Miten erotut joukosta katsottuasi televisiota?

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Erosin vapaa-ajattelijoista, monen vuoden jäsenyyden jälkeen, kun viimein tajusin etteivät ne suvainneet kristillistä vakaumustani. Rajoittuneet.

Niin monta kertaa aivan yksin siinä joukossa. Sydämettömät

Sydäntautiliitosta erosin eilen, alkuviikkoisen kolesterolimafia- MOT –ajankohtaisohjelman jälkeen. Ja eilen hiihtoliitosta. A-talkin peruista.

Huomenna eroan kirkosta, jos joku vielä ruikkii päälleni kuraa jalkakäytävällä.

Miten sinä eroat joukosta?

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Eroan joukosta siten, että tuo 192-senttinen korsto on pikkuvljeni (siitä pieni kirjain) ja todistettavasti miessukupuolta - armeijan käynyt ja hirviseurassakin - ei ole minä. Me eroamme. Sanokaa vaan että suku on pahin...

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Tuo oli rohkea ulostulo. Pidä se hirviseura.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007

Olen eronnut ammattiyhdistyksestä, kun äijät alkoivat pätemään.

Olen eronnut yhdestä kaupungin lautakunnasta, että sain ajamani asian läpi. Minulle sanottiin, etten ikinä saa sitä, joten erosin, että lautakunta pystyi päättämään sen. Heti eroni jälkeen se päätettiin seuraavassa kokouksessa.

Yhdestä kaupungin työryhmästä erosin, kun se oli ajanhukkaa. Hyvin syötiin, ei muuta.

Television takia en ole muistaakseni ikinä eronnut mistään. Syyt ovat olleet enempi henkilökohtaisia.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Suvusta ei voi erota, avioliitosta ja töistä en viitsi erota ja muihin joukkoihin en ole koskaan halunnut edes liittyä. No ehkä parista harrastusyhdistyksestä voisi erota, jos TV:tä katsottua tulisi pakonomainen eroamisen tarve.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
abskissa
Mistä joukosta?

Tämä, juuri tämä oikeuttaa kysymykseni, aapiskissa.

Tunnettua ajattelijaa lainatakseni:” Situatsiooni on kuin kampela”. Jörn Trondheim

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Neutroni
No ehkä parista harrastusyhdistyksestä voisi erota, jos TV:tä katsottua tulisi pakonomainen eroamisen tarve.

Ei niin epätavallista näinäpäinä.

Vierailija

Olen erottautunut joukosta kritisoimalla kirkkoa, kristinuskoa, kristittyjä ja heidän vanhakantaista ajattelua. Jumalaahan ei ole tieteellisesti todistettu.

Tunnustautumalla ateistiksi erotun joukosta. Se on älykästä.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
anomalia
Olen erottautunut joukosta kritisoimalla kirkkoa, kristinuskoa, kristittyjä ja heidän vanhakantaista ajattelua. Jumalaahan ei ole tieteellisesti todistettu.

Tunnustautumalla ateistiksi erotun joukosta. Se on älykästä.

Tuo on hyvä.

Aina voi silti liittyä uudestaan, ollakseen vielä älykkäämpi kun eroaa taas.

Samalla tavalla kuin monta kertaa naimisissa olleet ovat todistaneet valmiutensa sitoutumiseen.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Kirotun ovelaa.

Esittämällä piikikkään kommentin ateisteista voi osoittaa olevansa jopa vieläkin älykkäämpi kuin ateistit itse. Ironinen tai jopa sarkastinen vastaus tällaiseen kommenttiin nostaa taas (havaittua) älykkyyttä jne loputtomiin. Vai miten tää toimii? (Onko itseironia vieläkin fiksumpaa? Entä jos sen tunnustaa?)

Uskonnollinen kanta esitetään tietenkin vain oman (kuvitellun) älykkyyden ilmaisemiseksi. Kirkosta eroavat ja kirkkoon liittyvät ovat siis kaikki tekopyhiä ja/tai pätemishaluisia snobeja. Vaari voi todistaa.

Tää on aivan helevetin hyvä. Lisää tätä.

We're all mad here.

Vierailija
abskissa
Kirotun ovelaa.

Esittämällä piikikkään kommentin ateisteista voi osoittaa olevansa jopa vieläkin älykkäämpi kuin ateistit itse. Ironinen tai jopa sarkastinen vastaus tällaiseen kommenttiin nostaa taas (havaittua) älykkyyttä jne loputtomiin. Vai miten tää toimii?

Ei loputtomiin, mutta vähän muiden yläpuolelle. Se riittää erottautumiseen.

Ajattele viljapeltoa tähkäpäiden tasolta. Tasaista on. Vaan siellä täällä on joku tähkä muiden yläpuolella. Ja silti kaikki ovat sitä samaa Jumalan viljaa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Et sinä, Vaari, oikeasti vaikuta niin älykkäältä kuin vaikkapa tämän "hauskaksi" tarkoittamasi keskustelusi nokkeluuksilla epäilemättä haluaisit.

Ihmiset eroavat kirkosta mm. siksi, koska haluavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä kelpuuta jotain 2000 vuotta vanhaa kuvitelmaa aivojensa paikalle, ja siitä ponnistanutta instituutiota sitä korostavaksi symboliksi.

Se että sinä et tuota sangen yksinkertaista asiaa tajua vaan haluat availla tällaisia asiasta ohilaukovia keskusteluita kertoo sinusta aika paljon. Etenkin aikaisempien aiheeseen liittyvien kommentointiesi jälkeen.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat