Jos big bänggiä ei ollutkaan...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Hmm ,bouncing-theory.
Mistäs ensimmäinen universumi sai alkunsa ?
Koska se ei ole voinut syntyä "ei mistään" , on universumin täytynyt olla olemassa ikuisesti =

Vierailija
sapetix
Hmm ,bouncing-theory.

En usko että universumi on koskaan alkanut. Minä en usko multiversumeihin tai rinnakaisuniversumeihin. Minä uskon että universumi on ikuinen ja ääretön. Tää on vaan mun henkilökohtainen perversio.

Vierailija
sapetix
Selitätkö hieman määrettä "ääretön"?

M' oon sitä mieltä että ääretön tarkoittaa avaruutta (tilaa) jolla ei ole rajoja. Kuvittele vaikka sisältä tyhjä kuutio josta otetaan kaikki sivupaneelit pois. Sillon se on ääretön. Näin mä sen ymmärrän.

Vierailija
iileskotti
Weird'Os
On obviositeetti että avaruus on ikuinen ja ääretön.

On mikä, että avaruus on...?

Obviositeetti eli itsestäänselvyys. Johdin obviositeetti sanan englannin kielen sanasta obvious= itsestäänselvä, ilmiselvä, ilmeinen.

Vierailija
Weird'Os
iileskotti
Weird'Os

Obviositeetti eli itsestäänselvyys. Johdin obviositeetti sanan englannin kielen sanasta obvious= itsestäänselvä, ilmiselvä, ilmeinen.

Sitähän mä tässä naureskelin, että miksi moiselle itsestäänselvyydelle olit hakenut lainasanan, vaikka omastakin kielestä löytyy varsin käypiä vastineita.

Vierailija

Sain muuten eilen seksiä ja se se vasta oli big bäng ku mun peniksen kärjessä olevasta singulariteetista purkautu ainetta...iha ku ois ilmestyny tyhjästä

Vierailija
mika222
Hyvä ohjelma. Kaikissa noissa esitellyissä kosmologisissa malleissahan on alkuräjähdys, ne keskittyy lähinnä siihen mitä olisi voinut olla ennen alkuräjähdystä.
Hienosti menny tää flunssapäivä kiinnostavia dokkareita katellessa.

Weird'Os
Jos mielestäsi on näin, niin miksi yötaivas on pimeä?

Vierailija

Pimeä taivas voisi selittyä fotonin elinajalla (n. 15 miljardia vuotta), tai eräänlaisena etäisyysmaksimina, jonka valo voi avaruudessa kulkea ilman että absorboituu johonkin hiukkaseen.

Yritin saada tähän kysymykseen vastauksen että millä tavoin nuo kaksi poissuljetaan vaihtoehtoisina selityksiän pimeälle taivaalle, mutta en ilmeisesti osaa kysyä tarpeeksi selkeästi...

Vierailija
Armitage
Pimeä taivas voisi selittyä fotonin elinajalla (n. 15 miljardia vuotta), tai eräänlaisena etäisyysmaksimina, jonka valo voi avaruudessa kulkea ilman että absorboituu johonkin hiukkaseen.
Ideasi ongelma on tuo mainitsemasi absorboituminen. Jos fotoni absorboituu johonkin hiukkaseen luovuttaa se energiansa sille. Asettuakseen termodynaamiseen tasapainoon hiukkanen puolestaan sitten jossain vaiheessa emittoi energiaa fotonina. Vaikka fotonilla olisikin sille olettamasi rajallinen elinaika, vaikuttaisivat kaukaa yli 15 mrd vuoden takaa tulleet fotonit silti meihin, sillä matkalla niitä absorboitaisiin ja emittoitaisiin uusina fotoneina.

Fotonille oletettu elinaika tai välissä olevan aineen absorptio eivät ratkaise pimeän taivaan ongelmaa, jos oletetaan ikuinen ja ääretön universumi.

Vierailija
sapetix
Hmm ,bouncing-theory.
Koska se ei ole voinut syntyä "ei mistään" , on universumin täytynyt olla olemassa ikuisesti =

Aika vaan ei ole mikään absoluutti, vaan riippuu avaruudesta ja materiasta.

Vierailija
Weird'Os
iileskotti
Weird'Os

Tieteessä ei ole "obviositetteejä".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat