Älypuhelimista...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ostaa päräytin kytkyliittymän kera Nokian N900:n vanhan N95:n tilalle. Alkujärkytyksen ja käyttöliittymään totuttelun jälkeen olen varsin tyytyväinen valintaani. Samat ominaisuudet löytyvät kuin entisestä luuristani, joskin käyttäminen on moninverroin miellyttävämpää kosketusnäytön ja QWERTY-näppäimistön hienoisella avustuksella - tuo näppäimistö oli lähinnä se viimeinen hiekanjyvä, mikä heilautti vaakaa Samsungilta Nokiaan.

Kätevää ohjelmistoakin löytyy ihan kiitettävästi Nethackista Civilization-porttaukseen - hyvästi tylsät linja-automatkat . Lisäksi ladattavan ohjelmiston avulla voi tuunailla luuria mieleisekseen, mikä on plussaa ainakin allekirjoittaneelle.

Millaisia kokemuksia muilla foorumilaisilla on älyluureista?

EDIT1: Mistä saada kelpoinen ilmaisohjelmisto tekstitiedostojen katseluun ja muokkaukseen N900:lle? Entäpä onko muita luotettavia kanavia ladata ilmaisohjelmistoa, kuin se sovellushallinnan kautta saatavissa oleva luettelo?

Sivut

Kommentit (325)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mä kuulin Microsoftin evankelistalta, että ylivoimaisesti parhaat älypuhelimet ovat varustettu Windows Mobilella. Hänellä itsellään oli hyvä kokemus Samsungin puhelimesta. Minulla ei ole mitään syytä epäillä evankelistan sanomaa.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007

Olen itse aikeissa ostaa N8-mallin, mutta toistaiseksi hivenen panttaan ostopäätöstä. Onko jollain jo kokemuksia? Lyönkö käteni paskaan?

N900:sta löytyisi "oikea" qwerty-näppäimistö, ja koska kapasitiivisista kosketusnäytöistä ei ole toistaiseksi kokemuksia, niin hivenen arveluttaa N8:n käyttömukavuus.

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007
Taha
Valitettavasti iPhone 4 hakkaa Nokiat ja muut lelut 6-2.

Tätä mieltä oli myös uusin Tekniikan Maailma, tosin ero Nokiaan oli vain 0,2 pistettä. Kuitenkin N8:n kamera painaa aika paljon vaakakupissa, jos vaan on niin, että puhelin toimii muutenkin moitteetta pidemmän aikaa. Kestääkö näyttö, kaatuileeko Symbian? Huoltohumppa on perC:stä. Mihinkään N97 -tyyliseen roskaan en viitsisi sormiani liata.

Pidempiaikaisia kokemuksia kellään?

Vierailija
Templebar
Tätä mieltä oli myös uusin Tekniikan Maailma, tosin ero Nokiaan oli vain 0,2 pistettä. Kuitenkin N8:n kamera painaa aika paljon vaakakupissa, jos vaan on niin, että puhelin toimii muutenkin moitteetta pidemmän aikaa. Kestääkö näyttö, kaatuileeko Symbian? Huoltohumppa on perC:stä. Mihinkään N97 -tyyliseen roskaan en viitsisi sormiani liata.

Pidempiaikaisia kokemuksia kellään?

Joo, Nokian kamera on hämmästyttävän hyvä optisesti, mutta ei esim. käyttöliittymältään. Nokia on pöytäkone, iPhone on älypuhelin.

Vierailija

Symbian nyt vaan on edelleen paras käyttöjärjestelmä mobiililaitteelle.

Akkukesto on käytössä on ihan ylivoimainen verrattuna java pohjaisiin androideihin ja iphoneen.
iphonen rajoitukset ja applen muu paska kuten epästandardit liittimet ja itunesin pakkoasennukset yms ei paljon kiinnosta.

Jos N8 olisi qwerty versio niin ostaisin sellaisen heti, mutta nyt taidan tyytyä odotteluun, koska e7 on paska kamera.

Sympparissa on muuten myös 2 suuntainen usb ja oikea moniajo, esim SSH sessiot eivät pysy auki taustalla muissa järjestelmissä.

Nokialta on tulossa keväällä ensimmäinen meegoluuri jonka toivoisin olevan intelin prossulla sillä meego kuten myös muut linux pohjaiset järjestelmät ovat erittäin threadattuja ja hyötyvät siis suuresti säikeensäilytyksestä.

Tekisivät nyt vaan yhden luurin missä olisi kaikki ominaisuudet ja maksaisi vaikka 1000e niin poistaisin moisen heti, nyt kun QT mobiilipuoli on vihdoin valmis on oikeastaan melko sama onko se alusta symppari vai meego periaatteessa molemmissa pitäisi pyöriä jopa sama käyttöliittymä.

