Eettiset syyt tarvitsemallemme maahanmuutolle?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ymmärrän, että täällä Suomessa meillä on resursseja siihen, että täällä asuvat ihmiset pystyvät toteuttamaan paremmin ihmisarvoista elämää, kuin vaikkapa jossain somalian sota-alueilla. Ymmärrän, että muun rotuiset ihmiset ovat yhtälailla ihmisiä ja ihmisarvoisia, vaikka he ovat erilaisia kuin minä. Ymmärrän, että tässä erilaisuudessa piilee myös rikkaus ja voimavara. Suhtaudun silti kielteisesti maahanmuuttoon. Perustelen sen siten, että en halua sekoittua. Jotta ihmiskunta säilyttäisi suurimmat voimavaransa, sen tulee säilyttää suurin mahdollinen erilaisuudenaste. Itse satun olemaan osa maailman harvinaisinta ihmistyyppiä, jolla kasvaa luonnostaan melko vaaleita hiuksia päässään. Miksi minun pitäisi sekoittua muunkaltaisiin ihmisiin? Eikö minulla ole oikeus elää yhteiskunnassa, jossa myös muut ihmiset ovat jotakuinkin samanlaisia kuin minä, ei sen tarvitse sukurutsaukseksi asti mennä, mutta haluaisin elää heterogeenisessä yhteisössä. Eikö minulla ole oikeus elää yhteisössä, jossa tunnen luontaista yhteenkuuluvuutta mahdollisimman suuren osan kanssa? Ei tämä yhteenkuuluvuus nyt mitenkään erityisen paljon ole siitä hiustenväristä kiinni, mutta sitä en sanonutkaan. Näyttää olevan myös niin, että väistämättä tietty osuus väestöstä ei pidä erirotuisista ihmisistä ja kokee luontaista hylkimisreaktiota, niin käytännössä nämä erirotuiset ihmiset eivät koskaan voi saavuttaa täällä kanssamme samanlaista yhteenkuuluvuudentunnetta ja hyvää elämää.

Köyhien kehitysmaiden väestöt kasvavat sellaista vauhtia, että ei käytännössä auta kauheasti, jos sieltä pienen pienen osan noukimme tänne kanssamme elämään pois kurjuudesta. Onko tässä mitään etiikkaa? Toteutuuko kurjuuden minimointi aivan oikeasti tällä nykyisellä menetelmällä? Okei, saamme vähennettyä inhimillistä kurjuutta, mutta eihän tuo voi olla oikea tapa siihen. Oikea tapa vaikuttaa on opettaa paikallisia tekemään itse. Paikallisille taitoja luoda itse infrastruktuuri. Mutta kun ei haluta pyytettömästi auttaa vaan valtiollisella tasolla itse hyötyä, kun saadaan työtätekeviä käsipareja haalittua lisää tänne omaan pieneen pimeään pohjolaamme.

Haluan, että isänmaani säilyy isänmaanani ja että suomalaiset säilyvät sellaisina kuin he ovat. Haluan elää yhteisössä, jossa tunnen kuuluvani joukkoon. Tällöin tunnen työni mielekkäänä ja arvokkaana, enkä koe verojenmaksua yhtä negatiivisesti.

Onko siis todellisia eettisiä syitä Suomen tarvitsemalle maahanmuutolle?

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija
sprss
Onko siis todellisia eettisiä syitä Suomen tarvitsemalle maahanmuutolle?

Tarvitseeko Suomi suuren skaalan maahanmuuttoa?

Vierailija

Jykä on sitä mieltä, vai onko tuo 1,8 miljoonaa pieni luku mielestäsi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jyrki_Katainen#cite_ref-46

Itse ottaisin käyttöön siivousrobotit. Sähköautot pitäisi ensin saada kyllä, ennenku aletaan meittimään automatisoituja linja-autoja. On kyllä myös tarvetta muille työntekijöille, kaikkea ei voi automatisoida, mutta melko ison osan varmaankin voisi, jos haluttaisiin. Sitä ei kaiketi kauheasti haluta tehdä, koska se vie ihmisiltä tehokkaasti työpaikkoja. Tarvitaan ihmisten täyteiset byrokratian rasvaiset rattaat, jotka pyörivät paperilla ja leimoilla.

Vierailija
sprss
YEikö minulla ole oikeus elää yhteisössä, jossa tunnen luontaista yhteenkuuluvuutta mahdollisimman suuren osan kanssa?

