Mikä on paras elokuva jonka olet nähnyt?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minun mielestäni paras on Forrest Gump. Siinä on vaan niin hulvaton tarina ja käsikirjoitus. Näyttelijätyöstä puhumattakaan! Se on monipuolinen koska se tarjoaa komediaa, draamaa, toimintaa, romantiikkaa ja lisäksi se kuvastaa hienosti ajan henkeä: Vietnamin sota, hippiliike, talouden ja teknologian kehitys. Kehut myös leikkauksesta ja ohjauksesta!

Sivut

Kommentit (22)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Forrest Gump on hyvä esimerkki parhaasta elokuvasta. Kertaakaan en ole jaksanut katsoa sitä alusta loppuun asti kokonaan. Ihan liikaa settiä yhteen elokuvaan. Melkein voisi olla kaksiosainen versio mukavampi katsojan kannalta. Tällöin tätä hyvää settiä voisi olla enemmänkin tarjolla.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Teinikauhu Scream I, II, ja III olivat kokemus leffateatterin kankaalta, ja teinien kirkuessa. Paskoja leffoja ne on yksin katsottuna, mutta yleisö teki niistä elämyksen! Silloin kävin vielä leffateatterissa, koska netistä piti maksaa...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Oudosti suomennettu rita hayworth-avain pakoon(shawsank redemption)on kyllä todella hyvä ja taatusti parhaita King-filmatisointeja.

Myös Humhrey Bogartin Myrskyvaroitus toimii jonkinlaisena mallikappaleena 40-50 lukujen jännäreistä.Se herättää aina jälkeen päin mukavan viskin ja tupakan tuoksuisen mielikuvan.Katsottaessa itse tarina ei ole niin kummallinen,mutta kyllä se silloin tällöin on katsottava.

ON muuten huomattava,että elokuviin,kirjoihin ja musiikkiin ainakin minulla vaikuttaa paljon se,milloin on nähnyt ne vaikkapa nuorena eka kerran.Esimerkiksi ALiens- sarja(ehkä vain 3 ekaa mulle?)mun pitää kattoa aina joulun alla kertaalleen läpi.Se yksinkertaisesti kuuluu mun joulun odotukseen.

Vierailija

Federico Fellini - 8½. Tähän tulokseen olen päätynyt, vaikka valinta ei olekaan helppo. Aika monia hyviä elokuvia on tullut katsottua.

http://www.youtube.com/watch?v=fkWFVJyQ638
------------------------
Muut lähes yhtä hyvät: Solaris, Suuri Illuusio, Persona, Korppi sylissä, Viime vuonna Marienbadissa, Seul Contre Tous...

Kaikkien muiden kohdalla saa kysyä perusteluita, mutta kasipuolen kohdalla en osaisi niitä kertoa. Se vain on paras.

Vierailija
Saw
Forrest Gump.... Kertaakaan en ole jaksanut katsoa sitä alusta loppuun asti kokonaan....

Mulla sama - käy aina liian ärsyttäväksi, että voisi loppuun asti katsoa. Forrest Gump on aivan käsittämättömän naiivi ja imelä ja tyhmä elokuva, silti tuntuu saaneen valtaisan suosion ihmisten keskuudessa.

asdf
Seuraa 
Viestejä11066
Liittynyt16.3.2005
homo
Saw
Forrest Gump.... Kertaakaan en ole jaksanut katsoa sitä alusta loppuun asti kokonaan....

Mulla sama - käy aina liian ärsyttäväksi, että voisi loppuun asti katsoa. Forrest Gump on aivan käsittämättömän naiivi ja imelä ja tyhmä elokuva, silti tuntuu saaneen valtaisan suosion ihmisten keskuudessa.

Forrest Gump on siksi niin suosittu, että se on niin mahdottoman keskiverto, ettei se voi suututtaa oikein ketään. Sen voi näyttää kenelle tahansa, eikä kukaan ota siitä nokkiinsa. Ihan ammattitaidolla tehty leffahan se on, joten siitä voi jopa tykätä, mutta sen suosion salaisuus on, ettei sitä oikein voi vihata, paitsi sen keskinkertaisuuden takia.

Hoi
Seuraa 
Viestejä431
Liittynyt31.8.2010

Kylläpä pistit pahan. Mun on pakko sanoa Kubrickin Hohto. Siinä on kaikki osaset kohdallaan.
Haluaisin kovasti nähdä Inceptionin!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat