Mielenkiintoinen laser-ase jenkkilän taivaalla

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija
tietää
Odotellessa sotatoimia voi sytytellä tupakkaa laserilla by ääliö.

Jos ääliöt on noin fiksuja, että osaavat tehdä tuollaisen stendarimodin, niin millaisia ne sun fiksut sitten on by defition?

Btw, jenkkien airborne laserista: Tuskin vihollinen maalaa ohjuksiaan mustalla laser absorber maalilla....

Entä jos ohjuksessa onkin ultrakirkas peilipinta?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005
hOx
Btw, jenkkien airborne laserista: Tuskin vihollinen maalaa ohjuksiaan mustalla laser absorber maalilla....

Harvemmin on noitakaan näkynyt. Siinä vaiheessa kun laser puree "laser absorber" -maaliin, ollaan enää vajaan kertaluokan päässä kiillotetun metallipeilin polttamisesta. Eksoottiset dielektriset pinnoitteet, jotka heijastavat 99,99 % tai yli, eivät ole erityisen kenttäkelpoisia. Sormenjälki sellaisen päällä absorboi riittävästi energiaa heijastavan kerroksen tuhoamiseen.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Kas vaan,minä en saakaan tätä aihetta kommentoida,vaikka tein siitä juttua TM.aan jo 2003,koko kommenttini poistettiin? Voiko olla parempaa todistetta moderaattorien (lehden määräyksestä) harrastamasta sorsimisesta kohtaani? No,voin ilahduttaa,en juuri jatka täällä enää, on alentavaa olla teinien ja teinitasoisten "valvojien" sylkikuppina, minä olen sentään ollut Suomen parhaiten palkattu tiedetoimittaja pohjoismaiden suurimmassa tekniikkalehdessä !

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Hannu Tanskanen
Kas vaan,minä en saakaan tätä aihetta kommentoida,vaikka tein siitä juttua TM.aan jo 2003,koko kommenttini poistettiin? Voiko olla parempaa todistetta moderaattorien (lehden määräyksestä) harrastamasta sorsimisesta kohtaani? No,voin ilahduttaa,en juuri jatka täällä enää, on alentavaa olla teinien ja teinitasoisten "valvojien" sylkikuppina, minä olen sentään ollut Suomen parhaiten palkattu tiedetoimittaja pohjoismaiden suurimmassa tekniikkalehdessä !

Juurihan kommentoit.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009
Seppo_Pietikainen
Hannu Tanskanen

Juurihan kommentoit.

Edellinen eli varsinainen asiaa sisältävä poistettiin. Mutta välikös tuolla.alan olla saanut tarpeekseni tästä foorumista !

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Älä lähr tanskanen mihinkään.

Sinulta löytyy oikeasti asiantuntemusta todella paljon tietyillä osa-alueilla.

Sen verran kuitenkin voin sanoa, että älä kovin viljele komukka sanaa...

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Tanskanen mihinkään oikeasti ole lähdössä...on vaan se aika kuukaudesta, että Tanskasen maanis-depressio vaatii vähän taaksepstua ja exittiä palstalta...

Kyllä se on kohta täällä taas hämmästyttämässä meitä jollain DIY-kotonassa-atomipommi-tarvikkeilla-mitä-kaapistasi-löytyy jutulla.

Toivottavasti Osama ei lue tätä palstaa ja saa nuken reseptiä Hannulta.

Vierailija
Neutroni
hOx

Harvemmin on noitakaan näkynyt. Siinä vaiheessa kun laser puree "laser absorber" -maaliin, ollaan enää vajaan kertaluokan päässä kiillotetun metallipeilin polttamisesta. Eksoottiset dielektriset pinnoitteet, jotka heijastavat 99,99 % tai yli, eivät ole erityisen kenttäkelpoisia. Sormenjälki sellaisen päällä absorboi riittävästi energiaa heijastavan kerroksen tuhoamiseen.

Niinkö?`Kiinnitin vain huomiota, että noissa laserkoe demonstraatioissa kaikki koemaalit oli päällystetty jollain mustalla mömmöllä. Mukaanlukien se jumbojetti joka tuhottiin.

Vihollinen tuleekin varmasti kuin SA-intin opetusvideossa konsanaan vitjassa mustaa mömmöä päässä ja ohjusten lakissa....

Vierailija
Damasio
Tiedelehtien mukaan kyseessa on lentokoneen sumuvana, jonka ilta-airinko on varjannyt. Sopiva kuvakulma ja "ihme" on valmis. :

Muuta ihmeellistä ei mielestäni vanassa ollut, kuin miksi se päättyy mereen? Pieleen mennyt lentokone- tai ohjuskokeilu vai havainnoitsijoiden väärä arvio?

Vierailija

uutisissa puhuttiin juuri "mysteeri-ohjuksesta"
ja puolustusministeriö ei ole tietoinen kuka ja mistä se on ilmoille suhautettu.
oisko jack bauer asialla

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
thedude
uutisissa puhuttiin juuri "mysteeri-ohjuksesta"
ja puolustusministeriö ei ole tietoinen kuka ja mistä se on ilmoille suhautettu.
oisko jack bauer asialla

Olisikohan kuitenkin paljon yksinkertaisemmasta asiasta kysymys? Olen itse nähnyt täsmälleen samanlaisen ilmiön viime kesänä länsirannikolla (so. Suomen länsirannikolla).

Wild ass guess, anyone?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat