HKK:n Tutkimusprojekteja (LED,infrapuna,UV,aurinkopaneelit)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tervehdys,

olen itse tehnyt puolivakavaa tutkimusta, valon määrän suhteen kun olen kasvattanut bonsaihamppuja.

http://s293.photobucket.com/albums/mm60 ... saikasvit/

Näistä aiheista on myös ilmeisesti muutama heppu aloittamassa väitöskirjansa. Tätä kautta on myös tullut esille HKK:ssa aloittaa järjestäytyneempi ja tarkempi tutkimus seuraavista osa-alueista:

- Valojakson merkitys kasvin elinkaareen:

* Vuorokausimittaisen fotoperioidin tutkimus (kuinka monta tuntia vegetaavisessa vaiheessa ja kukinnassa)
* Valon jaksottaisen annostelun merkitys sekuntimitassa (kuinka monta välähdystä sekunnissa)
* Eri valaisimien vuorottelu fotoperioidissa (esim. natikka 6 tuntia, eslit 18 tuntia)

- Valon määrän ja laadun vaikutus kasviin

* Eri valojen vaikutukset kasviin ja niiden yhdistäminen
* Optimaalinen suhde multatilalle verrattuna valon määrään
* Optimaalinen ravinteiden suhde verrattuna multatilaan ja valon määrään

* LED-valojen jatkotutkimus,
- nm arvojen vaikutus ja suhdevaikutus toistensa kanssa
- Valon etäisyyden vaikutus kasviin
- Erilaisten passiivisten ja aktiivisten jäähdytysjärjestelmien tutkimus

* 24 keinotekoisen valon ja aurinkovalon yhdistäminen
- kuinka iso valo pitää 24 valon olla jotta kasvi "huomaa" sen, kun on samaan aikaan luonnonvalaistus.
- eri valotyyppien vaikutus yhdistettäess luonnonvaloon
- luonnonvalon fotoperioidin tehostaminen keinotekoisilla valoilla

* UV-valon vaikutus kasviin ja sen yhdistäminen muihin valoihin.

- NADP:n vaikutus kasviin ja yhdistettäessä UV-valoon

* Infrapunavalon vaikutus kasviin ja sen yhdistäminen muihin valomalleihin.

- Tutkimusta infrapunavalon vaikutuksesta kasviin ja myös yhdistettäess NADP:hen.

Myöskin LEDien kohdalla tulee tutkimukseen aurinkopaneelien ja akkujen käyttö sisäkasvatuksessa ja aktiivisen tuuletuksen järjestämisessä. Tässä on pari kokoamaani linkkiä aiheesta, teen myöhemmin ja paremmalla ajalla siitä uuden version:

http://www.4shared.com/file/2IVV0YmN/led.html

Jos haluaisit osallistua itsekin tutkimukseen, niin ota yhteyttä minuun tai johonkin Killan luottojäseneen ja tänne voi myös ilmoittaa omia ideoitaan mitä voisi tutkia uutta.

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat