Mukatyhjä sähköpostiviesti...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

eli meikäakka se oppii aina jotain uutta moternista informatisooni-teknoloogiasta: vahvistuksena erääseen ilmoittautumiseen sain kerrassaan kaksi sähköpostiviestiä. Osoitetiedot näyttivät oikeilta mutta itse viestistä puuttui leipäteksti! Niitin kuva kieli liitteestä mutta ohjelma ei hievahtanutkaan, kun painoin liitteen merkkiä. Arvelin ohjelman taas puhuvan omaa tyhjää puppuaan ainaistaitamattomalle käyttäjälle mutta - tulin (urputtaakseni )kokeilleeksi ´vastaa`-toimintoa ja se toi viestin näkyviin ! Teksti näkyi toki vain raakaversiona, liekö .txt-tyyppistä, mutta joka tapauksessa sain sanomasta selvän, mikä on edelleenkin viestinnän pääasia.
Kuinkahan monta viestiä olen vain mieltänyt tyhjäksi koneen suoltamaksi häirinnäksi ja poistanut, kun en ole älynnyt yrittää selvittää sanomaa ´vastaa`-toiminnoin...?

Kommentit (5)

Vierailija
Piru Naiseksi
eli meikäakka se oppii aina jotain uutta moternista informatisooni-teknoloogiasta: vahvistuksena erääseen ilmoittautumiseen sain kerrassaan kaksi sähköpostiviestiä. Osoitetiedot näyttivät oikeilta mutta itse viestistä puuttui leipäteksti! Niitin kuva kieli liitteestä mutta ohjelma ei hievahtanutkaan, kun painoin liitteen merkkiä. Arvelin ohjelman taas puhuvan omaa tyhjää puppuaan ainaistaitamattomalle käyttäjälle mutta - tulin (urputtaakseni )kokeilleeksi ´vastaa`-toimintoa ja se toi viestin näkyviin ! Teksti näkyi toki vain raakaversiona, liekö .txt-tyyppistä, mutta joka tapauksessa sain sanomasta selvän, mikä on edelleenkin viestinnän pääasia.
Kuinkahan monta viestiä olen vain mieltänyt tyhjäksi koneen suoltamaksi häirinnäksi ja poistanut, kun en ole älynnyt yrittää selvittää sanomaa ´vastaa`-toiminnoin...?

Herää vaan kysymys, mikä on asian tärkeys, jos se ei ensikatsomalla edes näy?

Ennevvanhaan spämmiäkin sentään osattiin tehdä...

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Ehkä emailsofta määritetty ainoastaan html.lle eikä ensinkään txt.lle tai päinvatsoin. Ruksi ruutuun.

Olen kyllä huomannut tekniikan kehittyvän tyypilliseen suuntaansa emailissakin ja enenevästi tulee pelkkää sekasotkua.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Roskapostia lähetetään noin 180 miljardia viestiä päivittäin. Mitähän temppua EI ole vielä yritetty?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Hain tänään konttorin koneen Thunderbirdillä wirallisen email tilini sisällön pitkähköstä aikaa. Räpäräpäräpäräpäräpä....... Ei meinannut tulla loppua ollenkaan. Operaattorilla on suodatus, mutta pieni osa tulee läpi (247) ja jokunen (7) spämmi jäi viimein Thunderbirdinkin suodatuksesta jäljelle.

Hukassahan ilman suodatusta olisi.

- Ubi bene, ibi patria -

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197
Liittynyt22.11.2007
Piru Naiseksi

Minulle käy nykyisin noin, kun yritän etälukea työpostejani suoraan siltä palvelimelta. En saa mitään tolkkua postista ja liitettä en ainakaan pysty lukemaan. Sitten keksin painaa välitä ja silloin näen liitteetkin lueteltuna ja voin esikatsella ne. Monta postia jouduin ensin vastaanottamaan töihin ennenkuin keksin tämän. Onneksi en poistanut kai mitään tärkeää.

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

Uusimmat

Suosituimmat