Low-tech vs. Hi-tech

Seuraa 
Viestejä1673
Liittynyt3.10.2007

Kuka olisi arvannut nallekarkkien mahtia tietoturvarikosten suorittamisessa:

http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/a ... /-29102010

Edistyneemmät sormenjälkilukijat eivät tyydy lukemaan pelkkää sormenjälkeä, vaan ne syynäävät sormea tarkemminkin, ettei esimerkiksi sormenjäljen kuvalla päästä kirjautumaan sisälle.

Nallekarkkihuijaus perustuu siihen, että karkissa olevan gelatiinin kapasitanssi eli sähkönjohtavuus on samaa luokkaa kuin ihmisen iholla. Sormenjäljen ohella sähkönjohtavuuden tarkistavan lukijan huijaaminen hoituu siis käden käänteessä nallekarkilla

Kommentit (6)

JouniE
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt2.6.2009

Jos minä länttään sormeni nallekarkkiin, niin siihenhän tulee minun sormeni kuvioiden peilikuva. Meneekö se läpi noille tunnistinalgoritmeille? Vai voiko sen siirtää ensimmäisestä nallekarkista toiseen, jolloin se taas olisi oikein päin?

Hauska kuvateksti muuten jutun kuvassa.

per solem ad astra

Vierailija
JouniE
Jos minä länttään sormeni nallekarkkiin, niin siihenhän tulee minun sormeni kuvioiden peilikuva. Meneekö se läpi noille tunnistinalgoritmeille? Vai voiko sen siirtää ensimmäisestä nallekarkista toiseen, jolloin se taas olisi oikein päin?

Hauska kuvateksti muuten jutun kuvassa.

Jos oikein ymmärsin, niin ei tuolla nallekarkkitempulla siirretä sormenjälkiä, vaan se jotenkin hämää sitä tunnistinlevyä.

JouniE
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt2.6.2009
iileskotti
Jos oikein ymmärsin, niin ei tuolla nallekarkkitempulla siirretä sormenjälkiä, vaan se jotenkin hämää sitä tunnistinlevyä.

Miten se sormenjälki sitten siirretään? Ideahan oli kuitenkin se, että oppilaan itsensä ei tarvitse olla paikalla, vaan joku muu voi rekisteröityä hänen nimissään.

per solem ad astra

Vierailija
JouniE
iileskotti

Miten se sormenjälki sitten siirretään? Ideahan oli kuitenkin se, että oppilaan itsensä ei tarvitse olla paikalla, vaan joku muu voi rekisteröityä hänen nimissään.

Vaikka ottamalla valoksen sormesta muovilla.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Voisiko oppilas ensiksi painaa sormenjälkensä johonkin puhtaaseen, kovaan pintaan johon sitten tällätään nallekarkki? Tällöinhän kopioituisi jälki oikein päin, ei peilikuvana.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Myytinmurtajissa kopioivat sormenjälkiä siten, että ensin otetaan sormenjäljen kuva, sitten parannellaan siitä vähän kontrastia, sitten tulostetaan se laserilla paperille, painetaan kuvio kupariseen piirilevyyn johon sitten etsataan hapolla kuvio, ja tämän päälle valetaan silikonia tai nallekarkkia.

Uusimmat

Suosituimmat