Se maailman luetuin-ja kiistellyin..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Raamattu
Tuossahan tuo on vitriinissä. En rehellisesti vielä ole kauhiasti siihen perehtynyt, vaikka uskovainen olenkin -usko ei edellytä mielestäni edes välttämättä raamatun omistamista siihen voi muuallakin perehtyä, mutta suosittelisin sen "omistamista".
Raamatun tulkinta
Tuota minusta se on hienoja elämän ohjeita täynnä ,sekä mielenkiintoisia kertomuksia. Mutta nyt suoraan asiaan. Raamattu ei todellakaan ole sanasta sanaan Jumalan sanomisia..Huom ne on monen erihenkilön kirjauksia, että muistiinpanoista kooste. Tuon ikivanhan käppyrän -ja välillä Iso-Jussiks mä sitä nimittelen, jokainen uskon suuntaus, joka palvelee Jumalaa, on nimennyt sen saman äijän uudelleen..Jahve..ja mitä niit o. Noh raamattu siis kannattaa ottaa nykypäivänä ohjeellisina -se on kummiskin painettua sanaa - painettu sana on kuollutta..-siis tarkoitan sitä ,että se on monella lailla oman aikakautensa kirja- ja toisaalta se on Herran kirja meille hänestä. Se sisältää peloitteita monestakin asiasta - mutta monesta asiasta - kummiskin - jumala armahtaa.. niiksi teoksi, joihin on kovakin rangaistus -joissa ei aiheuteta pahaa kellekkään - ovat peloitteita ,ja sen aikakauden kirjoittajan mahdollisesti omia tulkintoja jumalan sanasta. Meille on tuttu kansan edustajakin isohko mies joskus sanonut-ja tehnyt muistaakseni kirjankin - jumala armahtaa minä en.. Tuota -ei se ole nyt ihan niin- näin minä uskon - tottakai -lopulta jumala antaa armon käydä oikeudesta - mutta sitä ennen saa..noh siitä minä en tiedäkkään -enkä halua mihin se jumala pystyy..-kaikkeen... mutta lopulta ihminen -kummiskin saa ikuisen rauhan taivaassa -taivaanisän luona.

Jumala hyväksyy sinut sellaisenaan, kuin olet - olkoot sinun mieltymyksen seksuaalisesti millaiset hyvänsä, se mikä tuo sulle elämän iloa ja nautintoa - ilman toisia kanssa ihmisiä vahingoittamatta -koskemaattomuutta loukkaamatta - ei ole tuomittavaa. - siinä minun käsitys raamatusta ja Hänen mielipiteestä nykypäivän maailmaan. -vaikkakin raamattussa vastoin minun lausumaa opetetaan.. kirkosta eroaminen ku o nyt melkein muotia -juuri raamatun tulkintojen -tai joidenkin kirkon "miesten" sanomisien takia.

Tuossa oli jotain - kait tässä iltalukemisinä vois jotain tuosta Raamatusta lukaistakkin

ps - noudata kymmentä käskyä
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä. -tuota älä lausu turhaan herrasi nimeä-no ainakin minä hoe sitä just niin paljon ku o tarvis- tää o hölömö sääntö-ei pidä paikkansa.
3. Pyhitä lepopäivä.-noh silloin -ku sulla on vapaa päivä..koeta levätä..
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta. -"kerää" katseillasi mielummin "himoa" vaikka koko päivä joka päivä-ja kohdista ne kotona rakkaaseesi.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

terveisin

Matti joakim eero meikäläinen

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat