Aloita uusi harrastus!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Niin, aloita uusi vauhdikas harrastus nimittäin ala-mäki pyöräily(downhill). Myyn toisen pyöräni tarpeettomana. Kaupan on Englanin Halifaxissa käsintehty Orange 223. En ala tähän listaamaan pyörän ominaisuuksia tai osia mutta jos kiinostusta löytyy niin vastaan toki kaikkiin kysymyksiin.

Infoa valmistajasta.
http://orangebikes.co.uk/2005bikes/bikes.php?bike=223
Mielipiteitä.
http://www.mtbr.com/cat/bikes/downhill- ... 42crx.aspx

Etu alalla myytävä pyörä,taka alalla käytössä oleva 224.
1400€

Kommentit (8)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26845
Liittynyt16.3.2005
mika222
Niin, aloita uusi vauhdikas harrastus nimittäin ala-mäki pyöräily(downhill).

Pitäisikin kunnostaa fillari ja aloittaa taas (en tätä olekaan montaa kertaa viimeiseen 5 vuoteen mielessäni uhonnut) maastossa ja jopa alamäissä kaahailu. Mutta minun tasolla riitää tavallinen täysjostomaastopyörä, tuollaiset hirviöfillarit ovat nuorille ja hulluille.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26845
Liittynyt16.3.2005
Pacanus Rusticanus
Mulla on molemmissa fillareissa moottori. Pääsee helpommalla hengestään.

Kyllä alamäessä pääsee ilmankin moottoria, jos sen asiakseen ottaa. Tietysti mopossa on se hyvä puoli, ettei sitä tarvitse omin voimin lykkiä mäen huipulle ennen kamikazesuorituksia.

Vierailija

Suosittelen lämpimästi, sillä alamäkiajosta olen saanut eräät upeimmista murtumista ja kauneimmista arvista.
Kaikella on totta kai kääntöpuolensa, sillä kovempia ”kicksejä” en ole saanut kuin benji -hypystä.

Laji kysyy kovaa luonnetta, kipukynnystä ja äärimmäisen heikkoa itsesuojeluvaistoa.

Omasta lahjakkuudesta tai lahjattomuudesta voin kertoa, että olen saanut kesäisessä laskettelurinteessä maastopyörän rungon vääntymään. (Kuwahara)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
McAber
Suosittelen lämpimästi, sillä alamäkiajosta olen saanut eräät upeimmista murtumista ja kauneimmista arvista.
Kaikella on totta kai kääntöpuolensa, sillä kovempia ”kicksejä” en ole saanut kuin benji -hypystä.

Laji kysyy kovaa luonnetta, kipukynnystä ja äärimmäisen heikkoa itsesuojeluvaistoa.

Omasta lahjakkuudesta tai lahjattomuudesta voin kertoa, että olen saanut kesäisessä laskettelurinteessä maastopyörän rungon vääntymään. (Kuwahara)

Ei taida kiinnostaa, taidan valita jonkun muun urheilumuodon. Pasianssi?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Neutroni
Pacanus Rusticanus
Mulla on molemmissa fillareissa moottori. Pääsee helpommalla hengestään.

Kyllä alamäessä pääsee ilmankin moottoria, jos sen asiakseen ottaa. Tietysti mopossa on se hyvä puoli, ettei sitä tarvitse omin voimin lykkiä mäen huipulle ennen kamikazesuorituksia.

Ei tarvi lykkiä enää...
http://www.arebikepark.com/en/
Ja kotomaassakin pääsee...

Calpis Bike Park

Calpis Bike Park on tarjonnut palvelujaan säännöllisesti ensimmäisenä
Suomessa vuodesta 2003.

Calpis Bike Park avaa kauden 2010 sunnuntaina 2.5. klo 12.00-18.00.
Bike Park on avoinna lauantaisin ja sunnuntaisin klo. 12.00-18.00 syys-
kuun loppuun sekä lokakuussa klo. 12.00-17.00. Ryhmille, joiden koko
on vähintään 10 pyöräilijää, avaamme keskuksen myös muina aikoina

Calpis Bike Parkissa on yli 30 eritasoista reittiä, jotka tavoittaa avoinna
olevilla kahdella todella helpolla ja turvallisella automaattiteloskooppi-
hissillä. Lisäksi käytettävissä on Foambit ja harjoitushyppyreitä.

Calpis Bike Café on avoinna Bike Parkin aukioloaikoina. Cafésta saa
myös ruoka-annoksia.

Calpis Caravan Centerin alueella on mahdollista yöpyä asuntovaunuilla,
asuntoautoilla ja teltoissa sekä huoneissa (20,- yö/henk.) Käytössä ovat
Caravan-peruspalvelut (myos sauna).

Calpis-kyyti on käytettävissä pääkaupunkiseudulta aukiolopäivinä (katso
linkistä tapahtumat).

Voit tutustua Calpis Bike Parkista otettuun kuvamateriaaliin Youtoobissa
tai hakusanoilla Calpis Bike Park ja Kalpalinna.

Tervetuloa kaikki alamäkipyöräilyä harrastavat ja lajista kiinnostuneet
tutustumaan Calpis Bike Parkin palveluihin.
Ja..
http://bikepark.sappee.fi/index.php?obj ... k&sivu=292

P.S. Itse aloitin 33 vuotiaana.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26845
Liittynyt16.3.2005
mika222

Calpis Bike Park on tarjonnut palvelujaan säännöllisesti ensimmäisenä
Suomessa vuodesta 2003.

Tuo näyttää hauskalta. Mutta uskaltaako sinne mennä ummikkona tavallisella maastopyörällä, vai onko tuo "aloittelijarinnekin" joku 45 astetta jyrkkä reikäpäille tarkoitettu? 10 vuoden takainen kokemus maastopyöräilystä lähinnä poluilla ei liene meriitti.

P.S. Itse aloitin 33 vuotiaana.

Vielä olisi siis toivoa minullakin. Ainakin tämä innoittaa tilaamaan jarruosat ja panemaan fillarin kuntoon parin vuoden tauon jälkeen (ehjä fillari ei tosin ole tae siitä että läski saadaan liikkeelle).

Vierailija

Hyvä että innostus palaa mutta tavallisella maastopyörällä ei alamäkeen kannata mennä. Tavallinen pyörä ei ole suunniteltu kestämään moista menoo. Hypyt ja dropit, kivipuutarhat jne.Siinä tavallinen pyörä sanoo kyllä osansa irti.

Uusimmat

Suosituimmat