Kokemuksia huonosta asiakaspalvelusta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

minä koin tänään mahtavan hetken tietokonekaupassa, tai mikä hiton mikro-korjaamo nyt olikaan

kysyin neuvoa tietokoneeseen ja päivityksiin liittyvässä asiassa. työntekijä totesi minulle kylmän rauhallisesti, että

"Vi.tun amatööri!!!" en ottanut tästä itseeni koska hän oli oikeassa. jälkeenpäin kotia ajellessa tapaus alkoi vain huvittaan. joku herkkähipiäisempi ois saattanu hermostua. sen verran kuitenkin paikka oli sekavan oloinen että empä taida mennä enään.

Kommentit (11)

Vierailija

Olipa moukkamainen asiakaspalveluhenkilö. Potkut tuollaiselle pitäisi antaa. Ei nördeyskään oikeuta ihan mihin tahansa, tai no, sekään ei oikeuta oikeastaan yhtään mihinkään.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Joskus sen näkee ihan asiakkaasta päälle päin, kelle saa vittuilla. Kuten musta, nörtti nörttien liikeessä. Mä olisin otettu tuollaisesta palvelusta.

Mua vituttaa ylvästä roolia pitävät asiakaspalvelijat, kuten parempien ravintoloiden tarjoilijat. Teitittelevät ja muutenkin ovat käsittämättömän jäykkiä. Sen sijaan mä tykkään rehellisistä ihmisistä. Mulle saa avautua.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Saw
Joskus sen näkee ihan asiakkaasta päälle päin, kelle saa vittuilla. Kuten musta, nörtti nörttien liikeessä. Mä olisin otettu tuollaisesta palvelusta.

Mua vituttaa ylvästä roolia pitävät asiakaspalvelijat, kuten parempien ravintoloiden tarjoilijat. Teitittelevät ja muutenkin ovat käsittämättömän jäykkiä. Sen sijaan mä tykkään rehellisistä ihmisistä. Mulle saa avautua.

No haista sitte V.ittu joke...

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Asioitko liikkeessä kuvajaisesi miehen tyyliin? Mä en välttämättä menis haistattelemaan tuollaiselle kaverille.

thedude
No haista sitte V.ittu joke...
Haisee just sopivat happamalle.

Vierailija

Jos seison elektroniikkaliikkeessä jonkin hiukan kalliimman puoleisten vempainten hyllyn edessä, niin soisi myyjän tulevan siihen itse ettei tarvitse lähteä kuikuilemaan. On nimittäin pikkuisen hankalaa maallikon erottaa esimerkiksi mikä kameramalli olisi paras vaihtoehto, jos ei ole seurannut speksien termejä. Ja kameroita ei kuitenkaan osteta kuin jugurttia, että kokeiliskos vaikka tätä tällä kertaa ja tuota sitten seuraavalla.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Dredex
Jos seison elektroniikkaliikkeessä jonkin hiukan kalliimman puoleisten vempainten hyllyn edessä, niin soisi myyjän tulevan siihen itse ettei tarvitse lähteä kuikuilemaan. On nimittäin pikkuisen hankalaa maallikon erottaa esimerkiksi mikä kameramalli olisi paras vaihtoehto, jos ei ole seurannut speksien termejä. Ja kameroita ei kuitenkaan osteta kuin jugurttia, että kokeiliskos vaikka tätä tällä kertaa ja tuota sitten seuraavalla.
Paikallisissa kodinkone ja -elektroniikkamyymälöissä on palvelu muuttunut tähän suuntaan. Ruuhka-aikaan myyjiä ei tietenkään riitä jokaiselle, mutta pääsääntöisesti myyjä ilmaantuu alle minuutissa asiakkaan pysähtymisestä paikalle.

Palvelun lähtökohta vain ei tunnu olevan asiakaskeskeistä. Myyjällä on yksi malli, jota tämä vänkää asiakkaalle, kuuntelematta tarpeita. Tai toinen ääripää, myyjä vaan seisoo levottomana siinä vieressä eikä sano tai kysy mitään!

Vierailija
Saw
Paikallisissa kodinkone ja -elektroniikkamyymälöissä on palvelu muuttunut tähän suuntaan. Ruuhka-aikaan myyjiä ei tietenkään riitä jokaiselle, mutta pääsääntöisesti myyjä ilmaantuu alle minuutissa asiakkaan pysähtymisestä paikalle. - -

Isommissa halpisliikkeissä myyjää ei välttämättä pian kuulu. Toisaalta jos asiakas mieluummin ostaisi halvemmasta liikkeestä, mutta ei saa palvelua... ongelma.