Miten vanhaksi oot aatellut elää? 200 - 2000v? Vai semmosen normiajan, jotain 70-80v?

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Mun mielestä on on käsittämätöntä, että tänne tulleiden kiinalaisten jälkeiläinen opiskelee samaa pääainetta yliopistossani kuin minä.

Eikö tuonti-ihmisten pitänyt keskittyä alimpien palkkaluokkien aloille? Kysyn vaan, meneekö tää sittenkin niin, että me suomalaiset jäädään sinne pohjalle?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Pönni

Miten vanhaksi oot aatellut elää? 200 - 2000v? Vai semmosen normiajan, jotain 70-80v?

Äh -- No jos maahanmuuttajia tarvitaan vuodelle 2025 1,8 miljoonaa, kuten Jykä sanoo niin tarviiko mun nyt niin kovin vanhaksi elää, etteikö suuri osa väestöstä olisi maahanmuuttajia kautta maahanmuuttajataustaisia ja kohdallani yhteenkuuluvuudentunne liittyy siihen.

Niin ja viidentoista vuoden päästä olen päässyt keski-ikäiseksi, jos en kuole ennen sitä. Haaveet todella pitkästä iästä jätän joillekin muille.

Mun mielestä kiinalainen saa opiskella Suomessa yliopistolla, no problemo. Niitä ei saa kuitenkaan olla kovin paljoa, mielellään hyvin pieni joukko. En nyt kuitenkaan näe näitä maahanmuuton eettisiä syitä ja ehkäpä osittain just siksi haluan Suomen suomalaisille.

Niin ja tuohon kysymykseen vielä, että miten vanhaksi aion elää. No saako minulla, mielestäsi kenties rasistisia ajatuksia päässäni pesivällä ihmisellä, olla huolta huomisesta? Vai oletatko, että en välitä siitä, mitä mahdollisille lapsilleni tai yleensäkin tulevaisuuden suomalaisille jätän? Vai onko kenties niin, ettet itse siitä välitä ja ymmärrä kantaa huolta? Eiköhän aika moni meistä välitä, vaikkei se konkreettisesti paljoa vielä näkyisikään.

Vierailija
Saw
Mun mielestä on on käsittämätöntä, että tänne tulleiden kiinalaisten jälkeiläinen opiskelee samaa pääainetta yliopistossani kuin minä.

Eikö tuonti-ihmisten pitänyt keskittyä alimpien palkkaluokkien aloille? Kysyn vaan, meneekö tää sittenkin niin, että me suomalaiset jäädään sinne pohjalle?

Joo.. Jollakulla on iso oikein ISO viivotin ja sitten se piirtää sillä rajat ja sitten tehdään lokeroita ja kaikki teorian osat saadaan loksahtamaan kohdalleen. Sinisilmävalkohapset pääsee yhdessä omaan blondilaatikkoonsa ja niin he elävät elämänsä onnellisena loppuun asti, amen.

Vierailija

Minua syytellään epäselvistä aloituksista. Pitänee kokeilla seuraavan kerran humalassa saanko jotakin vastaavaa aikaiseksi?

Vierailija

Yhden kulttuurin yhteisöä ei oikein olekaan enää missään. Yksikään suomalainen kaupunkikaan ei ole yhtenäinen kulttuuriltaan vaikka kärrättäisiin kaikki viimeisen 50-vuoden ajalta ulkomaalaistaustaa omaavat pois sieltä. Ainoastaan geeniperimä olisi aika samankaltainen, mutta sen monipuolistaminen taas on mielestäni parhaimpia asioita mitä maahanmuutto tuottaa - perinnölliset sairaudet vähenee, erilaisuus tarjoaa suuremmat selviytymismahdollisuudet edes osalle väestöstä jos asiat menee todella huonoksi jne.

Sekin on tietenkin totta että liian suuri maahanmuutto liian nopeasti tuottaa myös ongelmia.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Näin tässä yksi päivä sellaisen vaaleaihoisen puoliafrikkalaistaustaisen jatkän. Oli siinä ihmettelemistä.

Kulttuuri ja ihonväri olivatkin rikastuneet toiseen suuntaan kuin pahimmissa uhkakuvissa. Ihme homma.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Vierailija
Duski
Yhden kulttuurin yhteisöä ei oikein olekaan enää missään. Yksikään suomalainen kaupunkikaan ei ole yhtenäinen kulttuuriltaan vaikka kärrättäisiin kaikki viimeisen 50-vuoden ajalta ulkomaalaistaustaa omaavat pois sieltä.

