Pitäisikö CIA:n kylmänsodan aikaiset listat julkistaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pitäisikö CIA:n kylmänsodan aikaiset listat julkistaa? Minua ainakin kiinnostaisi tietää, että oliko K-kaupan Väiski todella CIA:n palkkalistoilla, kuten väitettiin.

Taitaisi Tanskasen sedälläkin housut tutista, että mitä kaikkea sieltä löytyykään.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

eikös kaiken tiedon julkistaminen olisi hyväksi...
siis kaiken ja kaikkien?
luulisin näin että muidenkin polvet notkuisivat kuin
julkkisten... haluattekos näin ?

Vierailija
Moses Leone
Pitäisikö CIA:n kylmänsodan aikaiset listat julkistaa? Minua ainakin kiinnostaisi tietää, että oliko K-kaupan Väiski todella CIA:n palkkalistoilla, kuten väitettiin.

Taitaisi Tanskasen sedälläkin housut tutista, että mitä kaikkea sieltä löytyykään.

No eikösw tuo Jukka rislakki ole jo kirjoissaan raottanut noita cia salaisuuksia, muistaakseni noiden kirjojen nimi oli cia ja erittäin salaista-vakoilu suomessa.

Vierailija
jousa
Moses Leone

No eikösw tuo Jukka rislakki ole jo kirjoissaan raottanut noita cia salaisuuksia, muistaakseni noiden kirjojen nimi oli cia ja erittäin salaista-vakoilu suomessa.

Voi hyvinkin olla, en ole tutustunut kyseisiin kirjoihin. Asiasta kun ei ole pidetty samanlaista meteliä kuin Tiitisen listoista, eikä jenkinrenkejä olla vaadittu suu vaahdossa julkiseen "hirteen" ryssänrenkien tapaan.

Vierailija

KGB ja CIA erosivat medoteissaan niin että jälkimmäinen panosti pätevien yksilöiden värväämiseen niin että he toimivat tehokkaasti tietyllä sektorillaan. Edellinen haali massoja ja tyhmiä, joka näkyy tälläkin palstalla vasurien puupäisyytenä.

Vierailija
tietää
KGB ja CIA erosivat medoteissaan niin että jälkimmäinen panosti pätevien yksilöiden värväämiseen niin että he toimivat tehokkaasti tietyllä sektorillaan. Edellinen haali massoja ja tyhmiä, joka näkyy tälläkin palstalla vasurien puupäisyytenä.

Itse asiassa sodan jälkeen suurin osa CIA-rahoista meni demareille, jotka nähtiin patona kommunistien vallan kasvulle.

Eli kun kuljette paasitornin ohi, niin voitte miettiä kenen rahoilla sitä onkaan rellestetty vuosikymmenet.

Vierailija
Carloz
Aloitetaan nyt omasta pesästä ja julkaistaan se Stasi-lista mieluummin.

Omasta pesästä minä juuri puhuinkin. Kyllä suomalaisia varmasti työskenteli myös CIA:n kanssa yhteistyössä. Miksi siis Stasi-lista pitäisi julkaista ensin? Mikseivät jenkinrengit näytä mallia?

Vierailija

Stasilaisia istuu valtion johdossa nykyäänkin. Jenkkien värväämät ova jo haudassa tai poissa politiikasta. Siksi stasi-lista on lukkojen takana.

Vierailija
Moses Leone
Omasta pesästä minä juuri puhuinkin. Kyllä suomalaisia varmasti työskenteli myös CIA:n kanssa yhteistyössä. Miksi siis Stasi-lista pitäisi julkaista ensin? Mikseivät jenkinrengit näytä mallia?

Jenkit edustivat kylmän sodan aikana ns. "hyviksiä".

"Kommunistit" olivat selkeästi "pahiksia". Mitä muuta nämä kommunistiseksi itseään kutsuvat valtiot olivat kuin diktatuureja tai oligarkioita? Ei kai noiden maiden kansalaisia olisi väkivallan ja kuoleman uhalla estetty matkustamasta "taantumukselliseen" länteen, jos noissa muka-kommunistisissa maissa olisi ollut niin paljon parempi asustaa.

Siksi ei ole tarvetta mitään jenkkilistoja julkaista ellemme sitten halua perustaa noille sankareille omia juhla- tai liputuspäiviä.

Vierailija
Carloz
Moses Leone

Jenkit edustivat kylmän sodan aikana ns. "hyviksiä".

"Kommunistit" olivat selkeästi "pahiksia". Mitä muuta nämä kommunistiseksi itseään kutsuvat valtiot olivat kuin diktatuureja tai oligarkioita? Ei kai noiden maiden kansalaisia olisi väkivallan ja kuoleman uhalla estetty matkustamasta "taantumukselliseen" länteen, jos noissa muka-kommunistisissa maissa olisi ollut niin paljon parempi asustaa.

Siksi ei ole tarvetta mitään jenkkilistoja julkaista ellemme sitten halua perustaa noille sankareille omia juhla- tai liputuspäiviä.

Maanpetturi mikä maanpetturi. "Hyviksillä" ja "pahiksilla" ei ole merkitystä, riippuu katsojan silmästä. Molemmat uskoivat itse olevansa "hyviksiä" ja vastapuolen olevan "pahiksia". Eikä ne amerikkalaistenkaan toimet aina päivänvaloa kestä.

Carloz

Ja mitähän tarvetta varten sitten ne Stasi-listat pitäisi mielestäsi julkaista?

Vierailija
tietää
Stasilaisia istuu valtion johdossa nykyäänkin. Jenkkien värväämät ova jo haudassa tai poissa politiikasta. Siksi stasi-lista on lukkojen takana.

Mutta eihän niitä jenkkien laskuun työskennelleidenkään nimiä ole julkaistu, vaikka olisivatkin haudassa tai pois politiikasta.

Vierailija
Moses Leone

Carloz

Juurihan minä selitin asian juurta jaksain.

Vierailija
Carloz
Moses Leone

Carloz

Juurihan minä selitin asian juurta jaksain.

Haluat perustaa "pahiksille" juhla- tai liputuspäiviä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat