleisilmeeltään peli on "metka". Sopii hyvin tuollainen tietoisesti valittu, naiivi ja pelkistetty tyyli.

En minäkään rinnasta noihin FPS-peleihin kuin sen osalta, että peliä ohjataan FP-perspektiivistä ja hauskuus revitään irti rakentamalla tilanteet itse. Lähempänä se on esim. roolipeliä kuin toimintapeliä. En itse ainakaan viitsisi maksaa pelistä, jotta saisin siitä täydellisen kokemuksen. Toki peli on hyvä yritys sinänsä.

ctx
Oletteko pelannut MineCraftia? Erittäin luova peli, missä voit rakentaa tai tuhota palikan. Voit myös valita eri näkösiä palikoita millä voit rakentaa linnoja, taloja tai vaikkapa torneja.

Ensimmäisellä kerralla oli pakko rakentaa torni, joka ylettyisi äärirajoille asti. Mieleen tuli ajat, jolloin yritin mallintaa DOOM3D-tasoeditorilla vastaavanlaista tornia. Silloinkin törmäsin pettymyksiin, koska rajat oli säädetty liian ahtaalle.

MineCraftia voisi syyttää myös tehosyöppöydestä. Kentät nyki, kun kokeilin sitä 2Ghz Athlon XP:llä, jossa Windows XP ja ainakin 500Mb muistia. Naurettavaa, että jokin noin minimalistinen peli syö silti käsittämättämön paljon resursseja.

Vierailija

Päätin lopulta itsekin pulittaa 14 euroa saadakseni tietää mistä on kyse. Voin jo nyt sanoa, että täysin rahojen väärti. Ehkä liikaakin koukuttava peli, eli aika kuluu silmissä ja aiheuttaa vaikeuksia irtautua koneelta.

Päivä 1. Ensimmäinen talo kyhäelmäni oli hieman suunnittelemattomasti tehty, Opettelin pelimekaniikkaa ja keräsin resursseja kaivautumalla peruskallioon asti. Rautamalmia, hiiltä löytyi heikonlaisesti, ei merkkiäkään timanteista ja kullasta, menetin siitäkin vähästä suurimman osan avaamalla aukon laavaluolan kattoon ja tippumalla laavaan. Päivän päätteeksi päättelin että aloituspaikkani yhteyteen rakennettu talo ja sen ympäristö olivat korjauskelvottomia tekeleitä joten hylkäsin paikan.

Päivä 2.

Päätin asettua läheiselle saarelle. Tällä kertaa myös suosin suunniteltua rakennussuunnitelmaa ja korvasin vaikeasti hankittavan rakennusmateriaalin kaivamisen sivutuotteena tulevalla mukulakivellä, näyttää rumemmalta, mutta rakentaminen sujuu nopeammin, eikä minun tarvitse kuluttaa hiiltä tekemään kiveä. Rakennuksen pohjaksi tein 13 x13 ruutua pinta-alaltaan olevan "terassin", täsmälleen sen keskelle tein pinta-alaltaan 7 x 7 ruutua olevan kiviperustan (kerroksen pinta-ala siis seinät poislukien 5 x5 ruutua).

Suunnitelmissa:
- Tunnelin ja radan rakentaminen aloituspaikalle. Iso urakka ja maanalla on vaikea suunnistaa.
- Päästä peruskalliokerrokseen, josta timantteja ja kultaa pitäisi löytyä.
- Täydentää pilvenpiirtäjäni 10 kerroksiseksi.
- Keksiä käyttöä asuintiloilleni.
- Viljelmän perustaminen.

Vaatimaton majani, 4 kerrosta valmis, 5 kerros keskeneräinen (puuttuu ikkunalasit).

Tarkoitus rakentaa ainakin 10 kerroksinen, tosin en tiedä mitä teen tällä kaikella tilalla, kun kaikki kamat mahtuvat jo yhteen kerrokseen. Saari osoittautunut hienoksi, koska hirviöt eivät pääse lähituntumaan, voin myös tähyillä näkyykö ympäristössä hämähäkkejä, narun hankkiminen on tässä pelissä työn takana. Löysin myös suhteellisen rikkaan hiilisuonen ja tein puuhiiltä, joten hiiltä on nyt tarpeeksi. Rautaa on edelleen vähänlaisesti, joten en ole vielä saanut kokonaista rautahaarniska settiä, työkalut ja miekka ovat rautaa. Ei merkkiäkään kullasta ja timanteista.

Näkymä 4. kerroksesta, kaikki kerrokset ovat täsmälleen samanlaisia.

Auringonlasku

Yöllinen näkymä

Kutsumattomia yövieraita, pääsivät epähuomiossa ulkomuurin portista sisään. Etsivät ilmeisesti turvaa valosta

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
abel
Tarkoitus rakentaa ainakin 10 kerroksinen, tosin en tiedä mitä teen tällä kaikella tilalla, kun kaikki kamat mahtuvat jo yhteen kerrokseen.

Tee Näsinneula. Ei tarvi pähkäillä tilan kanssa, mutta korkeutta piisaa.

Uusimmat

Suosituimmat