Kulttuurista puhuttaessa tarkoitetaan suuria linjoja, ei kaupunkien yöelämän alakulttuureita saati sitten ihonväriä. Suuressa mittakaavassa kaikilla on edelleen jokseenkin samat arvot ja niiden mukaan ennustettava käyttäytyminen. Mutta maahanmuutto muslimikulttuureista saa enenevässä määrin aikaan sen, että jatkuvasti saa varoa, mitä suustaan päästää, ettei joku primitiivi käsitä sitä loukkaukseksi typerää uskontoaan kohtaan ja ryhdy riehumaan. Jos tuollaiset primitiivit saataisiin sataprosenttisesti seulottua pois, niin parempi juttu - mutta kun se ei näköjään onnistu.

Ainoastaan geeniperimä olisi aika samankaltainen, mutta sen monipuolistaminen taas on mielestäni parhaimpia asioita mitä maahanmuutto tuottaa - perinnölliset sairaudet vähenee, erilaisuus tarjoaa suuremmat selviytymismahdollisuudet edes osalle väestöstä jos asiat menee todella huonoksi jne.

Ihmettelenpä vain, että miten maahanmuutto kulttuureista, joissa on yleisenä tapana naida serkkujaan, jotenkin parantaisi täkäläistä geenipoolia. Kaupan päälle tulevat vielä äärimmäisen takapajuiset asenteet ja uskomukset.

Vierailija

Tänne vain ihmisiä turvaan niin paljon että Suomen rajat paukkuen ja ryskyen kaatuvat :

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... somaliassa

" Ääri-islamilainen al-Shabaab-järjestö on teloittanut Somaliassa julkisesti kaksi teinityttöä. Teloitusryhmä ampui tytöt maan keskiosassa sijaitsevassa Beledweynen kaupungissa. Tyttöjen kuolemaa oli todistamassa satoja ihmisiä.

- Nämä naiset vakoilivat vihollisen hyväksi, julisti al-Shabaabin aluekomentaja Sheikh Yusuf Ali Ugas teloituksen jälkeen.

- Pitkien tutkimusten jälkeen he tunnustivat rikoksensa.

Komentajan mukaan kaupungin vankilassa on kymmeniä muita vakoiluun syyllistyneitä ihmisiä, joita odottaa sama kohtalo.

Teloitusta todistanut nainen kertoi silminnäkijöiden olleen suruissaan tyttöjen kohtalosta.

- En voinut pidättää kyyneleitäni, Maryam Ahmed kuvasi.

Somalia on käytännössä ollut vailla toimivaa keskushallintoa vuodesta 1991. Yhdysvaltojen terroristijärjestönä pitämä Al-Shabaab valvoo kolmea neljäsosaa Somalian alueesta.

Toisilla elämä kyseessä, ja täällä porukka kehtaa valittaa jostain tukan väristä ?

Vierailija
Pönni
Minua syytellään epäselvistä aloituksista. Pitänee kokeilla seuraavan kerran humalassa saanko jotakin vastaavaa aikaiseksi?

Inhoan ihmisiä, jotka kohtelevat toisia alentavasti esimerkiksi vertaamalla toisen tekstejä kännispäissä kirjoitteluun. Miksi kirjoittelet noin alentavasti? Kysymyksesi kuvittelemastani eliniästäni oli myös alentava. En pyytäisi mitään ihmeellistä arvonantoa, vaan ihan normaalia, jos se ei ole liikaa vaadittu.

