Ihmeellinen uni ja aivotoiminta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

on se kyllä kumma, näin kerran seuraavanlaisen unen:

olin paikallisessa kahvilassa ja yhtäkkiä tiedostin olevani unessa. pystyin ajatella ja mielessäni analysoida tilannettä. unimaailma pysyi, mutta ajatuksissani tiesin sen olevan unta. aloin miettiä että minkälaista on unimaailman "materiaali". kahvilan seinällä oli ryijy ja tuumasin että "onkohan unimaailman "kulissit" niin tarkkaa että ryijy näyttäisi läheltä katsottuna aidolta, pienine langansäikeineen menin lähelle ryijyä ja totesin että näytti olevan pikselit kohillaan. kai sitten heräsin siitä pikkuhiljaa koska en muista ainakaan koskeneeni sitä.

joskus aikaisemminkin olen nähnyt unia jossa tiedostan olevani unessa.

mitä hittoa ihmisen päässä tapahtuu kun tuollaisia tietoisuuden "häiriötiloja" voi tapahtua. hassua ja pelottavaa toisaalta

Kommentit (5)

Vierailija
thedude
... aloin miettiä että minkälaista on unimaailman "materiaali". kahvilan seinällä oli ryijy ja tuumasin että "onkohan unimaailman "kulissit" niin tarkkaa että ryijy näyttäisi läheltä katsottuna aidolta, pienine langansäikeineen menin lähelle ryijyä ja totesin että näytti olevan pikselit kohillaan. kai sitten heräsin siitä pikkuhiljaa koska en muista ainakaan koskeneeni sitä.

mitä hittoa ihmisen päässä tapahtuu kun tuollaisia tietoisuuden "häiriötiloja" voi tapahtua. hassua ja pelottavaa toisaalta

Linkki:
Kuka luo Sinun uniisi uniolentoja? Ovatko unesi uniolennot pelkkiä kuoria, vai onko niillä ihan oikea biologia? Jos Sinä olet vastuussa unesi ihmisten luomisesta, ja jos on totta, että uni-ihmiset eivät ole kuoria (koska ne voivat vuotaa univertakin), niin silloin paljastuukin, että Sinä olet Luoja!

"Jos tiedemiehen kaikkeusteoria ei pysty selittämään, mitä ainetta uniolennot ovat, niin silloin on tuskin luultavaa, että tiedemiehen teoria aineesta on totuus."

Vierailija
mensaani
Kuka luo Sinun uniisi uniolentoja? Ovatko unesi uniolennot pelkkiä kuoria, vai onko niillä ihan oikea biologia? Jos Sinä olet vastuussa unesi ihmisten luomisesta, ja jos on totta, että uni-ihmiset eivät ole kuoria (koska ne voivat vuotaa univertakin), niin silloin paljastuukin, että Sinä olet Luoja!

"Jos tiedemiehen kaikkeusteoria ei pysty selittämään, mitä ainetta uniolennot ovat, niin silloin on tuskin luultavaa, että tiedemiehen teoria aineesta on totuus."

Eikö kukaan ooo kiinnostunut unitieteestä

Ootteko nää kaikki uniuskovaisia, kun unimaailman ilmiöiden tutkiminen ei onnaa

Minä ainakin haluan unimaailman kuuluisammaksi unitutkijaksi,
jonka saavutuksiin kuuluisi mm:

Mitä alkuaineita unimaailmassa on.
Minkälaisia ovat unimaailman luonnonlait.
Kuinka vanha unimaailmankaikkeus on.
Mikä on unimaailman päivätähteä oleva lähin tähti.
Onko unimaailma litteä vaiko pallomainen.
Miten monta mannerta unimaailmassamme on.
Tapahtuuko unimaailmassa maanväristyksiä.
Onko myös unimaailman auringolla kivipinta

Vierailija
thedude
on se kyllä kumma, näin kerran seuraavanlaisen unen:

olin paikallisessa kahvilassa ja yhtäkkiä tiedostin olevani unessa. pystyin ajatella ja mielessäni analysoida tilannettä. unimaailma pysyi, mutta ajatuksissani tiesin sen olevan unta. aloin miettiä että minkälaista on unimaailman "materiaali". kahvilan seinällä oli ryijy ja tuumasin että "onkohan unimaailman "kulissit" niin tarkkaa että ryijy näyttäisi läheltä katsottuna aidolta, pienine langansäikeineen menin lähelle ryijyä ja totesin että näytti olevan pikselit kohillaan. kai sitten heräsin siitä pikkuhiljaa koska en muista ainakaan koskeneeni sitä.

joskus aikaisemminkin olen nähnyt unia jossa tiedostan olevani unessa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Hoyhensaareti.info on selkounille omistettu sivusto sisältäen keskustelupalstan, olen lueskellut sitä muutamia vuosia. Eli selkounista (lucid-dream) on kysymys. Jänniä ne, olen muutamia pitkiä ja vaikuttavia kokenut. Silloin tällöin niitä näkee lyhyempinäkin, niistä vaan tuppaa helposti heräämään syystä tai toisesta. Mutta harjoittelemalla niitä pystyy näkemään melkein aina halutessaan, vaikka joka yö. Kivaa niissä on se kun voi tehdä ihan mitä huvittaa, siellä on oman maailmansa jumala. Voit harrastaa seksiä kenen kanssa vain, voit luoda mitä vain ja vaikka lentää tai mennä sisälle peiliin. Tässä kohtaa klisee "vain mielikuvitus on rajana" on osuva.

Hassua koska itsekin kiinnitän niissä usein huomiota kaikkiin yksityiskohtiin ja pyrin tarkastelemaan ympäristöäni ja ihmisten käyttäytymistä. Se on minusta äärimmäisen mielenkiintoista. Joskus kerron uni-ihmisille etteivät he ole todellisia. Pitäisi taas joskus yrittää, olisi pitkästä aikaa kiva kokea. Niihin pääsemiseen on olemassa harjoituksia ja tekniikoita, hoyhensaarilla infoa asiasta jos kiinnostaa.

WILD = hereiltä selkouneen, vaatii yleensä about kuutisen tunnin nukkumisen kokeilua ennen jotta ne jotkut unijaksot pitkittyy ja tihentyy ja todennäköisyys osua suoraan sellaiseen nukahtaessa uudelleen kasvaa.

DILD = kesken unen selkouneen, yleisin tapa varmaan joutua siihen. Minulla ainakin. Yhtäkkiä kesken unen vaikka koen jotain kummaa mistä tajuan että hitot soikoon, tämän täytyy olla unta.. siitä se sitten lähtee

くそっ!

Vierailija

mielenkiintoista..outoa..jännää.

ajatelkaapa egyptiä jolloin unien näkeminen ja niiden kans pelaaminen oli oma ammattikuntansa tms.. ennustajat

Uusimmat

Suosituimmat