Verot 2011

Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Ens vuonnakin pitää maksaa veroja...

Miten on tuon sivutuloverokortin kanssa. Ennakonpidätys vaikka 30 %. Ja peruskortilla sitte vaikka 17 %. Niin jos annan tuon sivutulokortin työnantajalle, ja tää pitätyttää sen 30 %... niin saanko mä kuitenkin sen 30 - 17 = 13 prosenttia takaisin joskus? Tai ees osan?

Oletetaan että tuo 17 % on oikein mitoitettu tuloille.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Kommentit (4)

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Verovuoden lopussa (ensi vuonna), verottaja ynnää tulosi ja maksamasi verot ja mahdolliset vähennykset, ja toimittaa lopullisen verotuksen niiden pohjalta. Eli jos nyt olet hieman reilummin sitä veroa maksanut, tulee sitten takaisin vuonna 2011 joulukuussa. Periaatteessa voisit vielä korjata tämän vuoden verotusta, toimittamalla verotoimistoon tiedot maksamistasi veroista, ja tuloista. Käytännössä et.

Same shit, different day...

Vierailija

Päätoimiselle työnantajalle annetaan se pääverokortti. Sivutoimea varten annetaan sivuverokortti. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Jos nyt kuitenkin maksat liikaa veroa toimittamalla päätoimiselle työnantajalle väärän kortin (30% veroa) tai jos jätät sen kokonaan toimittamatta (60% veroa), ja lopullinen veroprosenttisi olisi se 17%, niin vuoden päästä saat sitten maksamasi ylimenevän osan korkoineen takaisin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
Riemuidiootti
Päätoimiselle työnantajalle annetaan se pääverokortti. Sivutoimea varten annetaan sivuverokortti. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Mä en vielä tiedä, kummalle mun ens vuoden työnantajista tyrkkään pääverolapun sitten. Mulla on vaan ketjuuntuneita pätkätöitä.

Mietin vaan miks pitää olla 2 eri veroprosenttia, jos kuitenkin loppupeleissä koko paketti kootaan samaan kasaan. Mulla kun ei ole käynyt niin onnellisesti koskaan, että perus% olis ollut liian pieni.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Joskus aikanaan oli olemassa nk. artistiverokortti, jolla maksettiin kaikkiin työsuhteisiin sama vero. Varmaan sieltä joku vastaava vaihtoehto löytyy. Enpä nyt jaksa etsiä.

Same shit, different day...

Uusimmat

Suosituimmat