Vierailija

Maahanmuutto on nykyisellään tärkeimpiä kehityksen edistäjiä kehitysmaille. Maahanmuuttajat lähettävät kotimaahansa tukea ja palatessaan kotimaahansa vievät sinne kaivattua osaamistaan. Tämäntyyppisiä ajatuksia on Pekka Himanen esittänyt kukoistuksen käsikirjassaan. No -- kuinka moni palaa? Kuinka paljon lähettävät? Tehokkaampaa kyllä olisi, jos aivan viralliseksi tavoitteeksi otettaisiin, että tuetaan näitä köyhiä maita aidosti tekemään itse toimivat järjestelmät itselleen heidän omassa kotimaassaan, missä apua tarvitaan. Tämä kyllä on selvä eettinen syy maahanmuutolle, jos se kerran edistää näiden kotimaiden osaamista. Tästä voi vaan kyllä vetää päinvastaisiakin johtopäätöksiä helpostikin. Maahanmuutosta seuraa sitä, että osaajat lähtevät pois. Kysymys kuuluu, kuinka pysyvästi ne lähtevät pois? Kuinka hyvin he oikeasti voivat tukea täältä käsin kotimaataan? ... Sen voisi ottaa viralliseksi agendaksi, että vaikeista oloista tulevien Suomessa elävien maahanmuuttajille viralliselta taholta käskytetään tehtäväksi se, että he hankkivat maassamme osaamista ja pääomia. Sen jäkeen maahanmuuttajan sopimukseen myös kuuluu, että he palaavat sitten osaamisineen kotimaahansa. Tätä välttämättä virallinen taho Suomessa ei halua, kun kerran työvoimasta on pulaa. Toisaalta tällä ratkaisumallilla voisimme säilyttää oman ainutlaatuisen ihmisyytemme juonteen suomalaisina, Suomen suomalaisille. Samalla muodostuisi selkeä eettinen syy tarvitsemallemme maahanmuutolle. Siitä tulisi yleisesti hyväksyttävää, myös maahanmuuttajakielteiset ihmiset suhtautuisivat siihen myönteisemmin, kun kerran lupauksena on, että ei-toivottuja tapoja ja muuta kurjaa ja kummaa viljelevät maahanmuuttajat sitoutuvat poismuuttajiksi samalla sopimuksella, kun he lähtevät täältä määräajan kuluttua auttamaan kotimaataan.

Tunnen jonkinasteista syyllisyyttä siitä, että suhtaudun maahanmuuttoon kielteisesti, koska minulla on muutama maahanmuuttajataustinen kaveri. Siis maahanmuuttaja ihmisissä ei läheskään aina mitään vikaa ja jos heissä ei ole mitään vikaa niin tuntuu hullulta kieltää heitä tulemasta tänne. Ei mitään totaalikieltoja pidäkään tehdä todellakaan. En tiedä. Monesti kulttuuriset ynnä muut tekijät ovat mamuilla syvälle pinttyneitä ja epäsoinnussa tämän ympäristön kanssa, aiheutuu inhimillistä kärsimystä kun näitä ihmisiä tänne asutetaan. Lisäksi haluan säilyttää suomalaisuuden ja suomalaisen geenipoolin. Harvinaisia eläimiä suojellaan, joten voitaisi alkaa suojelemaan harvinaisia suomalaisia, etteivät ajaudu sukupuuttoon. Nykyään ei nimittäin tehdä kauheesti lapsia.

Haluamme tehdä ennemmin omia lapsia kuin adoptoida (siis useimmat). Haluamme säilyttää omia geenejämme ja suhtaudumme kielteisesti itsellemme vieraisiin geeneihin, vaikka ne toki voivat olla aivan yhtä hyviä kuin omammekin. Emme halua, että odottamamme ihanat omat lapsemme ovatkin kikkarapäisiä ja hyvin ruskettuneita kun oletimme niiden olevan sinisilmäisiä pellavapäitä. Tämä on se evolutiivinen taustatekijä, halu itsensä säilyttämiseen, jolla on kontribuutiota tuohon haluun säilyttää suomalainen geenipooli ja jonkinlainen geneettinen pontentiaali mahdollisimman itsensäkaltaisten ihmisten tulevalle esiintymiselle. Kyse on siis kaiketi halusta, että omat lapset elävät myös tulevaisuudessa ja että omat lapset muistuttavat itseään. Tai siis halu itsensäsäilyttämiseen, paitsi laajentunut kansakunnan tasolle.

Vierailija

1 maahanmuuttaja/pakolainen/"pakolainen" sopeutuu Suomeen erinomaisesti, mutta liian paljon liian vähässä ajassa niinkuin Ruotsissa, "mångkulturellt samhälle" 10000+ maahanmuuttajaa/pakolaista/"pakolaista" = ongelmia.

"Palokunta tarvitsi poliisin lisäksi armeijan apua voidakseen turvallisesti sammuttaa tuleen sytytetyn koulun tulipalon".

Vierailija
sprss
Ymmärrän, että täällä Suomessa meillä on resursseja siihen, että täällä asuvat ihmiset pystyvät toteuttamaan paremmin ihmisarvoista elämää, kuin vaikkapa jossain somalian sota-alueilla. Ymmärrän, että muun rotuiset ihmiset ovat yhtälailla ihmisiä ja ihmisarvoisia, vaikka he ovat erilaisia kuin minä.

Lopetin lukemisen tähän. Turha vääntää kättä olemattomista asioista, koska ihmisrotuja ei ole olemassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat