Kommunikointi

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Osaako mielestäsi muut ihmiset kommunikoida älykkäästi ja kitkattomasti saadessaan aikaiseksi harmoniaa?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (4)

Vierailija
deep'n'dark
Osaako mielestäsi muut ihmiset kommunikoida älykkäästi ja kitkattomasti saadessaan aikaiseksi harmoniaa?

Eivät välttämättä. Harmonia syntyy mielestäni siitä, että kukin tuntee tulleensa hyväksytyksi ja ainakin jossain määrin ymmärretyksi.

Vierailija

deep'n'dark kirjoitti:

Ei aukea kysymys. Miksi "muut ihmiset"? Onko lähtökohtana se, että mielipiteensä kertova itse ei osaa? Onko älykkään ja kitkattoman kommunikoinnin tarkoitus saada aikaan harmoniaa?

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Riippuu paljon ihmisestä.

Itse "jaottelen" ihmiset suurinpirtein näin.

1. Helposti lähestyttävät, joiden kanssa kommunikointi sujuu jo ensitapaamisella.
2. Neutraalit, ns. hiljaiset tyypit, joista ei oikein ota selvää.
3. Hankalasti lähestyttävät, joiden kanssa kommunikointi ei tahdo sujua sitten millään.

Toki asia menee niin, että jos ihminen x on minulle luokassa 1, eli helposti lähestyttävä, jollekkin toiselle se saattaa ollakkin luokassa 3, eli hankalasti lähestyttävät.

Oikeastaan, en ymmäärrä mitä tarkoitat kommunikoinnin yhteydessä harmonialla? Itse käsittäisin asian niin, että molemmat osapuolet tuntevat ymmärtävänsä toista.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009
deep'n'dark

En puhuisi älykkyydestä.
Enemmän kyse on vain helposta olotavasta, johon voi liittyä.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Uusimmat

Suosituimmat