Outo kipu..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihmettelen että mikä ihme minua on koskenut viime viikon lopusta lähtien. Viime perjantai-iltana kipu oli sen verran voimakasta että se koski samaan aikaan vasemman rinnan lisäksi selässä vastakkaisella puolella, ei ollut mitenkään sietämätön mutta kuitenkin sellainen että selkeästi tunsi. Välillä se on ollut kokonaan pois ja taas rintaan koskee, tällä kertaa ei kuitenkaan selkään. Mistä tämä voisi johtua? Kipu on luonteeltaan tasaista, ei mitenkään pulssimaista.

Kommentit (8)

Vierailija

Soittelin varuiksi päivystykseen yöllä ja sieltä käskivät soittamaan 112:een että saa lanssin ottamaan sydänsähkökäyrän. Ambulanssin ottamissa käyrissä oli jotain, ilmeisesti pientä, sanomista ja kuljettivat sairaalaan jossa otettu filmi oli puhdas. fB-leukosyytit koholla mutta muuten veressä ei ollut sanomista.

Hyvä näin ja terveenä kotona mutta tämä vaiva täytyy kyllä jollain saada kuriin. Etsiminen siis jatkukoon.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Ruoansulatusvaivat voivat aiheuttaa kipuja yllättävissä kohdissa. Muuan lääkäri sanoi minulle kun olin nuori että jokin suoli ylettyy kehon sisällä niin korkealle että sen ollessa ilmaa täysi voi tuntua rintakipuja.

Mikäli kipu pahenee kun vetää ilmaa sisään keuhkoihin, voisi ajatella suoliperäistä vaivaa koska se laajentunut suoli tietenkin aiheuttaa enemmän kipua kun sille jää vähemmän tilaa.

Mutta aloittaja ei puhunut kivun muutoksista, vaan kyseessä oli tasainen kipu. Ja kaiketi ne lanssimiehet olisivat osanneet sanoa jos olisi ollut pötsiperäistä?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Minä sain kerran tuollaisen kivun aikaiseksi pelkästään psyykkaamalla itseäni riittävästi. Olin nuori ja maailma oli pelottava paikka. Ensimmäisiä kertoja yksinäni maailmalla. Oli rokkijuhlaa ja viinin litkimistä, koulujen pääsykokeita ja resuamista helteessä. Alkoi pelottaa. Ja sitten tuntui jokin vihlaisu ja olin absoluuttisen varma, että sydärihän se siitä stressistä seuraa. Sitten keskityin siihen kipuun muutaman päivän ja se paheni ja paheni kunnes minäkin lopulta olin sydänfilmissä sairaalassa, eikä mitään ilmennyt. Se rauhoitti ja kipu alkoi laantua. Mutta aika saamarin kovaksi se kipu ehti äityä, eikä siihen oikeastikaan ollut mitään muuta syytä kuin jonkinlainen itse lietsottu paniikki.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Itselläni on ollut nyt vuosia samanlaista kipua, joka on pahentunut akuutisti verenpaineen kasvun yhteydessä, kuten esimerkiksi pilveä polttaessa. Silloin myös nieltäessä tuntuu tulehduksen omaista kipua.

Lääkäri sanoi sen olevan astmaa, mutta kyseessä olikin nuori lääkäri, enkä hänen juttusilleen ole sen koommin mennytkään enää, ja kipuun olen jo sen verta tottunut, etten jaksa ravata terkkarilla, kun joka kerta aika menee johonkin tupakoitsemisesta, sekä huumausaineiden käytöstä lässyttämiseen, niin en halua oikeuttaa niitä mussutuksia yhtään sen enempää.

..Tai kyllä hän aluksi epäili selkävaivoja, mutta kun niitä ei ole.

Tulehdus se itselläni on, siitä olen suhteellisen varma. Tarkemmin en osaa vaivaani kuitenkaan määrittää.

Niin. Kipu alkoi voimakkaana yhtenä aamuyönä, josta epäilin sen johtuvan kivespussissani liikunnan vähäisyydesä varmaankin johtuvan suonikohjun liikkumisesta keuhkoon, jonka seurauksena jokin keuhkon hiussuoni on tulehtunut.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
jees

Niin. Kipu alkoi voimakkaana yhtenä aamuyönä, josta epäilin sen johtuvan kivespussissani liikunnan vähäisyydesä varmaankin johtuvan suonikohjun liikkumisesta keuhkoon, jonka seurauksena jokin keuhkon hiussuoni on tulehtunut.

Melkoinen diagnoosi!

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Aweb
jees

Melkoinen diagnoosi!

Ei ole diagnoosi, vaan hypoteesi. (kipu on sydämmen oikealla puolella)

Samanlaisen vastauksen sain lääkäriltä ja oli mielessäni käväisi kyllä fyysinen väkivaltakin, kun kohtelusta päätellen diagnoosi oli JPK, vaikkei kyllä siihenkään saisi reagoida, kuten lääkärit kyseisessä paikassa.

Ja tossa vähän luettavaa jotta jatkossa osaat pitää pääsi kiinni:
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Veritu ... =Sairaudet

Tai kaadetaampa vettä myllyyn ja viedään "diagnoosi" vieläkin pitemmälle.
Veikkaan että oireen taustalla on sarkoidoosi.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Jos ketjun aloittaja on hoikahko pitkä mies ja suht nuori niin kyseessä on ilmiselvästi keuhkopussin lysähdys, irronnut sieltä jotenkin ja nyt sattuu. Ei siinä muuta.

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat