Moolokin kita

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Miksi nämä uudet maahan kaivettavat jäteastiat ovat merkiltään Molokkeja. Minä en lapsiani semmoseen heitä. Mä haluan vanhat peltilootat takaisin. Eihän niistä Molokeista pääse edes ylös aamulla.

Kommentit (15)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Näitä säiliöitä on myös tosi ikävä penkoa, nyt täytyy mennä sisälle pimeään säiliöön tonkimaan naapurin roskapusseja.

Syrjintää.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Onneksi täällä on vielä ihan tavallinen maan pinnalla oleva loota paperinkeräykseen. Löysin sieltä tänään läjän Jerry Cottonia yms. ja mietityttää olisikohan niillä jotain antikvariaattiarvoa, kun osa näytti olevan 60-luvulta.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Rousseau
Löysin sieltä tänään läjän Jerry Cottonia yms. ja mietityttää olisikohan niillä jotain antikvariaattiarvoa, kun osa näytti olevan 60-luvulta.

No tuskin juuri mitään.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

No voi harmi. En minä niitä sitten ala minnekään kiikuttamaan, taidan laittaa sen paperinkeräyslaatikon kannen päälle. Oli ne sen verran siistejä että luulisi jonkun vanhan äijän innostuvan.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Eiköhän ne lehdet kuitenkin ole ihan kätevä lahjaidea. Kunhan antaa jollekin muulle kuin naapurille.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Rousseau
No voi harmi. En minä niitä sitten ala minnekään kiikuttamaan, taidan laittaa sen paperinkeräyslaatikon kannen päälle. Oli ne sen verran siistejä että luulisi jonkun vanhan äijän innostuvan.

Voihan sitä silti kysyä. En minä tiedä kioskikirjallisuuden jälleenmyyntiarvosta mitään. Sen tiedän, ettei divarit maksa oikeistakaan kirjoista juuri mitään.

Tai siis periaatteessa ne maksavat puolet jälleenmyyntihinnasta. Se vain, että käytetyt kirjat ovat halpoja, vaikka olisivat harvinaisiakin. Minun mielestäni se on outoa.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Juu, ei niistä taida tietää jos ei itse niitä harrasta. Ehkä joku G-mies tietäisi.

Jos huuto.netin hinnoista voi yhtään mitään päätellä, niin on kyllä olemassa joitakin hyvin himoittuja ja haluttuja kirjoja joista maksetaan maltaita. Esim. eräs tautisen paksu sieniopas josta löytävät myös ns. huumesienet. Itse ostin viattomasti aivan kyseisen kirjan joskus iät ajat sitten ja eikös siitä ole joku repinyt pois juuri ne sivut joilla käsitellään madonlakkeja.

Enivei on törkeää että paperinkeräykseen ei pääse enää käsiksi siellä missä noita maanalaisia moolokeja käytetään. Kuitenkin löytyy höhliä jotka tunkevat sinne kuranttia tavaraa mistä joku saattaisi vielä jotenkin hyötyäkin. Kyllä minäkin jotain paperinkeräyksestä jemmaamiani kirjoja taisin joskus jonnekin myydä. Ja onhan hyväkuntoisimpia lehtiäkin ihan kiva lueskella, jos ei itselle satu juuri sillä hetkellä tulemaan kotiin kovinkaan kummoisia.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Siirtyykö lehtien omistajuus roskiksen tyhjentävälle yritykselle siinä vaiheessa, kun kuluttaja tiputtaa lehdet roskikseen? Mikäli näin on, roskiksen penkominen on varastamista.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Saw
Siirtyykö lehtien omistajuus roskiksen tyhjentävälle yritykselle siinä vaiheessa, kun kuluttaja tiputtaa lehdet roskikseen? Mikäli näin on, roskiksen penkominen on varastamista.

Enpä jaksa uskoa. Ja jos siirtyy niin monenlaista muutakin rikosta on asian tiimoilta tapahtunut. Olen nähnyt paperinkeräyslaatikoissa niin kaikenlaista... pahimpana paskaiset naisten alushousut.

Idiootit jotka eivät osaa sijoittaa jätteitään oikeisiin astioihin pitäisi viedä kurinpitoleirille. Niin kuin eräskin naikkonen joka naukui oikein kerrostalon ilmoitustaululle jättämässä tiedotteessaan että yhyy hän ei millään ehdi lajitella kun on perheenäiti. Ei se nyt niin vaikeaa voi mitenkään olla...

Toisaalta olen sellaistakin näkemystä kuullut että jätteiden lajittelussa ei ole mitään järkeä, kun kaikki voisi aivan hyvin laittaa sekaisin ja viedä jätteenpolttolaitokselle tuottamaan energiaa.

Erakko
Seuraa 
Viestejä1808
Liittynyt26.8.2005

Olen nuoruudessanoi ollut kaatopaikan rotta. Kaikki tavara rahdattiin sekajätteenä kaksi- ja nelijalkaisten rottien tongittavaksi. Käsitykseni mukaan se oli rikos jo silloin. Ei sitä hyvällä omallatunnolla tehnyt, mutta aarteita sieltä löytyi. Postimerkkien takia minä siellä kävin. Minulla on kirjailija Jalmari Saulille osoitettu postikortti ! ( muistakaa, että postimerkit oli minulle jumala. ) Kaatopaikalta on peräisin 60 -luvun Siivet- sarjakuvalehtinippu. Enää en moista roskaa lukisi.

Vierailija
Rousseau
Juu, ei niistä taida tietää jos ei itse niitä harrasta. Ehkä joku G-mies tietäisi.

Kyllähän noilla on arvoa, ainkin jos kyseessä on koko vuosikerta tai muuten ehjä sarja peräkkäisiä numeroita. Jerry Cottonit tuolta ajalta alkavat olla harvinaisuuksia, joita jotkut G-miehet keräilevät himoonsa. Kysele ainakin lähidivarista.

Ex G-mies.

Kirjojen arvo on todellakin romahtanut ja kaikkein eniten sellaisten, joita niiden lukijat ovat suuressa arvossa pitäneet. Pahin tai paras esimerkki on papan kirjahyllyssä olleet Päätalot, joita pappa on suojellut kuin silmäteräänsä. Papasta kun aika jätti ja suku alkoi katsella, minne arvokkaat kirjat möisi, niin yllätys oli suuri, kun paikallinen divari olisi ottanut koko Iijokisarjan (26 osaa) ilmaiseksi, ja senkin pitkin hampain. Ei ole painosten kuningas enää kuin kierrätyskeskuskamaa.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Päätalon kirjoista otettiin aikoinaan niin suuria painoksia, että nyt niitä on tarjolla enemmän kuin divarit pystyvät varastoimaan. Varsinkin IIjoki-sarja oli ensimmäisestä alkaen kirjakaupoille varma tapaus joka joulumyynnissä.
Se mikä on harvinaista, on arvokasta, tietysti myös mitä halutumpaa sen arvokkaampaa. Kirjojen kohdalla myös painos merkitsee, esim ensipainos Päätalon ensimmäisestä kirjasta Ihmisiä telineillä saattaisi olla jonkin arvoinen.
Esim runokirjojen ensipainokset, varsinkin jos runoilija on saanut edes jonkinverran nimeä, saattavat olla yllättävän hyvissä hinnoissa. Tuntemattoman runoilijan ensimmäisen kirjan ensimmäinen painos on ymmärrettävästi melko pieni.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Saw

Olikohan se tällä foorumilla vai jossain muualla kun tuli esille että roskat jäteastiaan kantanut ihminen on itse niiden omistaja niin kauan että roskakuskit tulevat tyhjentämään astiat? Muistelisin että joku sanoi jotain semmoista että lapset olivat kaivaneet roskista roinaa tehdäkseen majan itselleen, ja roskat laatikoihin tunkenut ihminen haki ne pois vedoten siihen että ne ovat hänen...? (Eikä mölli voinut suoda lapsille sitä iloaan.)

Eipä noista löytämistäni Cottoneista vuosikertaa synny. Muutama irtonumero sieltä täältä.

Uusimmat

Suosituimmat