Laitetaanko hullut huoneelle, vai tuleeko huoneella hulluksi

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Ei aina välttämättä. Joskus ei kumpaakaan. Hullujenhuoneella tarkoitan psykiatrista sairaalahoitoa.

Sivut

Kommentit (32)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Olen ollut hullujenhuoneella, 3 vuotta. Jostain syystä siitä vaan käytettiin nimitystä Turun Suomalainen Yhteiskoulu. Jätti kyllä aika pahat traumat, en halua kokea enää ikinä uudestaan. Ei minusta siellä varsinaisesti hullua tullut, hiljainen ihmisvihaaja vain. Olen pääsemässä siitä yli.

くそっ!

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kyllä yhteiskunta kuitenkin luottaa siihen, että ihmisiä kannattaa ainakin yrittää parantaa. Täällä on hyvä olla. Täys ylöspito, ellei liian vähäistä määrää kahvia ja juustoa oteta lukuun. Hoito tulee kalliiksi veronmaksajille, mutta kai joku on laskenut, että meikästäkin voi tulevaisuudessa vielä niin paljon olla hyötyä, että hoito maksaa itsensä takaisin. Muutaman tonnin sijoitus ihmisen terveyteen saattaa tarkoittaa sitä, että valtion ja kunnan ei tarvitse maksaa ko.ihmisen koko loppuelämän kustannuksia.
Vaikka sosialisti olenkin, uskon että jos mä käytän kymmenen tuntia arkipäivistäni palvellen firmaa, ja keräten rahaa osakkeenomistajille, se on yhteiskunnallisesti hyödyllistä. Olettaen tietysti, että osakkeenomistajat maksavat veroa. Ainakaan mun ei tarvitse turhaan työllistää poliisia, pelatuslaitosta eikä terveydenhuoltoa. Voivat keskittyä rikollisiin ja mummoihin.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Nykyajan hullujenhuoneella ei enää tule hulluksi. Vielä muutama vuosikymmen sitten sekin oli mahdollista. Puhuttiin ns. kroonikoista...

Hämmentää.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mä oon kohta ollu niin pitkään selvinpäin, että mulle voidaan tehdä kunnolliset tsykologiset testit. Sitte selviää ehkä että mikä mua vaivaa ja saadaan oikee lääkitys.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
Vatkain
Nykyajan hullujenhuoneella ei enää tule hulluksi. Vielä muutama vuosikymmen sitten sekin oli mahdollista. Puhuttiin ns. kroonikoista...

No ei hulluksi, mutta kyllä vieläkin kuohuttaa ne ajat.
Balanssin puute tekee hulluksi. Niin sisäisen, kuin ulkoisen balanssin vinoutuminen ja ne kokemukset on osaltaan ollut vinouttamassa ulkoista balanssiani. Eli maailmankuvaani.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

voisin kuvitella, että kenestä tahansa tulee hullujen huoneella hullu ajan kuluessa ja vain vietetyn ajan pituus vaihtelee ihmisittäin.

a) terve ihminen laitetaan hullujen joukkoon b) virikkeitä tuskin on liikaa c) sisustus tuskin tukee parantumista d) vapaudet viedään e) lääkkeitä joiden pitkäaikaisista vaikutuksista ei tiedetä pumpataan ihmiseen.

kalliiksi tulee kyllä. olen lueskellut, että vankimielisairaalan yksi potilas maksaa veronmaksajille 400-500e/vrk.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
jousa

siis valtion sairaala tuo on bai luulitko että joku muu?

kerrotko logiikan menojen paisuttelussa ylisuuriksi, jos välissä ei tapahdu rahojen kähmintää omiin taskuihin ?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Netissä ainakin näyttäisi tulevan hulluksi. Melkein jokainen yksilö jota erehdyn pitämään älykkäänä ja järjissään olevana ihmisenä osoittautuu ennemmin tai myöhemmin jonkinlaiseksi salahulluksi. Herää jopa kysymys altistaako korkea äly mielenvikaisuudelle, vai voivatko tietynlaiset viat saada ihmisen vaikuttamaan näennäisesti hyvin älykkäältä vaikkei hän sitä oikeassa elämässään ole?

Itse voin puolestani ainakin todistaa että huoneessa tulee hulluksi. Ahdistavien elämänvaiheiden kohdalla juurikin runsas sisätiloissa oleilu tekee pahasta olosta ikäänkuin voimakkaamman. Eli jos joutuu sään tai muun seikan vuoksi olemaan jatkuvasti sisätiloihin suljettuna, en minä ainakaan pysty pahoja mieliä parantelemaan. Olisinkohan onnellisin jossakin sellaisessa paikassa missä voi suorastaan asua ulkona? Etelämeren saari valkoisine korallihiekkarantoineen... Mutta siellä on niitä hurrikaaneja ja haita sitten taas siellä että ei ole onnela sekään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat