Celeron 900 2,2ghz, riittääkö netin selailuun? win 7 hp???.

Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Niin, vanha koneeni alkaa jo olla siinä iässä, että aika on mennyt jo siitä ohitse.

Sinällään ihan hyvä kone, mutta kiintolevytila jäi pieneksi, eikä se mikään vauhtihirmu nykypäivän mittapuulla ollut.

Ostin siis uuden koneen, kone on windows 7 käyttiksellä varustettu, joka ainakin omien kokemusteni perusteella on nopeampi kuin vista. Halvoissakin läppäreissä.

Ja kun rahavarat on näin joulun alla niukat, kun on pitänyt investoida vaikka mitä, uusi jousi, puhelin, auto yms. ja elääkin pitäisi. Ja tässä maassa ei tämmöisen sekätyömiehen liksa päätä huimaa.

Niinpä ostin halvan koneen, sinänsä ihan asiallinen tarjous, 250gigan levy riittää mulle hyvin, erillistä näytönohjaintakaan en tarvi. webcami on ihan mukava, vaikkakin turha lisä, kun on ihan oikeakin kamera.

Muistiakin löytyy se 3gigaa. Ja näyttö on juuri se oikea, 15,6".

Tämä on tietysti mielipidekysymys, mutta 17" tai yli varustetulla näytöllä kannettava ei ole enää kannettava, ja vastaavasti pienemmät on niitä, no, minikannettavia.

viitisen hunttia maksoi kapistus.

Mutta prosessori?

Celeron on aina haiskahtanut korvaani vähän kalsealta, vaikkakin kaverin celeron -kone parin gigan muistilla ja win7:lla toimiikin ihan joutuisasti.

Niin, onko tuo Celeron 900 prossu oikeasti riittävä? Intel ilmoittaa kellotaajuudeksi 2.2ghz ja väylänopeudeksi 800mhz, megan verran on tuota l2 cachea ja se on "aidosti 64-bittinen", mitä lie sitten tarkoittaakin...

Eli voinko pitää yhtäaikaa auki useita selaimia, pelata nettipokeria ja kuunnella youtubesta musaa tarvitsematta pelätä, että kone jumii jatkuvasti?

Onko tuo Windows 7 home premium oikeasti nopeampi kuin visva?

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Sivut

Kommentit (21)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Kuten sanottu, kokoonpano on riittävä. Muun työskentelyn ohella musiikin kuuntelun hoitaisin muuta kautta. Flash-videot vievät kohtuuttomasti resursseja 1-ydinprosessorilta. Itse käytän Spotifyta, ja tyytyväisenä jopa maksan sen käytöstä.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007
Saw
Kuten sanottu, kokoonpano on riittävä. Muun työskentelyn ohella musiikin kuuntelun hoitaisin muuta kautta. Flash-videot vievät kohtuuttomasti resursseja 1-ydinprosessorilta. Itse käytän Spotifyta, ja tyytyväisenä jopa maksan sen käytöstä.

Eli spotifylta ennemmin musat, kuin tuubista?

Niinpä kylläkin, eihän niitä videoita oikestaan musaa kuunnellessa tule katsottua oikeastaan koskaan, eli järkevämpäähän se olisi.

En ole koskaam moista spotifyä käyttänyt, löytyneekö samat ku tuubistakin (kuuntelen aika erikoista musiikkia joskus. ).

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
JuurikinNiin
Eli spotifylta ennemmin musat, kuin tuubista?

Niinpä kylläkin, eihän niitä videoita oikestaan musaa kuunnellessa tule katsottua oikeastaan koskaan, eli järkevämpäähän se olisi.

En ole koskaam moista spotifyä käyttänyt, löytyneekö samat ku tuubistakin (kuuntelen aika erikoista musiikkia joskus. ).

Spotify on minun oma valintani. Mikäli lontoonkielinen käyttöliittymä ei ole ongelma, kannattaa kokeilla. Sitten sen huomaa, tykkääkö vain ei. http://www.spotify.com/fi/new-user/ Spotify on siis musiikkisoitin, jonka kirjastosta löytyy ~10 miljoonaa kappaletta. Se toimii vertaisverkkoperiaatteella, mutta täysin laillisesti.

Ilmaiskäyttäjätunnuksella käytettynä Spotify toistaa neljän biisin välein mainoksia.

vorrester
Seuraa 
Viestejä615
Liittynyt22.7.2005

No nythän mä hokasin...
Youtuben videot pyörii OK VLC-playerillä. Mutta miten määritän että youtuben videoclipit avataan kotikoneella flash-playerin sijasta VLC-playerillä?

Aivopierun tunnistaa rivin alun merkistä *

Vierailija
Saw

Jotenkin töksähti sanapari 'kuuntelu-videot'. Paras keino kuunnella musat on tehdä se suoraan kiintolevyltä tai jopa LP-levyltä.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
JuurikinNiin
Eli voinko pitää yhtäaikaa auki useita selaimia, pelata nettipokeria ja kuunnella youtubesta musaa tarvitsematta pelätä, että kone jumii jatkuvasti?

Tuohon tarkoitukseen riittävän koneen saisi melkein jätelavalta.

We're all mad here.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
o
Kysymys kuulostaa mun korvaan samalta kuin: riittääkö ferrari lähikaupassa käyntiin..
No ei välttämättä, jos mainitaan Celeron 900.

Mulla oli Celeron 900 mhz työkoneessa vuonna 2001. Se oli kurjaa aikaa. Suurin osa koneen potkusta meni johonkin internet-turvaohjelman pyörittämiseen. Olisko ollut Symantecin tuote.

Toki tämä uudempi Celeron on huomattavasti kehittyneempi yksilö.

Vierailija
abskissa
JuurikinNiin

Tuohon tarkoitukseen riittävän koneen saisi melkein jätelavalta.

Kato pitäähän sitä konetehoa olla, että jaksaa se Windows pyöriä siinä koneella. Eihän sitä muille ohjelmille turhaan kannata tunkea...

SamBody
Seuraa 
Viestejä5785
Liittynyt3.5.2008
JuurikinNiin

Paremmin se läppäri tuosta suoriutuu kuin sinä itse, kunhan et tunge taustalle jotain fuck-securea kuristimeksi

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007
Saw
o
Kysymys kuulostaa mun korvaan samalta kuin: riittääkö ferrari lähikaupassa käyntiin..
No ei välttämättä, jos mainitaan Celeron 900.

Mulla oli Celeron 900 mhz työkoneessa vuonna 2001. Se oli kurjaa aikaa. Suurin osa koneen potkusta meni johonkin internet-turvaohjelman pyörittämiseen. Olisko ollut Symantecin tuote.

Toki tämä uudempi Celeron on huomattavasti kehittyneempi yksilö.

Siis sen "mallinimi" on 900. herzejä on se 2,2ghz. Nettiä selailin, niin tuo voi olla ihan kahdellakin ytimellä. ainakin mainittuja 2,2ghz uusimpia celeroneita on moisia, ja tuo on celeron tuoteperheestä uusimpia, 45 nanometrin tekniikalla toteutettu.

Olisiko ollut peräti uusin, oikea "koodinimi" tuolle on wikipedian mukaan penrym-3M, mitähän tämä sieltä napattu lause tarkoittaa: Intel initially listed the Celeron 900 as Dual-Core and with Virtualization Technology in its Processorfinder and ARK databases, which caused confusion among customers

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Todella hyvin riittää tämmöiseen "ei pelikäyttöön" Celeron koneet näköjään.

Vaikkakin olihan tuo kaiketi uusin celeron.

Ainakaan W7:lla ei lagaile missään kohdin ja ohjelmia saa olla auki useita, musiikkinikin Youtubesta edelleen kuuntelen.

Eli suosittelen, ihan jo halpuutensa takia.

Vaikka onhan paketti kokonaisuudessaan tietysti tärkeämpi huomioida ku pelkkä prossu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat