Seuraa 
Viestejä13176

Miksi ne joskus jää puolitiehen ne vaihteet. TIedän että huonoissa vaihdelaatikoissa vaihteet ei mene kun tunkemalla paikallee, vaikka vaihteissa ei ole mitään vikaa. Ainakin jää mieleen minkä vaihteen laittaa.

TÄmä koskaa 90-luvun autoja pääsääntöisesti. Vai onko näitä vielä ollut 2000-luvunkin puolella.

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

80-90 peleissä ei aina käy uudet öljyt, vaan pitää etsiä esim gl-4. Minulla on haussa ollut tässä viimeisinä aikoina edukas irto- tai tynnäriöljy wanhemman kaluston moottoreihin ja voimansiirtoon.

Moottoripuolelle on löytynyt nyt ainakin pikkukannuissa 20w50 ja sae 30, mutta voimansiirtoon ei tahdo löytyä kunnon siirappia enää mistään minkäänkokoisissa astioissa. Netistä olen bongannut em. oileja mm, kaukoidän suunnalta. Tuntuu tyhmältä tilata öljytynnäri esim. Koreasta tai Taiwanista. Pitänee joskus perehtyä teollisuusöljyvalikoimaan josta nuo löytyvät kotosuomessakin, kunhan vain osaa tulkita hieroglyfejä tarpeeksi juonikkaasti.

- Ubi bene, ibi patria -

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Laitoin taannoin yhteen 90 alun takavetojapskiin gl-5 mitäliemistäostettua eikä saanut enää vaihteita helpolla päälle kylmänä eikä kuumana. Vaihdoin, kun ei muuta käsillä ollut sikahalvan STOU.n, eli Shellin Harvellan lootaan ja vot. Pykälät alko napsahdella sillai kahden sormen heilautuksilla kuten kuuluukin. Pitää vaan vaihtaa tuommoinen varmaan kerran vuoteen.

- Ubi bene, ibi patria -

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Pacanus Rusticanus
Laitoin taannoin yhteen 90 alun takavetojapskiin gl-5 mitäliemistäostettua eikä saanut enää vaihteita helpolla päälle kylmänä eikä kuumana. Vaihdoin, kun ei muuta käsillä ollut sikahalvan STOU.n, eli Shellin Harvellan lootaan ja vot. Pykälät alko napsahdella sillai kahden sormen heilautuksilla kuten kuuluukin. Pitää vaan vaihtaa tuommoinen varmaan kerran vuoteen.



Siinä se virhe olikin. GL-5 on tarkoitettu lähinnä hypoidiperiin, ja erittäin voimakkaasti seostettu paineenkestoa lisäävillä aineilla. Manuaaliaskissa ei synkrot jaksa enää jarruttaa ja vaihteiden kytkeminen on hankalaa.

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Yhdessä autossa oli vaihdelaatikosta tulevan akselin boorauksessa pieni jännitystila vaihteensiirtovivuston suhteen. Ykkönen tai pakki oli vaikea. En muista kumpi. Löysäsin ja kiristin uudestaan siten, ettei jännitystilaa ollut. Itse asiassa se kiertyi itse oikeaan asentoon, kun löysäsin.

Tuollainen asetelmaongelma saattaa tulla usein mikäli vaihteisto on ollut irrallaan. Hosutaan kasaan.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Lektu-Elli
tietää
Jos synkat ei tykkää öljystä se kytkee eri tavalla lämmettyään. Jos vaiva on sama niin joko öljyä on liian vähän tai synkat on loppu.

http://www.youtube.com/watch?v=XfGE8shO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=tMGGvZGy ... re=related
Animaatiota





Ymmärsinkö oikein tuosta ylemmästä linkistä, että siinä 3 ja 4 oli suunnilleen sama välitys-suhde?

Tolla ekalla videolla nyt ei oo mitään tekemistä auton laatikon kanssa, tai yleensäkään minkään oikean vaihdelaatikon kanssa, mut 3 menee rattaiden kautta ja 4 suoraan. Toisessa videossa on vähän järkeä ja yhteistä oikean vaihdelaatikon kanssa, mutta jotenkin todella sekavasti tehty, liikaa käytetty tota 3d:tä ja muutenkin välillä ei oikeen tiedä mitä tossa tapahtuu.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat