Pelko kiihottaa seksuaalisesti?

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

[size=50:23s6n7jj]Jos tätä aihetta on jo onnistuttu puimaan, niin yhdistettäköön vanhaan ketjuun. [/size:23s6n7jj]

Kuulema jotkut nuoret aikuiset käyvät katsomassa kauhuelokuvia päästäkseen eroottisiin tunnelmiin joko itse elokuvan aikana tai jälkikäteen. On varmasti oletettu että kauhistunut nuori nainen hakee kumppanistaan turvaa, ja fyysinen turvaa hakeva läheisyys voidaan helposti muuntaa seksuaaliseksi toiminnaksi.

Mutta entä jos kyseessä ei olekaan mikään romanttinen turvanhaku, vaan silkka fyysinen kiihottuminen mikä ihmisiä ajaa yhteen pelokkaissa tunnelmissa?

Väitetään että sodassa sotilaat raiskaavat tietoisesti vihollista häpäistäkseen ja täten valtaansa osoittaakseen, ja väitetään että (rauhan aikana tapahtuvassa) raiskauksessa on kyse vain siitä että mies haluaa vallan. Mutta voidaanko muka poissulkea täysin se ettei raiskaajaakin pelottaisi? Sodassa jatkuva kuolemanpelko on ilmeinen tosiasia. Ns. huvikseen tahi harrastuksekseen naisia raiskaava mies saattaa pelätä kiinnijäämistä. Ja onhan näitä ihmisiä jotka haluavat ihan omasta vapaasta tahdostaan paritella julkisella paikalla koska se "kiinnijäämisen" pelko on niin kiihottavaa.

Jatkuvasti tuikituntemattomia partnereita kotiinsa raahaava ihminen saattaa hakea nimenomaan jännitystä, sillä onhan tuntemattoman ihmisen kanssa aina olemassa sellainen epävarmuuselementti että periaatteessa "mitä tahansa saattaa tapahtua".

Kaiken kaikkiaan: onko joidenkin ihmisten maksimoitava kohtaamisen jännittävyys että he ylipäätään kiihottuisivat ollenkaan? Kuinkahan yleistä tällainen mahtaa olla?

Kommentit (3)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Itse runkkailen joskus metsässä koska se on kuitenkin "julkinen" paikka jossa kuka tahansa saattaa sattua paikalle, se vain on epätodennäköistä. Harrastettiin myös yhdyntää tyttöystävän kanssa kerran metsässä. Mielestäni teoriassasi on ideaa. Onhan se vähän kiihottavaa kun on se jännitysmomentti, tai kun se on kiellettyä.

くそっ!

Vierailija

Ehkä erottelisin tässä jotenkin pelon/kauhun tunteen ja pelon kohtaamisen/voittamisen tunteen.
Eli pelko ei minua ainakaan ehkä liene suoranaisesti ns. kiihota seksuaalisesti, mutta tunne että sen pelon/kohteen voi voittaa/ohittaa, niin se voi kiihottaa seksuaalisesti, mutta se ei oikeastaan liene ole pelkoa, vai miten tätä kysymystä/oletusta lähestyisin?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26834
Liittynyt16.3.2005
Rousseau
Jatkuvasti tuikituntemattomia partnereita kotiinsa raahaava ihminen saattaa hakea nimenomaan jännitystä, sillä onhan tuntemattoman ihmisen kanssa aina olemassa sellainen epävarmuuselementti että periaatteessa "mitä tahansa saattaa tapahtua".

Jotkut ihmiset vaativat vaarallisten tilanteiden hallinnan tunnetta kokeakseen elämänsä antoisaksi.
Itse olen arvellut, että joidenkin nuorten naisten veto väkivaltaisiin ja rikollisiin miehiin on juuri sitä. Onnistunut kiihkeä yö arvaamattoman ja vaarallisen miehen kanssa tyydyttänee samoja viettejä kuin rikollisuus, extreme-urheilu tai liikennekaahaaminen.

Kaiken kaikkiaan: onko joidenkin ihmisten maksimoitava kohtaamisen jännittävyys että he ylipäätään kiihottuisivat ollenkaan? Kuinkahan yleistä tällainen mahtaa olla?

Joidenkin varmaan on, mutta ei sellainen ainakaan itse tuntemieni parissa yleistä ole.

Ronron
Harrastettiin myös yhdyntää tyttöystävän kanssa kerran metsässä. Mielestäni teoriassasi on ideaa. Onhan se vähän kiihottavaa kun on se jännitysmomentti, tai kun se on kiellettyä.

Käytännön ongelmat luontorakasteluissa ovat melkoisen tunnelmaa latistavia, kun hyttyset inisevät korvissa, viholaiset pistävät selkää ja kävyt hiertävät alla. Eikä pitkähkö maanittelu ja kaupankäynti, joka vaaditaan vaimon suostutteluun, ole esileikkinäkään paras mahdollinen.

Uusimmat

Suosituimmat