Hoi
Seuraa 
Viestejä431
Liittynyt31.8.2010

Ainakin kerran olen jäänyt asiakaspalvelijan kommentista ihan monttu auki. Olin viimeisilläni raskaana ja menin sellaseen ihan hyvätasoiseen ravintolaan syömään. Tarjoilija tuli siihen, katsoi mun vatsaa ja hihkaisi "Sitä on harrastettu seksiä!". Sitten se tyynesti kysyi että mitä saisi olla.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Hoi
Ainakin kerran olen jäänyt asiakaspalvelijan kommentista ihan monttu auki. Olin viimeisilläni raskaana ja menin sellaseen ihan hyvätasoiseen ravintolaan syömään. Tarjoilija tuli siihen, katsoi mun vatsaa ja hihkaisi "Sitä on harrastettu seksiä!". Sitten se tyynesti kysyi että mitä saisi olla.

Odottavat äidit saa varmaan muutenki kokea vaikka ja mitä ihmisten kommentteja ja mahan lääpintää yms.

Hämmentää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26841
Liittynyt16.3.2005
Dredex
On nimittäin pikkuisen hankalaa maallikon erottaa esimerkiksi mikä kameramalli olisi paras vaihtoehto, jos ei ole seurannut speksien termejä. Ja kameroita ei kuitenkaan osteta kuin jugurttia, että kokeiliskos vaikka tätä tällä kertaa ja tuota sitten seuraavalla.

Tyypillisen sähkö- ja elektroniikkasekaromukaupan myyjä on aivan yhtä maallikko niiden kameroiden kanssa kuin sinäkin. Tietysti niillä on "oleelliset" tiedot näkyvillä, jotta voi luntata paljonko kamerassa on megapikseleitä ja digitaalizoomia (eli täysin merkityksettömiä nippelitietoja), ja toki myös se, mistä mallista saa parhaan katteen tai mistä julkaistaan kohta uusi versio, joten on kiire myydä varasto pois. Ne ovat niitä joita sitten väen vängällä tuputetaan soveltuivatpa ne asiakkaalle tai eivät.

Vierailija

Kamerakaupoille lähtiessä kannattanee vilaista tätä linkkiä:http://www.dpreview.com/ , jonka jälkeen kannattaa marssia paikalliseen kameroita myyvään erikoisliikkeeseen. Sieltä voit udella linkistä löytämiäsi kameravaihtoehtoja, kokeilla mikä sopii käteen parhaiten, kysellä asiantuntevalta myyjältä mikä kamera olisi hyvä jne., jonka jälkeen joko tuet paikallisen kameroita myyvän erikoisliikkeen toimintaa ja ostat sopivan kameran sieltä, tai syvennät nimettömien ja kasvottomien superhypertekniikkamarkettien järjetöntä yliotetta pieniin liikkeisiin verrattuna ja ostat valitsemasi kameran sieltä, mistä sen halvimmalla saat (yllättävän usein pienet liikkeet tulevat hinnassa vastaan todella paljon, kannattaa aina kysyä). Kameraa ei kannata lähteä ostamaan ilman referenssejä tai jonkinlaista käsitystä siitä, mikä itsellesi ja käyttötarpeillesi sopii. Kasvottomien superhypertekniikkamarkettien toimintaperiaate on juuri se, mitä Neutroni sanoi. Heidän tarkoituksensa ei ole myydä asiakkaalle sitä mitä hän tarvitsee, vaan sitä mitä hypersupertekniikkamarketti haluaa hänen tarvitsevan.

Mitä tulee huonoon asiakaspalveluun niin onhan sitä tullut koettua, eniten kai ravintoloissa. Odottelimme mieheni kanssa Tampereen Siperian Bella Romassa ruokaamme yli tunnin, jonka jälkeen tarjoilija toi sen pahoittelematta tapahtunutta mitenkään. Ilmeisesti se on kyseisessä ravintolassa ihan normaalia, mutta eihän se mitenkään kovin hyvä ravintola muutenkaan ole. Rovaniemen Fransmannissa puolestaan kokki tuli avautumaan minulle takaisin lähetetystä ruoasta. Hänen mielestään kanaa ei voi kypsentää niin, että verisuonet kypsyisivät myös

Uusimmat

Suosituimmat