EDIT: ainiin esim itsellä täällä kotona (Mulla on N97 joka on toiminut huoltokerran jälkeen kohtuu hyvin buginenhan toi kyllä on edelleen ja tarttee bootata väkisin about kerran viikossa.)
On saunalahden liittymässä 2 palkkia ja 3½G (HSDPA)
Kaverin iphone 4:ssä on 1 palkki joka välillä häviää ja 2G:tä molemmissa on siis elisan verkossa oleva liittymä.

Miksei noita todellisia kuuluvuuseroja tai käytön akkutestejä tehdä ne on kuitenkin tärkeimmät asiat kun kyseessä on mobiililaite.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mitä nää kauheesti kehutut HTC-laitteet on? Koskaan en ole nähnyt.

Onko se niinku Ferrari? Kaikki ylistää, mutta kukaan ei ole kokeillut taikka edes nähnyt oikeata.

Vaikuttaa aika munattomalta lafkalta, kun eivät ole uskaltaneet Suomen kotisivua laittaa pystyyn. No, niillä muuten on osassa luureja Internet Explorer selaimena.

Vierailija

HTC Desire täällä, eli Android puhelin. Tyytyväinen kuin mikä tähän, on nopea ja softaa saa miten paljon haluaa ja aina voi koodata itse lisää Lisäks jos käyttis ei miellytä, niin sitäkin voi vaihtaa, avoimia vaihtoehtoja kun löytyy muutamia.

Kaverilla tuo Desire ollut vähän pidemmän aikaa ja sitä räplättyäni tuon omani päätin ostaa. Hintahan vähän kirpaisee, mutta onpahan nyt kaiki tarvittava nörttikalusto samassa laitteessa.

Ei kiitos muita, kun tätä Desireä saan muokattua niin paljon kuin huvittaa <3

Vierailija

Jostain syystä Apple ei ole saanut yhtään ääniä tähän mennessä.... Sehän kertoo jotain tästä uudesta iLuurista, vai?

Mutta itselläni on kahdestoista symbian-känny menossa. Eikä mitään syytä vaihtaa vielä. Kaikkea ei ole, mutta kaikki mitä tarvitsen ja erittäin käyttäjäystävällisessä paketissa.

Kokeilin yhtä HTC:n Android-puhelinta hiljattain työkaveriltani ja se näyttäisi olevan samalla tasolla käytettävyydeltään kuin iLuuri 3GS. Melkein hyvä siis jo.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Jos hankin joskus älyluurin (en usko hankkivani), niin se on laite jossa ei valmistaja tai kukaan muukaan pääse tappamaan sovelluksia ja/tai koko konetta verkon yli, tai laittamalla päivityksiin/pakkopäivityksiin tms. koodia jotka rampauttavat koneella jo olevia ominaisuuksia.

Viimeksi on uutisoitu Windows kapulaan tulleista MS.n lisämahdollisuuksista puukottaa verkon yli kapulassa olevia eitoivottuja ohjelmia ja mahdollisuudesta tappaa koko puhelin. Applella on uutisoitu vastaava systeemi. Muista en tiedä, mutta tiedän, ettei minulle tule koskaan kapulaa, tai muutakaan tietovälinettä johon ohjelmiston toimittajalla ja tai laitevalmistajalla tiedetään olevan takaportteja joiden kautta voidaan ajaa omaa koodia.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Pacanus Rusticanus
Viimeksi on uutisoitu Windows kapulaan tulleista MS.n lisämahdollisuuksista puukottaa verkon yli kapulassa olevia eitoivottuja ohjelmia ja mahdollisuudesta tappaa koko puhelin. Applella on uutisoitu vastaava systeemi. Muista en tiedä, mutta tiedän, ettei minulle tule koskaan kapulaa, tai muutakaan tietovälinettä johon ohjelmiston toimittajalla ja tai laitevalmistajalla tiedetään olevan takaportteja joiden kautta voidaan ajaa omaa koodia.
Mulla katosi Nokia E71-puhelimesta Operan selain itsekseen pari kuukautta sitten. Paria päivää aikaisemmin oli ilmestynyt uusi versio, jota en kuitenkaan ollut vielä asentanut. Olisikohan tämä voinut olla vanhan version takaisinveto?

Vierailija
Saw
Pacanus Rusticanus
Mulla katosi Nokia E71-puhelimesta Operan selain itsekseen pari kuukautta sitten. Paria päivää aikaisemmin oli ilmestynyt uusi versio, jota en kuitenkaan ollut vielä asentanut. Olisikohan tämä voinut olla vanhan version takaisinveto?

Opera käyttää palvelimia jotka kompressoivat sivut nopeuttaakseen sivuja. Voi olla että siihen on lisätty ominaisuus joka poistaa vanhan version. Silloin palvelimet voivat jutella samaa protokollaa tarvitsematta tukea vanhoja.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Minulla on Android-luuri HTC Desire ja se pieksee vanhanaikaiset iPhonet mennen tullen. iPuhelin on edelleen sangen hyvä luuri, mutta tarjottuaan kilpailijoilleen hyvän käyttöliittymäkonseptin se on jäänyt polkemaan paikallaan. Nokia on valitettavasti jäänyt kehityksessä pahasti jälkeen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat